News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

E de domeniul conspiratologiei tragi-comice. După experientele de la pe Deva - Arad cu cultura, să se repete povestea și aici, deja pare că depășește nivelul de prostie cruntă de SF făcut în Google maps&aprobat de CFR pe nemestecate. Încep să cred că unii beneficiază direct de "erorile" astea flagrante și se bucură în sinea lor că vine pe turnantă încă un proiect de 8+ ani. Absolut revoltător cum au trasat liniile alea.

cristi5

#616
@horatiu.cosma linia 1 era in buza cladirii si inainte. E un spatiu ingust intre Crisul Repede si cladire unde trebuie sa incapa 5 linii. Statia fiind legata la 2 cariere, avand o linie simpla intr-un capat si dubla in celalalt, nu poate avea mai putine.

Complicatia suplimentara la modernizare (pe langa cele introduse de electrificare) este ca un peron inalt de 55 cm trebuie sa fie mai lat decat unul din ala din boltari (pericol de cadere de pe un peron inalt si ingust!). Asta este cauza reconfigurarii multor statii la modernizare.

Proiectantii au inteles problema si au scris clar in proiect ca trebuie demolata cladirea si au prevazut una mai modesta dar ramanand in perimetrul CFR. Posibil de-asta e si peronul liniilor 3-4 mai jos, sa poata fi mai ingust macar ala, economisind niste spatiu. Probabil s-au gandit ca majoritatea calatorilor vor fi pe liniile 1 si mai ales pe directa 2.

Tragedia mi se pare ca localnicii nu afla nimic despre demolare pana vad peronul liniei 2 langa cladire sau pana afla cineva de casare de la directia judeteana de cultura. E deci si o problema de legislatie. Transparenta procesului de elaborare SF este la pamant.

Au si localnicii vina lor. Eu am pus pe grupurile de Fb din Poieni informatia ca se demoleaza acum vreo 4 ani. Nimeni nu a intrebat, ba, esti sigur? S-or fi gandit ca "oricum nu se face nimic".

PS: altfel spus: faptul ca nu esti de acord sau nu intelegi cum au gandit proiectantii nu inseamna neaparat ca sunt prosti gramada sau ca au proiectat din birou fara sa inteleaga situatia din teren. Evident exista si alte solutii dar din proiect rezulta clar ca au inteles problema.

Ionut

API pe Facebook

Speranțe pentru 2026 pe Poieni-Aghireșu? Acesta este cel mai avansat tronson feroviar aflat în modernizare din cele finanțate prin PNRR.

Contractul pe cei 36,5 km dintre Poieni și Aghireșu, adică al doilea lot din cele patru de pe linia Cluj-Oradea, are o valoare de 1,53 miliarde lei, s-a semnat cu asocierea RailWorks (Alstom și Arcada) în decembrie 2022 și prevede 6 luni de proiectare și 36 de execuție.

Pe cei 13 kilometri filmați duminică de Marian, viteza crește de la 80 la 85 km/h pe intervalul Poieni-Brăișoru, respectiv de la 100 la 120 km/h pe Brăișoru-Huedin.

Din fericire, sunt șanse bune ca șantierul să meargă mult mai bine comparativ cu întârzierile de ani de zile de pe Coridorul Rin-Dunăre, unde proiectul tehnic foarte slab a impus numeroase schimbări de soluții tehnice și s-a lucrat sub trafic. Aici avem linia închisă complet, deci antreprenorul nu este deranjat de trenuri. Și tot el este cel care proiectează.

Din ianuarie până în mai progresul fizic a sărit de la 2,8 la 15%, deci un ritm de 3% lunar necesar încadrării în termenul PNRR, 2026. Pe mai-iunie s-a stagnat dar nu înseamnă că nu s-a muncit în teren – posibil să fie o întârziere în raportarea CFR și/sau în certificarea lucrărilor de către inginer.

Avem și vești proaste. Oamenii abia acum află că li se dărâmă gara. Așa că se fac demersuri la Ministerul Culturii pentru salvarea clădirii gării Poieni (Cultura poate bloca toată stația).

Apar astfel situații aberante fiindcă elaborarea studiului de fezabilitate e un proces opac, consultarea publică fiind doar o bifă birocratică, nu o dezbatere serioasă cu implicarea cetățenilor, la fel cum se întâmplă și prin alte părți cu pretenții, vezi Cluj-Napoca sau Timișoara.

Pe lângă incertitudinile cu gara Poieni, sunt și alte puncte critice. De exemplu, segmentul din dreptul carierei Bologa (de la trecerea la nivel cu drumul spre Cerbești până la peronul haltei Bologa) este rămas în urmă, probabil întârziat de apărarea de mal în lungime de 330m de lângă Crișul Repede, vizibilă la minutul 2:23.

Ne întrebăm, retoric, ce vor face călătorii din Poieni, Brăișor și Huedin când vor afla că pot trece calea ferată doar pe pasarelă, pe la 7,6 metri înălțime, în loc de un pasaj subteran la minus 2,5 metri. Probabil vor traversa la nivel, așa cum o fac din 1873.

📷 Cadre aeriene Marian Marin, 11 august 2024

Observator19

Care este motivul pentru care e intarziata proiectarea pe lotul 3?Si exista vreun pronostic pentru inceperea lucrarilor?

cristi5

#619
Ce stim pana acum despre lotul 3:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1840.msg449368#msg449368

Update: DTAC inca nu e gata. Termenul actual pt AC: peste 2 luni...

BPT

#620
^ LOT3 are AC pentru Km PR 605+700 ÷ 620+430

https://www.mt.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2024/7/AC%2007_29.02.2024%20de%20pus%20pe%20Site.pdf

Si PT aprobat prin CTE la sfarsitul iulie.

cristi5

#621
@BPT eu ma refeream la zona de defileu a lotului 3, care nu are AC. Discutia pe care am citat-o incepe de aici

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1840.msg449361#msg449361

Cand zici de PT aprobat in CTE te referi la defileu?

Observator19

Sunt adevarate zvonurile potrivit carora portiunea de la Alesd la frontiera va fi si ea inchisa total?

elus84

#623
Pe lotul 1, in Baciu, s-a montat ieri un cablu pe stalpii existenti




Vlad94

∆∆Intre Aleșd și Episcopia Bihor vor fi 2 fire, deci probabil că vom asista la scurte închideri de linie. Între Episcopia Bihor și frontieră, cred că linia va fi inchisă ceva mai mult timp.

dan tm

Poate va fi inchisa circulatia pentru calatori dar ce fac cu Holcim Alesd?

marinul

Webuild incet incet ajunge in Oradea cu lucrarile
Am auzit ca au inceput sa lucreze in gara de est, eu am vazut langa metro un excavator. Am uitat sa pun o poza si aici din timpul filmarii centurii Osorhei, pe cf era activitate duminica.






Powered by API/PUM imgur uploader

cristi767

#627

Lucrări în interiorul orașului Oradea

GIV

cat timp se economiseste dupa modernizare?

resad23

Cu pasajul de la Taietura Turcului (Cluj) ce se mai intampla, a fost scos din proiect?