Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RobertH

QuoteCOMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii CF AGHIREȘ - POIENI (LOTUL 2)

București, 21 decembrie 2022

 
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,53 MILIARDE lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiuneaAGHIREȘ - POIENI (LOTUL 2), aferentă obiectivului "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil

 

"Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii AGHIREȘ - POIENI (LOTUL 2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj Napoca și Episcopia Bihor", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

 

Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune AGHIREȘ - POIENI, în lungime de 36,53 km, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire - Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă - 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II),  1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

 

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente distanței AGHIREȘ - POIENIsunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

►pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă)

► clădire nouă de călători în stația Poieni;

► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;

►rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;

► substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.

 

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

 

Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

 

►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;

►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

►maximizarea capacității de tranzit;

►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

 

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030

Sursa CFR

shift2rail

Ce se intampla cu lotul 1, de ce nu s-a semnat?

E cel mai facil, deja linie dubla nu e nevoie decat de electrificare.

AndreiB

Rampa de incarcare marfa in Huedin? Mai foloseste cineva infrastructura de genul asta?

alinuttt

^^ Pe lotul 1 chiar dacă e linie dublă, se va demola și reconstrui, respectiv electrifica. Nu e chiar așa de simplu nici acolo, dar sincer să fiu îmi fac speranțe că aceste proiecte prinse pe PNRR, pe feroviar, vor avea parte de un ritm de lucru bun și vor merge repede.

frunzaverde

@AndreiB - nu mai foloseste nimeni platformele de incarcare, nici liniile de manevra, neechipate cu electrificare. E plin de aberatii in proiectare, de la triunghiul de regresie de la Sighisoara (pentru locomotive cu abur), la platformele de marfa cu 2-3 linii Diesel la Busteni si Sinaia (pe care nu a circulat nimeni niciodata in 10 ani). Proiectare proasta a unei idei proaste.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Acum imi dau seama ca linia diesel din Sinaia are doar 450m, deci nici macar nu o poti folosi pentru stationare marfare (dupa o electrificare). Bani aruncati la gunoi.

JohannDB

Nu am căutat mai înainte să văd dacă mai este.....
https://www.brasov.net/cel-mai-lung-tunel-feroviar-din-tara-se-va-construi-in-judetul-brasov-tunelul-de-10-kilometri-va-lega-azuga-de-predeal-si-timisu-de-sus/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR2ODPd7ZdPQHKDfcEPKAY0ZJnbd6P0z3rTfY5_n4kKeuQInYW8FWunfcVk

Economic
Cel mai lung tunel feroviar din ţară se va construi în judeţul Braşov. Tunelul de 10 kilometri va lega Azuga de Predeal şi Timişu de Sus

Publicat acum 18 ore,  pe 28 decembrie, 2022..............De Sorin Secli

""""""""""""  Un tunel cu o lungime de 10 kilometri ar urma să fie construit între Azuga, Predeal şi Timişu de Sus pe linia de tren Bucureşti-Braşov, varianta traseului care va include cel mai lung tunel din România fiind aprobată de Comisia Europeană pentru că va face parte dintr-un coridor strategic internaţional de mare viteză, potrivit unui răspuns al Companiei CFR Infrastructură transmis Economedia.

,,În ceea ce privește Studiul de Fezabilitate pentru Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov, a fost aprobat raportul privind alternativa de traseu, iar Prestatorul a depus documentația pentru obținerea Certificatului de Urbanism. Conform alternativei de traseu alese, se va construi un tunel nou, de aproximativ 9,80 km, amplasat între zona km 139+400, cap Y Azuga și km 149+200, cap Y Timișu de Sus. Menționăm faptul că, procentul de realizare a documentației tehnice este de aproximativ 49%, iar prelungirea contractului s-a datorat întârzierilor în aprobarea variantei optime, generate de observațiile și analizele amănunțite cerute de Jaspers și de solicitarea Comisiei Europene – DG MOVE, privind încadrarea tunelului din cadrul acestui proiect într-un coridor strategic internațional de mare viteză." a explicat CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Segmentul dintre Predeal şi Braşov este singurul rămas nemodernizat de pe linia Braşov-Bucureşti-Constanţa, iar lucrările de reabilitare ar avea un cost estimat de 1,4 miliarde Euro.

