Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

O fi ceva cu lipsa armaturii,  ca nici cel de la Budila parca nu era prea armat.


vancouver

Daca faci calculele statice la limita poti sa faci si 2 pereti de beton armat de 30cm, paraleli, aflati la 2-3 metri unul de altul, uniti din cand in cand cu cate o placa de rigidizare si sus un capac si asta e. In cazul asta evident peretii astia armati strong. Si asta sa fie pila podului, chiar si la 40-50m inaltime.

Dar nimeni nu vrea sa vada un pod care arata asa. Podurile sunt lucrari de arta masive si trebuie sa existe o corelatie optica / arhitectonica intre dimensiunile structurii. Ca atare pilele se fac extrem de mari / masive (de regula chiar goale pe interior), deci ca sa arate bine, nu sa-ti fie frica sa urci pe pod.

Plus in caz de inundatie sa fie podul prea usor, ca sa-l ia apa, deci inca o data masiv.

La asa niste masive de beton cum se vad aici in poze e posibil sa iasa doar armatura constructiva, adica daca pui asa mult beton sa nu mai fie nevoie deloc de armatura. Si atunci se pune constructiv, cu rol de a impiedica craparea betonului la suprafata, pe contur.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


Sagitarius

Quote, deci ca sa arate bine, nu sa-ti fie frica sa urci pe pod.

Asta ar fi o explicatie rusinoasa pentru un inginer si chiar i-as pune sub semnul intrebarii diploma.

vancouver

Nu are nici o legatura cu nici un inginer. Aspectul si estetica sunt stabilite de arhitect, nu de inginer.

Cel mult inginerul poate sa-i spuna arhitectului ce nu se poate sau este exorbitant (deci neeconomic). Dar in rest inginerul se pliaza pe aspectul decis de arhitect si calculeaza cantitatile minime de material necesare pentru rezistenta. Cand pila este asa de groasa, automat din calcul iese ca nu este necesara nici o armatura. Se pune doar din considerente de a nu permite fisurarea betonului la suprafata.

Anumite elemente ar arata prost (rahitic) daca sunt prea subtiri. Sa-ti mai dau un exemplu:


Sursa poza: https://sport.hotnews.ro/stiri-fotbal-24853417-euro-2020-bucuresti-primul-meci-arena-nationala-politie-jandarmi-traseu-controale-centrul-vechi.htm

Acei stalpi de sustinere de pe margine, daca mergi langa ei o sa vezi ca sunt destul de grosi. Din calcule a iesit ca puteau fi si mult mai subtiri iar la cei care nu se duc pana sus se putea renunta complet, nu au rol de rezistenta. Dar atunci fatada arata prea goala si niste stalpi subtirei aratau rahitic, in discordanta cu masivitatea stadionului. Asadar dimensiunile nu sunt stabilite din criterii de rezistenta, ci estetice. (deci fara legatura cu vreun inginer).

Asa si la poduri, nu se fac pile zvelte de regula. Cele de la diverse pasaje rutiere "comuniste", indeosebi cele rotunde cu grinda deasupra, mie mi se par ca nu arata bine si prin afara Romaniei nu prea vezi asa ceva. Macar la CF sa pastram insa o linie de adevarata opera de arta si sa facem ceva frumos.

Sper ca am explicat destul de bine si ca atare pot sa-mi pastrez diploma  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer


carutasul

mulțam. Sunt curios dacă noul pod o să fie pe același amplasament și de aia au început cu dărâmarea sau pur și simplu fac întâi curat. Că parcă nu am văzut foreze deocamdată...

dan tm

@vancouver

pentru Romania te referi la constructii de tipul viaductului Caracău?
nu prea sînt dese la calea ferata alea daca nu mă înșel. De fapt ăla e si dat exemplu de folosire a betonului, de nu mai stiu ce.
În general se foloseau cele de tip vechi cum e viaductul Casian pe linia Tulcea-Medgidia, cîteva bolti apoi deschiderea cea mai mare cu tablier metalic.

Abia mai tîrziu cred au aparut astea cu grinda de beton.Mai ales pe linia Vîlcele-Rîmnicu Vîlcea, la viaductul Topolog( prin standardizare probabil la toate de pe linie) pilonii sînt goi pe interior.
Totusi indiferent de tipul lor, podurile au un fel de eleganta si chiar frumusete.

Desigur eu neavînd diplomă pot să vorbesc mai liber. :D :D
(am niste poze de la riparea podului nou pe linia 922 la Timiseni, sînt pe Phobucket puse pe alt sait , unde cumva pot fi vazute, intereseaza pe cineva?)

am gasit pe net si un pod derivat parcă din cele cu boltă, arată fain.



https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9858017

reed

+1 Vancouver.Am vazut la bulgari pe topicul dedicat ca la viaductel\podurile lor au pilele foarte zvelte comparative cu cele facute la noi.Dupa cum pe multe alte topicuri s-a spus la noi se dubleaza pentru siguranta cam tot ce rezulta din calculul rezistentelor.

carutasul

în regimul trecut exista și o justificare demnă de luat în considerație, pentru că materialele erau de multe ori neconforme, se mai și furau... așa că în final voiai să iasă bine... În afară de faptul că nu erau disponibile simulări, se calcula pornind de la formule ceea ce implica niște simplificări.



danpandrea

"Începe să se lucreze cu #sPORR pe linia CF Comana-Vidra. După finalizarea celor 6 luni de proiectare, PORR România a dat startul lucrărilor de execuție.

Curățarea terenului, demontarea traverselor și liniilor ferate, execuția piloților forați, săpătura podețelor și umpluturile de terasamente sunt doar câteva dintre acțiunile ce se desfășoară acum pe șantier.

Pe colegii noștri îi așteaptă 24 de luni pline. La finalul etapei de execuție ne vom bucura de un traseu ferovier modern de 12,02 km, 4 poduri, 10 podețe, 8 subtraversări animale, un punct de oprire și o stație pentru călători. Viteza maximă proiectată ajunge la 120 km/h.

Rămâneți pe frecvență pentru informații noi despre acest proiect marca PORR.

#ProudPORRian #infrastructure #HomeofConstruction"







PORR, LinkedIn

TibiV

Quote from: danpandrea on November 17, 2021, 02:02:27 PM
La finalul etapei de execuție ne vom bucura de un traseu ferovier modern de 12,02 km, 4 poduri, 10 podețe, 8 subtraversări animale, un punct de oprire și o stație pentru călători. Viteza maximă proiectată ajunge la 120 km/h.

Modern, si fara speranta de dublare pe timpul vietii noastre - ceea ce macar vechiul pod "promitea"...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)