Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.


cristi5

#511
Poieni




cristi5

Povestea / tragedia Taieturii Turcului, spusa pe alt topic

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg446317#msg446317

Daca va intereseaza subiectul, e mentionat pe "discutii ca-n gara" in notitele intalnirii API-CFR

StefanCelMare

#515
Ceva despre lucrările de tip Quick Wins de pe magistrala 300 în principal, pe pagina Selina de Facebook.
Este și clip video acolo.
https://fb.watch/rfqppEptrp/
https://www.facebook.com/SelinaGrupRomania/videos/1148979862900944

Avansăm cu lucrările de tip Quick Wins la suprastructura feroviară care au ca scop creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie, precum și a siguranței și confortului călătorilor.
Colegii noștri execută lucrări pe 17 (Regionala Brașov), respectiv 47 de loturi (Regionala Cluj), în cadrul cărora înlocuiesc, pe secțiuni ample, componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau oricare alt element care va conduce la ridicarea restricțiilor de viteză.
Am fost și noi să îi vizităm pe șantier, pe lotul 42 Boju – Tunel, însoțiți de managerul de proiect, unde, după aproape o oră, atât pe asfalt, cât și pe drum pietruit, am ajuns la destinație. Aici se drena apa și se pregătea fundul excavației, se realiza stratul de umplutură, prisma de piatră spartă și ulterior, urmează montarea macazului. Tot aici au fost realizate lucrări de terasamente în zona schimbătoarelor de cale.
N-am bătut pasul pe loc și-am ajuns și între Aiud și Războieni, pe loturile 12, 14 și 15, unde, pe primul tronson, avea loc montarea (pozarea) traverselor, procedeu făcut cu pricepere și grijă, cu ajutorul unui utilaj special.
Este un proiect extrem de important și ne bucură faptul că putem să contribuim la modernizarea căii ferate din țara noastră.
________________
#SelinaGrup
Construim drumuri. Modernizăm calea ferată. Unim comunități

cristi5

@Ionut as sugera sa muti pe topicul dedicat

@StefanCelMare am discutat acolo, cele doua QW (regionalele Cluj si Brasov) sunt de fapt foarte diferite. Cel de Brasov include fundatia, celalalt nu

marinul

Lotul Aleșd - Episcopia Bihor(frontieră) inca fara proiect tehnic aprobat, pare iesit din termenul PNRR. Desi ii cred capabili pe cei de la Webuild sa termine in 2 ani si 6 luni dar e vorba de cfr..., mno macar le incepem cu PNRR cumva, candva.


alexa_adrian2001

La ce organizare de santier si-au tras au de gand sa stea oleaca :))

marinul

#519
Lotul 2 Aghiresu - Poieni filmat complet in 19.04.24


Pare singurul lot care se poate incadra in termenul PNRR
intre Aghiresu-Huedin e scos un fir, exceptand o mica sectiune langa tunel
Huedin-Poieni ambele fire scoase si se ridica incet terasamentul.
aici sunt mobilizate majoritatea utilajelor, probabil i-am prins in pauza pe sectiunea asta 12-13. Oricum la terasament nu se putea lucra mare lucru, a plouat 2 zile la rand inainte si m-a prins si pe mine ploaia in timpul zborului, defapt era ninsoare :D

TibiV

Se vad foarte bine fulgii in cateva cadre ale filmarii. Chiar ma intrebam cum ai riscat sa ridici drona...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#521
@marinul multumim foarte mult pentru efortul tau, din pacate efortul constructorilor e lipsa in afara de Huedin-Poieni, si si acolo e anemic. Posibil Arcada sunt deja prea intinsi pe mai multe santiere. Cand/daca o sa mai ai timp, poate e o idee sa incepi dinspre vest (Poieni). Merci inca odata!

Am vazut ca sunt discutii pe youtube despre viteza maxima. Geometria caii ferate (raze de curbura) ramane ca inainte, cu exceptia unor variante de viteza minore, viteza se ridica cu doar 10-20 km/h, in afara de Vadu Crisului-Oradea care se ridica la 160. Din SF, pagina 12 :




Powered by API/PUM imgur uploader

alexa_adrian2001

Ar fi interesant de vazut acest tabel si in km. Pare ca se merge mult cu 75 - 90. Dar de exemplu sa mergi de la Oradea la Suncuius cu 160 de km avem cam 60 km din cate stiu. Deci procetul e destul de mare.

shift2rail

Dincolo de vmax, distante, grafice, omul obisnuit e interesat de cate minute castiga intre Oradea si Cluj. Inainte de aceasta reabilitarea ruta dura aproape 3h cu IR si spre 4h cu R...

alexV

#524
CFR Calatori facea 2h si 32m, oprea doar la Huedin daca bine retin.
Internationalul de Viena oferea si mancare buna la vagonul restaurant maghiar. Era de preferat sa servesti masa la campie, nu in defileu  :lol:
Zona de campie de langa Oradea era parcursa si inainte cu 120, sunt destul de sigur.