În prezent, cel mai lung tunel feroviar din România este la Teliu, pe linia redeschisă CFR Braşov -Întorsura Buzăului iar în execuţie este tunelul Ormeniş de 7 km. pe Magistrala Braşov -Sighişoara. În pregătire este un alt tunel de 7 km. la Balota, pe M 100 Craiova Caransebeş.
Compania CFR infrastructură a prelungit cu 10 luni contractul semnat cu Egis pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. Astfel, documentația tehnică necesară licitației pentru proiectare și execuție va fi predată în 7 iunie 2023, potrivit raportului oficial CFR infrastructură. Ultima variantă de traseu prevedea un tunel cu o lungime de 7 kilometri. Tunelurile dintre Predeal și Brașov au fost construite în urmă cu aproape un secol și jumătate ( 1876-1878), iar trenurile ating o viteză maximă de 50 km/h., declivitatea fiind de 25 ‰.   """"""""""""

tom_sawyer

CFR SA a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii CF CLUJ NAPOCA - AGHIREȘ (LOTUL 1)

București, 30 decembrie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY SA și SC Alstom Transport SA, au semnat vineri 30 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,61 MILIARDE lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor deelectrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea CLUJ NAPOCA - AGHIREȘ (LOTUL 1), aferentă obiectivului"Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabileprevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă(PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.

Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY și SC Alstom Transport SA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune CLUJ NAPOCA - AGHIREȘ, în lungime de 30,41 km, lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău, punctele de oprire –Tetarom (nou), Baciu (nou), Suceagu, Rădaia, Mera (transformare din Haltă de Mișcare în Punct de Oprire), Nădășelu, Macău, Doroltu,modernizarea lucrărilor de artă - 13poduri, 35 podețe, 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj), 1 pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj Napoca, pasarelă pietonală în stația CF Aghireș, sisteme automate de semnalizare la 11 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii Cluj Napoca - Aghireș sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

    clădire de mentenanță nou-proiectată în stația CF Cluj Napoca;
    clădire centru de control operational nou-proiectată în stația CF Cluj Napoca;
    panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 19,4 km;
    rampe de încărcare-descărcare în stația Aghireș și în halta de mișcare Baciu Triaj;
    substație de tracțiune nouă în zona stației CF Aghireș.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

    creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;
    modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
    modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
    modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
    facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
    montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
    construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
    modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
    maximizarea capacității de tranzit;
    asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
    instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
    modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviarepentru perioada 2020 – 2030.

CFR

bacovia

Pare ca toate cele 4 loturi sunt adjudecate de firme in regula.

Ma bucur ca Arcada le-a dat eject celor de la Aktor.

shift2rail

Extrem de modesti parametri acestei modernizari...in asteptarea HSR-ului Cj-Oradea, via Meses-Suplacu de Barcau?

altr

Stie cineva ce se va intampla cu trenurile in timpul reconstructiei sectorului Cluj-Oradea? Vor circula in continuare trenurile sau vor fi inlocuite cu autobuze?

marinul

s-a dat oare vreun ordin de incepere lucrari pe partea de proiectare? Pe lotul 4 dublarea liniei o sa fie intre Tileagd- Osorhei si iesirea din gara Episcopia Bihor spre granita?

Vlad94

Episcopia Bihor-Frontieră va rămâne linie simplă.

marinul

Stiu, ma refeream doar la iesirea din gara, e o sectiune de sub 1 km care pare ca se dubleaza 




Acum am observat ca de la limita lotului 3 si 4 pana  la Telechiu este linie dubla. Deci in mare parte lotul 4 va fi linie dubla, mai putin ultimii 5/6 km dinainte de granita

Vlad94

#389
Probabil va fi folosita pentru manevre. Pe viitor, sigur va deveni firul II. Intre frontiera si Puspoklasany este linie simpla in curand electrificata.
Un video fain: