Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dorum

Scuzati-mi nepriceperea/lipsa de informare... de ce se demoleaza?
Si da, n-am citit mai in spate :(

carutasul

"vom face altul, pe mal în jos" ( așa e cântecul, nu știu unde va fi cel nou :) )

tom_sawyer

S-a constatat că e prea degradat ca să fie refolosit, așa am înțeles.

venom637

Din ce aud eu se cam chinuie sa-l darame. Zicea cineva ca se construia mult si prost pe vremea aia. Se pare ca nu e chiar asa.

frunzaverde

E construit in 1988-1989, cu foarte multa "iconomie", si niciodata finalizat. Expertiza a zis ca lucrarea este de o calitate extrem de slaba, cu materiale indoielnice, cu fundatia afectata, si ca finalizarea + consolidarea podului respectiv ar costa mai mult ca unul nou.

Dat fiind experienta de la podul "pereche" rutier (care a trebuit practic reconstruit, cu pod de pontoane temporar), cu experienta de la podul Agigea, cu cea de la noile poduri Dunarene, nu ma mira absolut deloc decizia...

@venom637 - nu pare ca se chinuie absolut deloc. Merge uimitor de repede, mai degraba...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

eu ziceam că vedem și noi ceva dinamită :)
"Se chinuie" e relativ, din brânză sigur nu e făcut, dar probabil că nici conform cerințelor. Sigur nu poți doar să îi dai un brânci...

tom_sawyer

#216
Podul nou (al 3-lea) va fi cu cale simplă. Adică montează tablierul doar pe un singur fir (ca la viaductele de pe Vâlcea-Vâlcele) sau construiesc pilele direct pentru cale simplă, fără posibilitate de dublare?

Ăsta care se demolează acum are pilele pentru cale dublă...

AndreiB

Direct cale simpla. Planificarea pe termen lung nu prea mai exista in Romania.

dr4qul4

Eu zic ca e ok doar cale simpla. Pe aici vor trece doar trenurile care merg la Bucuresti, adica in special calatori. Marfa va merge preponderent direct catre Videle, si acolo ar fi necesara electrificarea segmentului lipsa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Depinde - daca vrei vreodata sa faci trenuri suburbane spre Comana, s-ar putea sa incurce usor circulatia. Daca desfiintau canalul, faceau un banal pod cu zabrele la gabarit normal si nici nu mai conta daca il faceau simplu sau dublu. Dar asa e cand ne e frica sa scapam de elefanti albi.

dr4qul4

Sa fim seriosi ca nu e Comana cine stie ce destinatie. E o amarata de balta unde se merge cu masina. Nu se duce nimeni cu trenul pana acolo. Poate doar cand va fi metrou pana la Progresu, dar mai curge multa apa pe Arges pana atunci.
Linie e buna pentru trenuri Bucuresti-Giurgiu si chiar Ruse. Dar chiar si cu linie simpla, poate duce foarte multe trenuri/zi. Conditia este sa aiba linie dubla pe mare parte din restul magistralei si o viteza de minim 100kmh, fara zeci de restrictii.
Nu e chiar atat de lung podul, poate fi traversat in 1-2 minute. Macar sa avem noi cate 4 trenuri pe sens/ora pe acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

Inainte sa cada podul, pe aceasta ruta era multe HM-uri unde se putea face cruce. Nu stiu cate mai exista sau vor mai exista cand vor da drumul la linie insa.

carutasul

eu m-aș duce la Comana cu trenul, dar toți turiștii încap probabil într-un singur tren :) Mai ales dacă ar merge pe centură și ar opri la Bragadiru ar putea să îmi convină :)
Dublarea nu are legătură cu Comana, ar putea însă avea legătură cu o eventuală navetă a locuitorilor din zonă. Doar că nici zona Progresu nu e Pipera și nici satele din jur nu știu dacă ar avea suficient potențial, deși pe măsură ce transportul se îmbunătățește devine interesant pentru cei care "fug" din București. Însă cred că e de durată. Nu știu ce diferență din punct de vedere al costurilor ar fi fost în varianta cu pile pentru fir dublu, că în funcție de asta poți zice dacă merită sau nu... În definitiv, până ajungem la traficul ăla s-o găsi cineva să "îngroape"
și moștenirea ceaușistă a canalului, și atunci poți să faci al doilea fir mult mai ieftin...

venom637

#223
Eu sunt unul dintre aia care au fugit de Bucuresti si da, as prefera sa pot ajunge cu trenul la Gara de nord (chiar si la progresul) decat sa ma duc cu masina pana acolo.
Microbuzele sunt pline de navetisti la orice ora. Foarte multi vor prefera trenul.

PS: ai fi surprins cati oameni vin la Casa Comana in fiecare weekend. cand va fi tren, cu el vor veni si alti oameni, care nu au masina de ex

carutasul

păi știu, că am fost chiar recent, și da, aș veni cu trenul ca să nu fiu nevoit să negociez cu doamna cine bea bere :)
Dar "trenul de plăcere" e ok și o dată pe oră și îi poți pune câte vagoane e necesar, pe când cel de navetă nu.... Oricum dacă la Otopeni se pot două trenuri pe oră nu cred că un pod simplu dacă restul liniei e dublată ar fi un impediment prea mare pentru frecvențe mai bune.