Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

venom637

Quote from: carutasul on May 30, 2022, 02:05:50 PMȘi așa oferi șansa corporatiștilor să se mute în Comana :)


Eu inca nu m-am mutat (nu sunt nici corporatist :)), dar odata ce va fi trenul ...

carutasul

poate nici n-ai treabă în Pipera, că eu de aia am zis de corporatiști :)
Dar am eu o obsesie cu traversarea Bucureștiului, orașul e "rupt în două" de Dâmbovița... Dacă trenul te duce în partea cealaltă a orașului e deja un mare avantaj. (Sigur, dacă lucrezi la Progresu sau pe Giurgiului nu contează, ai tramvai ok, legătura probabil se va putea face aproape de peron...). Altfel, doar când va apărea M4, dar nici atunci, dacă trebuie să schimbi 3 transporturi nu prea rentează, oricât de bine le sincronizezi tot se fac vreo 15 minute minim la transbordări. Destinația Pipera e bună că are concentrare mare de birouri ( nu trebuie să fie musai corporatiști :)) deci naveta se poate face direct sau cu 1-2 stații de autobuz/tramvai... Din experiența mea de "mutat la țară", mai aproape decât Comana de oraș, la locul de muncă de atunci la Big Berceni ajungeam în 35 de minute ( față de Pantelimon 40-45), apoi când m-am mutat în zona Pipera timpul a ajuns pe la o oră jumătate, cu mașina...  Așa că ar avea și centura feroviară avantajele ei, doar că nu folosită chiar ca centură ( cu tren care merge pe cerc) ci cu trasee care "traversează" orașul aproximativ tangent, cum ar fi ăsta... Sau poate, am mai comentat undeva, ar putea pune o gară aici la Bragadiru la Leroy Merlin unde s-a făcut un cartier mărișor și unde sunt destule firme în imediata apropiere... Pentru că probabil oricum vor duce un tren și la Gara de Nord, ca să îl lege de restul țării...

carutasul

Alaltăieri m-a luat doamna mea, care e născută lângă Dunăre, la o baltă de pește :) Pentru că nouă nu ne place să mergem ca tot omul, pe drumurile cunoscute, am ales un traseu mai ocolit, prilej cu care am profitat de ocazie să vedem  ce mai face PORR. Porr făcea bine.

venom637

Este fantastic ce pod fac acolo din cauza unui proiect faraonic care nu se va face niciodata.
Sa fim seriosi, noi nu avem bani sa mergem la toaleta in centru, dar inca avem ca proiect Dunare - Bucuresti (de fapt Adunatii Copaceni).
Proiect care nu mai are nici un sens, ca nu mai producem mare kkt la Bucuresti sa fie transportat pe apa, sa fie ieftin.

rota

true, nu producem, dar importam marfa din China in draci, check Dragonul Rosu  :lol:
Also am citit recent ca putem sa luam fonduri europene sa terminam canalul vietii :o

AndreiB

Bucuresti-Ilfov are mai multa productie industriala decat pare. Dar asta nu inseamna ca e viabil transportul fluvial vs TIR/Tren pana la Giurgiu/Oltenita si barja pe urma (sau tren direct pana la Constanta).

TibiV

O postare de marti despre stadiul lucrarilor (are si cateva poze):

CFR Infrastructura

București, 5 iulie 2022
📢 RECONSTRUCȚIE POD CF GRĂDIȘTEA și modernizarea liniei între Vidra și Comana (Lotul I)

‼ ‼ ‼ Scop: redeschiderea circulației feroviare pe ruta directă București - Giurgiu Nord, prin modernizarea liniei de cale ferată între stațiile Vidra și Comana, reconstrucția Podului de la GRĂDIȘTEA, inclusiv lucrări lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km)
ℹ Sursa de finanţare: fonduri externe nerambursabile
ℹ Termen finalizare (proiectare/execuție): 2023
👷Constructor: PORR CONSTRUCT

📢 Obiectiv: lucrări de infrastructură/suprastructură pe 12,02 km (stația Vidra, de la km 18+180 - stația Comana, km 30+200) și lucrări de artă
✅Lucrări de artă:
►pod peste râul Sabar km 18+272 - noul tablier va avea deschiderea de 45 m
► pod peste râul Sabar km 18+411 - noul tablier va avea deschiderea de 45 m
► pod peste râul Argeș, între km 23+456 - km 23+747, inclusiv viaductele de acces (malul drept - direcția Giurgiu - 27 deschideri și malul stâng - direcția București - 8 deschideri), lungimea totală a podului - 1362,10 m;
► pod peste râul Neajlov între km 28+364 – km 28+434 - noul tablier va avea deschiderea de 70 m
► podeț  km. 21+050
► podeț km. 22+290
► podeț km. 25+491
► podeț km. 25+861
► podeț km. 27+205
► podeț km. 28+959
► podeț km. 28+951
► podeț km. 29+257
► podeț km. 29+516
► podeț km. 29+933
📢 Parcul Natural Comana (arie protejată)
► 10 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici
► 89 structuri de trecere (pe suprastructura căii) pentru amfibieni si reptile
📢 Construcții civile noi: stațiile Grădiștea și Comana

