Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexV

^^

Quote from: alexV on May 13, 2024, 12:31:18 PMM-a provocat @cristi5 sa socot timpul, folosind tabelul cu viteza comerciala post-upgradare, si tabelul cu kilometrajele.
Rezulta 2 ore si 2 minute, cu o mica aproximare cauzata de faptul ca tabelele nu sunt chiar 1:1.


Mai multi am aproximat cam 2 ore Cluj - Oradea cu oprire doar in Huedin. Ballpark number.


shift2rail


carutasul

argumentul ăsta tot reapare, dar în realitate o jumătate de oră ici, alta colea, de la Budapesta până ... nu știu până unde că la București se merge pe dincolo :) ... se adună... În plus proiectul include electrificare și refacerea căii care ar fi trebuit oricum făcută cândva...

GIV

dupa ce o sa fie linia gata, poate avem noroc si termina si nea beni lotul lui de a. oamenii tot autostrada cred ca vor alege.. am uitat de meses..

shift2rail

Argumentul meu e invers, ne scumpim la tarate si ne ieftinim la malai ( value for money in varianta britanica): cu inca 0,5 mld eur, probabil, s-ar fi castigat 1h pe Cluj-Oradea iar calatorul ar fi perceput o diferenta reala.

zol21

#636
Quote from: resad23 on August 30, 2024, 10:39:05 PMCu pasajul de la Taietura Turcului (Cluj) ce se mai intampla, a fost scos din proiect?
La un moment dat a fost ceva scandal ca ramane si bariera cu trecea la nivel; cred ca se reproiecteaza pasajul si zona aferenta....poate stie cineva mai multe detalii.

GML

Asta am gasit, dar e mai vechi. Evident Boc a promis iarasi, dar nimica concret.

https://media9.ro/pasajul-rutier-taietura-turcului-mai-asteapta-autorizatie-de-construire-pentru-calea-ferata-electrificata-deocamdata-fara-pasaj/

Autorizația de construire pentru lotul Cluj -Aghireș nu este însă completă, pentru că nu include pasajul rutier ,,Tăietura Turcului" , parcarea de la Punctul Oprire Nădășel și substația electrică de tracțiune Aghireș. Aceste investiții vor face obiectul unor alte autorizații de construire.


TibiV

De la Kreative Wheels RO: Noutăți electrificare Oradea ⚡🚂💖 02.09.2024

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Observator19

https://m.ebihoreanul.ro/stiri/se-schimba-macazul-ce-beneficii-aduce-pentru-bihor-electrificarea-caii-ferate-din-cluj-pana-la-granita-cu-ungaria-188604.html#img-1

Stie cineva cand se vor aproba proiectele tehnice pentru sectiunea Alesd-Frontiera?

La lotul 3 am inteles ca in cursul lunii octombrie va fi emisa autorizatia de construire.
Speram sa se miste mai repede.

cristi5

#640
@zol21 @resad23 autorizatia de construire existenta include bariera de la Taietura Turcului, exact pe pozitia actuala (e un tabel in autorizatie). Trecerea la nivel va "asigura" si accesul intre peroane, ca la orice halta unde exista TN. In schimb la opriri gen Aghires, Huedin, Braisor, Poieni, nefiind TN in apropiere, este proiectata (si autorizata) pasarela. Adica in localitati minuscule se traverseaza denivelat (chiar daca pe o pasarela la 7m) dar in buricul Clujului trecem la nivel. Aberatii peste aberatii.

Motivul pt care nu exista AC complet la Taietura este ca inca se negociaza solutia rutiera, ca doar numai soferii sunt interesanti pt primarie, iar proiectantul spera sa mai ciupeasca niste economii cu o solutie mai simpla decat cea din SFul neconstruibil "donat" de Boc la CFR.

PS: chiar si acolo unde vor fi pasarele, putem pune pariu ca procentul celor care vor urca 7m este sub 10% din calatori. Solutia e subtraversare cu coborire la 2m in loc de urcare la 7m

TibiV

Tot de la Kreative Wheels RO:

- Noutăți electrificare ⚡🚂💖 Oradea-Deschidere șantier-Poduri CFR Dragoș Vodă-31.08.2024

- Noutăți electrificare Episcopia Bihor-09.09.2024 💖🚂⚡

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Quote from: shift2rail on August 31, 2024, 12:23:37 PMscump...1,5 mld eur ptr 30'.
Uitaţi-vă la Sighişoara-Braşov unde s-a făcut corecţie majoră de amplasament pe miliarde de euro (calea ferată fiind mutată aiurea în unele locuri cu 10-20 m de pe vale într-un deal care trebuie tăiat şi consolidat cu costuri uriaşe) - oare când va fi gata? Şi când va fi gata, cât vor face trenurile de persoane între cele două oraşe?
Bunul simţ ar spune că IR ar călători cu 160 km/h şi nu ar depăşi ca. 1 h 05 min pentru acest parcurs, iniţial de 129 km, probabil scurtat la ca. 115 km graţie tunelurilor care permit şuntarea ocolului şerpuit din pasul Racoş.
Da, dar vorbim de CFR Călători, cu material rulant praf, cu locomotive şi vagoane limitate la 100-120-140 km/h, cu orare lălăite, cu opriri aiurea prin Racoş şi Rupea gară - m-ar mira dacă nu am ajunge tot relativ aproape de cei 1 h 29 min din epoca de glorie (1994-1995).
Dacă trenurile IR vor face mai mult de 1 h 15 min, înseamnă că am spart miliarde de euro pentru ca. 15-20 min (mă rog, că acum fără RK de decenii şi şantier se fac 3 ore e altă poveste, noi trebuie să comparăm cu linia clasică înainte de deteriorare).
Aşa că opţiunea în lucru pe Cluj-Oradea mi se pare mai realistă.

Observator19

Reabilitarea aceasta a fost mana cereasca pentru Cluj-Oradea fiindca linia era efectiv praf, se vad traversele putrede pe multe filmari si starea proasta.Daca nu se reabilita ajungea ca si Salonta-Chisineu Cris cu viteza maxima de 40-50 la ora.Deci a fost binevenita, acuma cat va face trenul, vom vedea speram din toamna lui 2026.

dan tm

Am gasit o filmare din zona haltei Pestera care se desfiinteaza.