Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#315
@AndreiB interesant, mai ales ca ar rebrusa in Mogosoaia deci nu ar incurca portiunea critica Mogo-GdN. Sunt curios cat ar putea face Progresu-OTP

Si eventual cat ar "scuti" un racord Odaile-M700 nord, ca sa se evite rebrusarea (desi intrarea in Mogo ar avea sens poate dpdv urbanistic)

carutasul

Varianta cu Otopeni ar fi interesantă și pentru bulgarii care vor să ia avionul :) Dar mă gândesc dacă nu ar fi interesantă și o variantă pe centura est, care ar putea să ajungă la M2 direct - acolo unde se , sau una în care să intre pe linia de Oltenița și să oprească la metrou Titan.

AndreiB

#317
Nu trebuie rebrusat deloc, traseul logic ar fi:

Progresu - Bucuresti Vest - Chiajna - Mogosoaia - Otopeni. Se poate direct pe racordul de marfa (denivelat) M900 > M700.

Si da, ideal ar fi din Russe. Eu as face asa:

1 desiro pleaca din Giurgiu Oras, 1 desiro din Russe. Se cupleaza in Giurgiu Nord si merg impreuna pana la Progresu. Cel de Russe se decupleaza si merge la OTP, si vice-versa la intoarcere.

Sunt 37km pe CF Progresu - OTP. Probabil ca e doable in 45min, la o viteza comerciala de 50km/h.

Prin est eu as face altceva:

Bucuresti Sud (conexiune sincronizata cu trenurile de Oltenita) - Pantelimon - Pipera - Baneasa - Mogosoaia - OTP. Se poate prin Bucurestii Noi (M900) pentru a evita linia simpla de pe M700. Necesita RK. Sunt cam 25km, deci e fezabil in 30min Pipera - OTP. Cu masina faci cam 25min fara trafic, deci mi se pare competitiv.

Oferi legatura directa Pipera - OTP, legand CBD de Aeroport.

1tph OTP - Russe
1tph OTP - Bucuresti Sud
2tph (dupa dublare) OTP - GDN

Asa back of the envelope cred ca merge pe sectia simpla OTP - Racord Odaile. Se parcurge in <5min, deci capacitatea teoretica e de ~6tph (cu rebrusare allegro, nu lenta). Ideal ar fi 2tph Pipera - OTP, dar nu stiu daca incape in statie, fiind doar 2 linii.

carutasul

Și așa oferi șansa corporatiștilor să se mute în Comana :)

motorzbh

Se face si electrificare, cine a zis ca nu se electrifica?

dan tm

Dacă s- ar cupla în Giurgiu Nord ar trebui să detașeze în Jilava ca să continue fără rebrusare. București Progresul este statie înfundate, cel puțin pentru călători.

horatiu.cosma

Pe proiectul actual nu se face electrificare.

cristi5

#322
@AndreiB
Scuze, ai zis vest si m-am gandit la est...

Chiajna-Mogosoaia banui ca te referi prin R1 Buciumeni. Asta inseamna traversat magistrala spre Ploiesti la Chitila, ceea ce nu e usor dat fiind traficul pe ea.

Oricum pe linie simpla nu vad ce frecvente pot fi. Dar suna interesant.

Dar Baneasa-Bucurestii noi cred ca e gatuita rau , tot de traficul pe "coridor" spre Constanta.  Un tren Mogo-Bucurestii Noi-Baneasa ar avea de asteptat dupa trenurile spre si dinspre Constanta.

Racordul care leaga Bucurestii Noi de Mogosoaia e praf, pe-acolo am propus sa vina trenurile de la OTP. Deci si asta ar trece prin Chitila. Practic traseul asta ar intersecta 2 fire de coridor de 2 ori: la Baneasa si Chitila...

AndreiB

#323
@dan tm

De ce? Automotorul din Giurgiu Oras ajunge primul in Giurgiu Nord. Cel din Russe se cupleaza la coada trenului. In Progresu, cel de la coada trenului se decupleaza, mecanicul schimba postul de conducere si pleaca spre Centura Vest. In sens invers, cel de la Russe ajunge in fata trenului si se decupleaza in fata in Giurgiu Nord (pleaca primul).

@cristi5

Nu prin Buciumeni - exista linie directa, denivelata (trece pe sub M1000) Chiajna - Mogosoaia. Uita-te pe Google Maps, sau aici la pagina 20: http://www.cfr.ro/files/strategie/SDezIF/2020/anexa%2017%20strategie%20(servicii%20cadentate)%20v3.0.pdf

Nu e cine stie ce trafic pe M800. Sunt abia 1tph de trafic de calatori. Marfa sincer nu prea are ce sa caute pe acolo, atata vreme cat exista centura feroviara Nord. De acord, necesita RK, dar iarasi vorbim de ceva extrem de simplu si ieftin. Daca chiar avem probleme majore de capacitate la calatori, exista loc de cvadruplare pe Bucuresti Baneasa - ramificatia Pajura si loc de triplare pe Pipera - Centura Bucuresti.

Da, racordul actual Bucurestii Noi - M800 si Bucurestii Noi spre Mogosoaia nu e in stare ideala. Dar sunt abia 5km de RK, se rezolva in cateva saptamani. Bani sa fie.

Iarasi, nu incurca nici un trafic pe M1000 - ar trece prin acelasi racord denivelat ca propunerea de trenuri spre Russe. Pot sa fac o harta daca nu e clar, dar mi-e lene ca e mai greu de atasat poze decat pe SSC.

Xenos

Quote from: horatiu.cosma on May 30, 2022, 04:37:39 PMPe proiectul actual nu se face electrificare.
de ce s-au defalcat? Electrificarea e deja licitata si ea?

carutasul

și uite așa îi facem și proiectul lui Nicușor :)

razvan96

^^ Nu, faza a doua a modernizării (coridoreala) include si electrificare. Pentru asta așteaptă AM-ul.

motorzbh

Prima faza a inclus podul pe care l-a luat apa...

dan tm

@AndreiB
totusi dacă schimba sensul de conducere nu e rebrusare?
nu știu cît de bine este sa fie combinate trenurile internaționale(mai ales cu legatura spre aeroport) cu trenurile regio de naveta. Avem exemplul Craiova- Vidin.
Cînd am circulat pe linie, putinii călători se plângeau ca nu au tren spre Bucuresti Progresul, practic ei în zona aia lucrează, la fel cu alte trenu duc oamenii la Obor.


AndreiB

#329
Da, inteleg ce zici, dar la automotoare asta e o operatiune banala vs atasat si detasat locomotiva. 5-10min maxim. Am folosit un limbaj imprecis.

Eu nu cred ca e prea relevant mixul - sunt in Europa o gramada de trenuri internationale de naveta. Important e cat de usoare sunt procedurile de granita (ideal deloc, post Schengen sau un ipotetic common travel area RomBulg) si cat de punctuala e operatia.

Folosirea lor ca trenuri cuplate cred ca ar ajuta ambele destinatii - caltorii dinspre Russe si Giurgiu individual sunt insuficienti pentru un tren direct spre OTP, dar impreuna + comunele de pe parcurs, poate iese ceva. Eu nu m-as baza pe calatorii actuali ex-microbuz, ci as incerca sa creez o piata complet noua - oamenii care merg cu masina si clienti noi mutati in zona datorita serviciul feroviar de naveta.

Si poate, ipotetic intr-un viitor indepartat, un Russe care considera Bucurestiul ca orasul natural "mare" apropriat.