Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

balint

Oare din acest proiect face parte mutarea Garii Someseni (Cluj-Napoca Est) mai spre Aeroport?
Stiu ca era vorba, ca vor sa contruiasca si un pasaj pietonal, care leaga gara de aeroport, dar cum clujenii stiu, Boc promite multe, si face cam 5%.

florin74

Esti foarte generos in ceea ce il priveste pe Boc.

ciulpanescu

Quote from: dan tm on October 11, 2023, 11:42:13 PMUn fel de off topic

credeti ca anumite elemente de infrastructura feroviara ar trebui pastrate intr-un muzeu?
Am gasit niste poze interesante de pe linia asta. 









le-am gasit aici la liber pentru ca nu am fb

https://www.facebook.com/photo/?fbid=3184748565002270&set=g.427006881371725

Dupa cum se vede, pozele sunt in statia Poieni.
Extras din anexa autorizatiei de construire a lotului 2 Aghires-Poieni, din proiectul de electrificare a liniei Cluj-Frontiera HU



TVlad

Va inchipuiati altceva? Demolare totala, dupa modelul ilustrei predecesoare cu cariera intrerupta la Tirgoviste: "Jos cu porcaria!"

dan tm

De ce trebuie demolata daca tot se face alta. Sa o faca pe aia si asta sa o valorifice.

alexV

Quote from: balint on October 12, 2023, 03:10:13 PMOare din acest proiect face parte mutarea Garii Someseni

Nu. Acest proiect incepe la semnalele de intrare in gara Cluj-Napoca, cativa metri mai la est de podul peste Somes de langa gara.

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html

Pasajul pietonal de care zici e mentionat in SF-ul trenului metropolitan CLuj.
De la CLuj inspre Apahida avem un alt proiect de refacere de infrastructura feroviara.

dragos76

Nu prea cred că se va demola stația veche, poate doar o vor dezafecta. M-aș foarte mira să nu fie pe lista de patrimoniu. Dacă nu e și o radem jos, ne merităm soarta :(

nenea_hartia

^ Nu e clădire de patrimoniu. Și o vor demola, vezi aici, pagina 137, sau extrasul de mai jos. Atât îi duce capul. Sau, ca să fiu sincer, atât ne duce capul ca nație.

============
A. Demolări construcţii civile
În vederea implementării proiectului de modernizare a trosnonului (sic!) de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, se va renunţa la unele construcţii existente cu specific feroviar, fie că acestea nu vor mai fi necesare după implementarea proiectului, fie ca urmare a stării avansate de degradare a anumitor clădiri. În acest sens sunt prevăzute lucrări de demolare a acestora, tipurile structurilor propuse pentru demolare şi locaţia acestora sunt prezentate în tabelul următor.




dan tm

#459
e foarte degradata cladirea de calatori si locuinta de mai sus.
As fi curios ce ar spune idiotii care au propus din birouri demolarea, daca cineva ar vrea sa cumpere instalatiile din poze.

care cladiri mai sint propuse la demolare pe linie?

nenea_hartia

^ Din păcate nu reușesc să atașez direct fișierul, probabil funcția respectivă a fost dezactivată, însă poți vedea întregul tabel aici, paginile 136-139.
Și gara, și instalațiile pe care le-ai fotografiat, ar fi trebuit protejate ca monument istoric.

TVlad

#461
Chiar nu au loc sa le ocoleasca? De ce tin mortis sa demoleze? E intolerabil, asa au facut si cu turnul de apa de la Comana sau din Arad.

Cel din Comana nu aparea pe nici un proiect, nici in situatie existenta, nici viitoare iar petitia mea a avut deci drept raspuns ca obiectul nu exista!

Astia nu au nici un fel de radacini, se trag din "omul nou" socialist. Tabula rasa dupa fiecare generatie, nu exista respect pentru munca si ingeniozitatea inaintasilor, istoria trebuie sa inceapa cu ei.

Bineinteles ca gara veche si instalatiile aferente trebuie pastrate ca muzeu. Rar am vazut gari la fel de bine intretinute. Iar cladirile de acest tip - MAV - nu au fost construite in bataie de joc.

Sint convins ca muzeul ar avea suficient public interesat. E o ruta circulata rutier, in viitor poate si feroviar, turistic, intre doua orase cu oameni intreprinzatori, inteligenti, cu stare materiala buna si deci interesati de ceva inedit.

dan tm

Nu nu. Nu le-am fotografiat eu, am pus un link, am dat de el pe net.

dan tm

In tabel vad si cladirea din Ciucea care e alta cladire bine intretinuta.

o sa ma duc pe linie sa incerc sa pozez cam ce se propune la demolare in tabelul ala.
greu ca nu se deschid geamurile, dar o sa incerc.

 

nenea_hartia

@TVlad Bineînțeles că au loc să le ocolească, dar (vezi aici, pag. 41-42) clădirile actuale reflectă ,,neasigurarea cerințelor de utilizare, exploatare și întreținere". Citind ce a scris Baicons acolo înțeleg că, dacă locuința mea cu etaj are WC în curte, mai bine o demolez complet și fac alta decât să o extind cu o mică anexă în care să instalez o baie/WC și să o racordez la canalizare.

Poate că stațiile actuale nu mai corespund ca dotări cerințelor acestui secol (deși mă îndoiesc, pentru că sunt gări secundare, cu trafic redus de călători), dar rezolvarea logică în orice țară la est, vest, nord și sud de România ar fi recompartimentarea la interior și reutilarea lor.

O descriere mai pe larg a stațiilor existente și a ,,neajunsurilor" care necesită demolarea acestora, cu numele tuturor ,,experților cheie" (așa scrie!) de la Baicons care au identificat această soluție, găsiți aici.