‼ ‼ ‼  Lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km)
◘ înlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor şinǎ- traverse, înlocuire/completare componente aparatelor de cale, completare piatrǎ spartǎ, înlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curǎțarea şanțurilor şi rigolelor din lungul liniei etc.
◘ igienizarea cladirilor de cǎlǎtori şi a celor tehnice (clǎdiri CED) din toate stațiile şi haltele de pe traseu - reparații acoperişuri, zugrǎveli interioare şi exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/înlocuire ferestre/tâmplǎrii interioare şi exterioare, reparații la instalațiile interioare etc.
◘ completarea instalațiilor şi a echipamentelor de semnalizare feroviarǎ
◘ completarea instalațiilor şi a echipamentelor de telecomunicații feroviare (TTR)
◘ completarea instalațiilor de informare a publicului cǎlǎtor (audio şi video) în toate stațiile şi haltele de pe traseu.

STADIUL LUCRĂRILOR (proiectare - 100%, execuție - 27%)

✅Tronsonul 1 (km 18+180 – 21+050):
✔️Terasamente
• km 18+450 - 20+000 și km 20+875 -21+100: umpluturi cu material coeziv/necoeziv, realizarea taluzuri, pregătire pentru acoperire cu pâmânt vegetal

✅Tronsonul 2 (km 21+050 – 25+491):
✔️Poduri:
• pod peste Argeș și viaducte adiacente: elevații (viaduct partea dreapta), radiere și elevații (viaduct partea stângă) și pereții mulați, pe ambele maluri
✔️Terasamente:
• partea stângă a podului peste Argeș: km 21+000 - km 22+000 - așternere geotextil și prisma de piatră spartă - și la km 22+250 - 22+340 - umpluturi cu material coeziv/necoeziv
• partea dreaptă a podului peste Arges: km 24+550 - km 25+491 - material de umplutură și geogriduri în straturi de umplutură
✔️Podete și subtraversări:
• podeț km 22+290 - protecție hidroizolație, turnare pereu și lucrări de dren

✅Tronsonul 3 (km 25+491 – km 28+400):
✔️Poduri:
• podul Neajlov - armare radiere, elevație culee și turnare egalizare radier culee
✔️Terasamente:
• km 25+491 - 25+861 - profilare taluz și protejare cu pământ vegetal
• km 25+860 - 26+900 - umplutură cu material coeziv/necoeziv
• km 26+900 - 27+150 - realizare șanț
✔️Podețe și subtraversări:
• podet km 27+205 - montare tub dren/geodren
• subtraversare 5 km 27+885 - montare tub dren/geodren
• subtraversare 6 km 28+200- montare tub dren/geodren

✅Tronsonul 4 (km 28+400 – 30+200):
✔️Consolidări:
• consolidarile 1 si 2 la armare, cofrare și betonare grinzi
• consolidare/montaj piese înglobate, panouri fonoabsorbante
✔️Terasamente:
• km 29+000 - 29+900 - excavații piatră spartă și taluzuri
• km 29+950 - 30+200 - montare georețea pe taluz
✔️Podețe și subtraversări:
• subtraversare 7 km 28+475 – montare tub dren/geodren
• subtraversare 8 km 28+560 – montare tub dren/geodren
• podeț km 29+506 -  săpături fundații, montare prefabricate, matare rosturi
• podet km 29+933 - hidroizolație și colmatat rosturi
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

venom637

De abia astept sa termine podul peste Neajlov. Mi-au intrerupt un traseu cu bicicleta :)
Revin cu poze de acolo zilele astea.


TibiV

#339
@BEV a filmat "subiectul" pe 24 iulie.
Nu stiu de ce nu a postat, asa ca pun eu acum....

Pod CF902 Gradistea-Vidra
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

montaniardul

Va fi linie electrificata dubla pana la Giurgiu? Scuze daca s-a mai discutat despre aceste aspecte.

alinuttt

Nu, linia va fi simplă diesel așa cum a fost și înainte de prăbușirea podului.

motorzbh


TibiV

Va fi electrificata, dar (din cate tin minte) pe un alt proiect.

Alti bani, alta distractie...

(Iar la intrebarea lui @montaniardul: cum linie dubla, cand podul in constructie este pentru linie simpla?!?!...
Podul demolat, cel facut in '80, era pentru linie dubla, asta nou este pentru linie simpla...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Asa e cand facem future thinking la consumabile (e.g. material rulant) si nu la ce conteaza (calea de rulare).