Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdanstancu

Quote from: AndreiB on August 18, 2022, 06:07:02 PMAsa e cand facem future thinking la consumabile (e.g. material rulant) si nu la ce conteaza (calea de rulare).
Mai bine zis fluture thinking la gabaritul navigabil al podurilor care traversează fostul viitor canal Dunare-Bucuresti....

alinuttt

Quote from: motorzbh on August 18, 2022, 03:03:23 PMVa fi electrificata...

Da, există un alt proiect, dar strict șantierul pe care îl urmărim acum nu face obiectul electrificării. Vom vedea când va fi electrificarea...

AndreiB

@bogdanstancu

Aia e mai degraba risipa, imho. Sansa de a se realiza canalul Bucuresti - Dunare e extrem de limitata, ca sa nu vorbim de utilitatea lui.

montaniardul

#348
@TibiV multumesc! Chestia asta cu dublarea CF Buc - GR am auzit-o de la cineva, dar am intrebat aici sa ma asigur, pentru ca nu eram la curent cu informatiile.  :)

danpandrea

PORR, pe LinkedIn, în urmă cu 4 zile (sublinierile îmi aparțin):

QuoteCând se lucrează cu #sPORR, timpul trece mai ușor. Parcă ieri am început lucrările de reabilitare a celor 12,02 kilometri din prima linie de cale ferată din România, în cadrul proiectului CF Grădiștea, iar astăzi ne mândrim cu progresul înregistrat.

Pentru o imagine mai clară, vă prezentăm, pe scurt, cu ce se ocupă colegii noștri în această perioadă:

Terasamente: finalizate în proporție de 70,35%. Pe partea stângă a râului Argeș a început deja instalarea substratului căii ferate, iar pe partea dreaptă se lucrează la ultimele două straturi de umplutură în zona viitorului punct de oprire Grădiștea.

Podețe și subtraversări pentru animale: 84,66%. Colegii noștri și-au propus ca săptămâna următoare să finalizeze toate podețele sub viitoarea linie de cale ferată, cu excepția unui podeț pentru care s-a schimbat soluția din prefabricate la pereți mulați
 
Lucrări de consolidare: 82,54%.

Suprastructură: Au fost schimbate toate traversele prevăzute între Comana și Giurgiu, iar în prezent se efectuează lucrări de balastare cu piatră spartă.

Vedeta proiectului va fi podul peste Argeș, cu o deschidere de 136 m, fără nicio pilă intermediară.

Rămâneți aproape pentru a fi la curent cu noutățile pe care PORR România le transmite direct de la Grădiștea!

#Infrastructure #ProudPORRian #HomeofConstruction #WearePORR










tom_sawyer

Licitația pentru electrificarea liniei București-Giurgiu, lansată anul viitor

Șeful CFR SA a anunțat și când va începe a doua etapă a modernizării legăturii feroviare directe dintre București și Giurgiu, care va include și electrificarea ei.

"Anul 2023 este anul în care avem target lansarea licitației pentru Modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră – Lotul II, un proiect în valoare de patru miliarde de lei, din fonduri nerambursabile, care prevede nu doar modernizarea liniei pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/oră, dar și electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronică, inclusiv sistem ERTMS nivel 2. Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat până în decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, care asigură legătura directă între București – via Grădiștea – Ruse, prin frontiera sudică", a precizat Ion Simu-Alexandru.

Studiul pentru Lotul 2, realizat de o asociere româno-portugheză

Pentru Lotul 2, care va include și electrificarea liniei București-Giurgiu, s-a lansat studiul de fezabilitate, iar situația stă în felul următor:

– Stadiul de elaborare: 96%

– Termen finalizare: decembrie 2022

– Finanţare: fonduri nerambursabile

– Obiective: modernizarea liniei pe întregul traseu, electrificare și implementarea sistemelor de centralizare electronica (ERTMS nivel 2)

– Proiectant: Baicons IMPEX – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial.


https://clubferoviar.ro/santierul-de-la-gradistea-electrificarea-liniei-bucuresti-giurgiu/

TVlad

Continua lucrul in gara Comana si la podul peste Neajlov:














Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Filmare de la @Raducu Popa

POD CF 902 Gradistea Giurgiu Situatie lucrari 12.10.2022 PORR

Sorinus

Electrificarea include si portiunea de Centura de la Chiajna la Jilava? Pt ca altfel, ce logica are, cand lasi Videle-Giurgiu pe diesel.

shift2rail

#354
Centura feroviara a B face parte dintr-un proiect separat m+d+e (modernizare, dublare, electrificare) numit oarecum eliptic "complex feroviar Buc".
Peste 1.5 mld eur, propusi la finantare EU in mod etapizat, pe exercitiile 21/27 si post-27.

Videle-Giurgiu va beneficia de reinnoire/rk prin Pnrr, pe modelul Buc-Pitesti.  Fara dublare si electrificare, din pacate.

razvan96

Pe Radulesti-Giurgiu Nord se va electrifica. Asta e cerința pentru SF-ul in derulare.

shift2rail

^excelent, vom avea o linie "dubla" electrificata Bucuresti-Giurgiu N: primul fir via Gradistea, al doilea fir via Draganesti-Vlasca. >:(

AndreiB

Electrificarea Giurgiu Nord - Videle e pentru marfa - e un gol ne-electrificat de la Ruse la Videle catr incurca tranzitul (necesita electrificare si pe pod).

Pentru calatori, o pereche de Desiro-uri care sa penduleze GdN - Giurgiu (cu legatura Ruse post Schengen), imho nu e asa tragic inca. Alte sectii ar avea prioritate la electrificare.

Vlad94

Problema cu electrificarea podului Prieteniei era ca va fi temporara odata cu constructia noului pod.

Vlad94

Sunt necesari 10km de retea, 5 km la bulgari, 5 la noi. Mi se pare o lucrare simpla, pe care o pot face cele 2 state din bugetul local.