Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

marinul

Eu am vazut trenuri pe la Chiribis si pe linia paralela cu proaspatul lot inaugurat de pe A3. Chiar in ziua inaugurarii am vazut bariera lasata pe DN 19B langa Porti

Vlad94

Circula patru perechi de trenuri între Săcueni și Zalău și trei între Carei și Zalău.

shift2rail

^^In cazul asta, e singura alternativa la ruta prin defileul Crisului.

Toturi, 8h Cj-Oradea, via Nusfalau, Suplacu de Barcau, etc, imi pare enoorm, poate un IR/International ar reusi sa parcurga distanta in 4-5h...

pasadia

Asa va place sa o exagerati desi e usor de verificat orice informatie daca doriti neaparat. Hai sa vedem cat dureaza o calatorie pe acea ruta in realitate consultand infofer.ro

Dej Calatori - Jibou, 76 km, 90 minute, regim de IR cu oprire in Ileanda. Intre Ileanda si Jibou, in perioada 10.09-20.10 se face transbordare auto (banuiesc ca sunt lucrari la linie). Prin urmare nu stiu in timp real care e durata.
Jibou - Zalau, 37 de kilometri, 23 minute, in regim Regio cu 3 opriri
Zalau Nord - Sacuieni Bihor, 110km, 197 minute, in regim Regio cu 24 de opriri.

Deci strict portiunea Dej - Sacuieni, 223km, 310 minute avand 27 de opriri. Cred ca pot presupune un timp de 4,5 ore in regim de IR.  Ok, voi ati spus Cluj - Oradea, dar nici asa nu rezulta 8 ore daca trenuirle vor fi directe si in regim de IR.



Si putem sa calculez si parcursul care conteaza, adica Cluj Napoca - Valea lui Mihai (caci discutam despre internationale, nu?) folosind alternativa mai rapida, prin Carei - caci nu inteleg pe baza caror informatii ati presupus ca traseul va fi prin suplacu de Barcau:

Zalau Nord - Carei, 89 km, 119 minute, regim R cu 16 opriri.
Carei - Valea lui Mihai, 31km, 23 minute, regim IR fara opriri.
si
Cluj Napoca - Dej Calatori, 59km, 68 minute, regim IR cu 1 oprire.

Totalizand avem Cluj Napoca - Dej - Zalau - Carei - Valea lui Mihai, 292 km, 323 minute, cu regim R intre Jibou si Carei, adica 19 opriri suplimentare (hai sa zicem 17 daca pastram opriri la Sarmasag si Tasnad). Comparativ cu cele 166 de minute necesare azi intre Cluj Napoca si Episcopia Bihor.

Pentru Corona, care vine dinspre Toplita, practic e acelasi timp fie ca merge Dej - Cluj - Episcopia, fie ca merge Dej - Zalau - Carei - Valea lui Mihai.

frunzaverde

Planul curent e ca trenurie cu origine in Cluj sa fie rerutate via Alba Iulia - Deva - Curtici, cu 2 tpz, unul de zi spre Budapesta, unul de noapte spre Viena, grupate cu trenurile venind dinspre Brasov in Simeria. Trenurile cu origine Brasov facute de MAV (366 Harghita si 406 Corona) vor circula direct Dej - Jibou - Carei - Valea lui Mihai - Debrecen, cel mai probabil fara grupe de Cluj.

Din cate stiu, inca sunt discutii cu MAV START legate de asta, e posibil sa ramana un singur tren operat din cele doua.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

^^totusi, cat va dura o calatorie Cluj-Oradea dupa inchiderea sectiei directe, ptr modernizari, la 1 Ian? Nu reusesc sa obtin un timp sub 8h cu infofer.

