Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.


RobertH


QuoteCFR SA a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii CF POIENI - ALEȘD (LOTUL 3)

București, 10 noiembrie 2022

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, joi 10 noiembrie 2022, a fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 MILIARDE lei, pentru LOTUL 3 POIENI - ALEȘD, aferent obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

 

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, șiAsocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK – CCN, lot 3 Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat joi, 10 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea POIENI - ALEȘD (LOTUL 3), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎCluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km),pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

 

"Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii POIENI - ALEȘD, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord - Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

 

Asocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN lot 3 Cluj Napoca - Oradea -Episcopia Bihor, desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaPOIENI - ALEȘD, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare - Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire - Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri -Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

 

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiPOIENI - ALEȘDsunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

►pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd;

► clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea;

► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km;

►clădire de mentenanță nou - proiectată în Hm Ciucea;

►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului;

►substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.

 

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,11 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

 

Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

 

►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;

►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

►maximizarea capacității de tranzit;

►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

 

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030

Sursa CFR


marinul

Am ridicat eu drona anul trecut pt cateva cadre intre Bucea si Vadu Crisului
Parca am presimtit ca pe lotul asta se va semna prima data  :)
Astept sugestii pt filmarile din viitor


shift2rail

amazing video!

ca sugestie, M100 prin defileul Dunarii+valea Cernii? :-[

TibiV

#364
Cu adevarat amazing!...

Iar filmarea lui @marinul raspunde foarte clar intrebarii "De ce nu dublam toata linia de la Cluj la Oradea?"....

PS
Sunt curios cum se faceau studiile geotehnice pe vremea imperiului austro-ungar?...
Ca le-au iesit perfect.

PPS
Ca la Holdea austro-ungarii au facut tunel CF "din prima", noi ne chinuim de un deceniu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Cu putina vointa se putea dubla aproape toata linia. Probabil nu au vrut sa se complice cu omniprezentele situri Natura 2000 in zona defileului.

shift2rail

Vointa conta in epoca "santierelor tinetetului", Salva-Viseu, Bumbesti-Livezeni, samd.

Azi nu conteaza decat cash-ul.

Liviu M

#367
E plină țara de gunoie. Dacă ți-e dor de muncă patriotică, poți să te desfășori, nu cred că te impiedică cineva.  :lol:

marinul

@shift2rail mă refeream la sugestii strict pt acest lot. Pe ce sa insist? gări, haltă, relocari, tunele etc. Oricum m-ai facut curios de M100, daca ajung in zona si am timp, o sa filmez ceva si acolo

Filmarea nu e chiar amazing  :) ,peisajele din ea da.

NGC

"Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor", Lot 1 Cluj-Napoca - Aghireș"

Se poate semna cu ALSTOM. Contestatiile PORR si WEBUILD au fost respinse.

Pentru lotul 2 mai avem de asteptat.


klax187

Quote"București, 7 decembrie 2022
📢 PNRR - CFR SA a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea căii ferate pe secțiunea ALEȘD - FRONTIERĂ (LOTUL 4)
‼ ‼ ‼ CFR SA a semnat contractul în valoare de 2,41 MILIARDE lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviarepentru LOTUL 4 ALEȘD - FRONTIERĂ, aferent obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil."

Mai multe detalii si o poza veche cu gara din Cluj ,poza extrem de irelevanta pt acest lot, pe pagina de FB a CFR Infrastructura:

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/pfbid02hNXU52k5iWYyhrSmWCck1hGq9Ne6rtTTErLCKkW2CiaSBnRrTifmVcxXzdzsdAuYl


NGC

"Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor", Lot 2 Aghireş – Poieni"

Se poate semna cu ALSTOM. Contestatia celor de la WEBUILD a fost respinsa.

alinuttt

Acum au anunțat că s-a semnat contractul și pe lotul 2. Din cele 4 loturi doar lotul 1 Cluj-Aghireș cred că nu e semnat.

tom_sawyer

Ciudat, că e aceeași asociere câștigătoare și contestațiile au fost respinse mai devreme decât la lotul 2.