De ex,via Jibou-Carei, calcul aprox:

CJ-Jibou: 3h
Jibou-Carei: 3h
Carei-Oradea: 2h


frunzaverde

Cluj - Oradea va fi o ruta imposibila (sau ma rog, posibila doar daca esti masochist) feroviar. Cel mai probabil va fi cel mai rapid via Cluj - Arad cu schimbare in Arad pentru Arad - Oradea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

Nimeni nu s-a gândit ca poate ar fi o idee buna un serviciu de navetă cu autobuz și bilete cfr?  :o

frunzaverde

Se vor pune autocare, dar probabil mersul va fi absolut inept, cu probabil multiple transbordari si autocare/microbuze furnizate de "lowest bidder", adica mizerie si nasol (daca ati avut vreodata experienta cu transbordari la CFR - eu am avut doua, intr-una a venit un autobuz de transportat muncitori de la santiere in oras, mana a 7-a; intr-altul, in 2011, a venit un... autobuz Roman facut prin anii '70).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

#444
Nu am avut experienta de transbordare cu CFR și sincer la atate cazuri de pasageri rămași în câmp ma întrebam chiar dacă CFR Cal face asa ceva sau pur și simplu își baga picioare. Nu am văzut un serviciu de înlocuire.

PS. La câte șantiere sau linii închise sunt, chiar ar putea să-și cumpere CFR câteva autobuze. Cum arata asta dpdv subvenției? Nu-i se decontează dacă fac legătură cu autobuz?

frunzaverde

Transbordarile sunt in momentul asta foarte frecvente - se face transbordare la toate trenurile intre Ileanda si Jibou, de exemplu.

In mersul online (Infofer, CFR Calatori si TFC, ca toti trei folosesc fix acelasi sistem, xSELL) apare un semn mare si galben de exclamare langa numarul trenului si un mesaj gen "la trenul X veti face transbordare intre A si B cu autobuzul". Bineinteles, in dulcele stil al hiper-fragmentarii CFR exista inclusiv o disputa intre OTF si CFR SA legat de cine ofera transbordari - legislatia europeana spune ca OTF, un ordin de ministru romanesc ca CFR SA. Teoretic ar trebui sa fie clar, si in interesul clientilor, in realitate, toti se spala pe maini.

Nu cred ca solutia este ca un OTF sa-si cumpere autobuze - transbordarile sunt foarte frecvente, dar se muta "de-colo-colo" in toata tara. Soferii nu vor vrea sa se mute de la Jibou la Vaslui pentru trei luni, apoi la Constanta, apoi la Cluj, apoi la Giurgiu si tot asa. E mai simplu cu firme locale, contractate din timp.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

elus84

#446
poza cu hasurare


Salut, pot să vă rog să mă lămuriți ce este cu partea hașurată, pe care am marcat-o cu galben. Este domeniu privat care se expropiază, dar se suprapune pe alocuri pe de-a întregul cu drumul (strada Brădetului)
Ce se întâmplă dacă se expropriează terenul pe care este situată strada și mai rămâne o fâșie mică până la limita proprietăților? Ce tip de construcții se vor ridica pe porțiunea expropriată, ceva ziduri? Strada se mută?


https://cfr.ro/wp-content/uploads/2023/03/plansa-2-4.pdf



dan tm

Un fel de off topic

credeti ca anumite elemente de infrastructura feroviara ar trebui pastrate intr-un muzeu?
Am gasit niste poze interesante de pe linia asta.   









le-am gasit aici la liber pentru ca nu am fb

https://www.facebook.com/photo/?fbid=3184748565002270&set=g.427006881371725

reed

Încep lucrările pentru modernizarea Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea cu bani din PNRR : Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru lotul 2, contract de 1,5 miliarde lei semnat cu Asocierea Alstom-Arcada
QuoteAutorizația de construire pentru Lotul Aghireș-Poieni este completă, a fost emisă marți, 10 octombrie pentru lucrări de modernizare și electrificare, are o durată de 35 de luni și acoperă lucrări de 1,398 miliarde lei. Lungimea lotului 2 este de 36,5 kilometri, iar pe traseu sunt prevăzute și două tuneluri, a transmis CFR Infrastructură.
ECONOMEDIA

alexV

E iminenta autorizatia si pe lotul 1 Cluj-Napoca - Aghires, cu trecere la nivel la pasajul Taietura Turcului din Cluj...