Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Da, au inclusiv tunelul de la Mureni. Erau în curs de pregătire să se apuce de portalul opus al tunelului. Adică să mute utilajele când au gătat portalul în lucru acum. La Vânători i-au blocat niște exproprieri la o variantă de viteză, iar unde era fir comun nu puteau face fir temporar conform proiectului pentru a înlocui un pod. Au făcut pe partea cealaltă a liniei în acord cu CNAIR.

Arcada mai are în zona Apața, unde inițial a tras tare de tot. În 5 luni au ridicat doar piloni (fundațiile erau cam gata în primăvară) și au mai regularizat Oltul, parcă. Însă au zis că i-a plouat aproape zilnic, ceea ce da, e foarte nasol cu solul din zonă.

Parcă au mai preluat și o variantă de la Euroconstruct pe Brașov - Apața, dar nu mai știu sigur care pentru că nici n-am vizitat.

Deci mai multe dimensiuni au cauzat lentoare, dar clar financiarul e principalul factor. Însă și ei știm că pot trage tare chiar din vizitele astea.

Loko

Quote from: shift2rail on October 13, 2022, 11:20:28 AMma tem ca s-a ratat o ocazie rara (pnrr) pentru a dubla capacitatea liniei pe tronsonul critic Poeni-Alesd din defileul Crisului.

Pai acest contract de reabilitare nu prevede dublarea liniei pe toata lungimea? Va ramane ca pana acum, atat cale dubla cat şi pe cale simpla?

shift2rail

^Da.

Dar nu as invinovati cfr ptr asta ci serviciile comisiei/bei- jaspers si passa in principal- care nu reusesc sa impuna un standard unitar retelei ten-t core- dublare, electrificare, 160km/h, ertms2- cand au la indemana cel mai eficient instrument: amenintarea cu suspendarea finantarii europene.


zone_rider

Chiar cei de la Jaspers/BEI impun solutiile cele mai ieftine, desi CFR doreste initial altceva. Pentru ca nimeni din CFR nu mai are "bile" sa refuze, rezulta ceea ce vedem azi.

Dovada: modul cum s-au purtat discutiile pe modernizarea Craiova - Caransebes (extras din SF)





Powered by API/PUM imgur uploader

Loko

Deci nici macar tronsonul Telechiu-Osorhei nu se dubleaza? Ca acolo e traseu usor, totusi, aproape in linie dreapta.

frunzaverde

@shift2rail - UE are alte standarde decat ce ceri tu (100+ km/h, electrificare, ERTMS, topologia in functie de nevoie).

Standardul pe care-l propui, vechiul standard UNECE, este extrem de ineficient ca "value for money" si ca disponibilitate la serviciu, mai ales in zone grele (montane etc.). De asta s-a si renuntat la el in mare parte din Europa (e mult mai bun value for money si capacitate de serviciu ori 100-130 km/h ori 220-250 km/h). Daca esti interesat, fa rost de rapoartele Rail2000 ale Elvetiei din anii '90, care au schimbat perspectiva complet.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


cristi5

#337
@Loko ba da, tot Alesd-Oradea va fi dublu. Nu inteleg de ce nu si Vadu Crisului-Alesd

@zone_rider SFul din care citezi explica destul de multumitor ca costurile dublarii ar fi fost uriase. Iar dublarea pe zona de deal greu cu traseu de 50-70 (culoar ingust, excavari, polate...) nu stiu cat de tare merita. Eu ma bucur ca acolo au rezolvat zonele grele Balota si Domasnea. Decat abordarea minimalista (care insa permitea mii de kilometri) "CFul romanesc e perfect, facem doar RK", ma bucur de approach-ul asta mixt, "corectam traseul doar acolo unde e foarte prost". Argumentul folosit cu Jaspers a fost ca la HSR nu vom cere alti bani pt Balota, Domasnea, Predeal.

Adevarul e ca nu prea mai sunt bani EU, indiferent ce am visa noi in SFuri. Din cate am auzit, inclusiv partea de podis Campia Turzii-Coslariu nu se va reconstrui, tocmai ca sa ramana bani pt partea de deal, Campia Turzii-Apahida, unde sper sa vedem traseu mai bun (poate tot cu argumentul HSR?).

Cam peste tot unde vedem Quick Wins acum, putem deduce ca nu vor fi bani de reconstructie in viitorul apropiat.

Trasee mai bune si duble vor fi la HSR, pentru acei dintre noi care vor apuca asa ceva.

Loko

Quote from: cristi5 on October 21, 2022, 12:51:24 PM@Loko ba da, tot Alesd-Oradea va fi dublu. Nu inteleg de ce nu si Vadu Crisului-Alesd

Alesd gara sau Alesd halta?  :)

Gara Alesd vad ca e la mama naibii de oras, ar fi o idee sa fie mutata pe locul Alesd Halta...

cristi5

#339
@Loko  https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Cluj-EpiscopiaBihor/

LE: cel mai probabil de ls statia Alesd ("gara") pt ca asta e rolul statiilor, sa controleze schimbatoare de cale

Xenos

@shift2rail - am avut în adolescență o fază acut naționalistă în care speram că vom rupe munții și la propriu și  la figurat.
Mi-a trecut (au și trecut vreo 20 de ani și mai mult de atunci).
Lamentarea ta că vin austriecii etc. să facă la noi căi ferate mi se pare neinspirată, e de tip clubferoviar - de ce vreți locomotive noi și moderne BoBo, Softronicu ce are?! - și răspunsul e simplu: toți cred că ne-am dori un UMB pe feroviar, dar până când nu apare, lucrăm cu ofertanții pe care îi avem, că de aceea am aderat la UE, astea sunt regulile jocului și dacă vrem noi să facem cu vreun Tel Drum, să o facem pe banii noștri (care pe rețea feroviară oricum nu se alocă).
Deci nu se dorește nu înseamnă că e vreo conspirație, ci că pur și simplu nu avem (încă?) un antreprenor de o asemenea anvergură: Speram nițel în Arcada dar pe Bv - Sighișoara se mișcă execrabil. Cei mai ok după mine până acum au fost Swietelsky (Buc - Câmpina, acum 20 de ani), Porr (deși scremut pe Câmpina-Predeal, în final a ieșit bine) și Wiebe care par singurii care fac suprastructură în țara asta. Chiar, mai știe cineva un antreprenor pe suprastructura propriu-zisă în afară de Wiebe?! Și revenind, noi am avut CCCF, care nu mai există....iar la performanțele statului român actual, nu sunt sigur că mi-aș dori să reapară. În rest, ca să cădem cu toții la pace, hai UMB și pe feroviar :)

RobertH

@cristi5 Esti sigur de neimplicarea Aktor in asociere? Pentru ca pe SEAP apar langa Alstom impreuna cu Euroconstruct. Acuma care va fi implicarea lor in proiect, nu stiu.

florin74

Sunt tert sustinator. Nici ofertanti, nici subcontractori. Au asigurat indeplinirea anumitor cerinte de calificare  - experienta, experti, etc.
E mai sigur pt toata lumea cred  :lol:

shift2rail

@frunzaverde: am mai explicat la timpul respectiv, pe threadul HSR, cum Regulamentul TEN-T revizuit de Comisia EU in Dec. 2021 propune o viteza de minim 160km/h pe toata reteaua TEN-T Core pana in 2040.

Cum se impaca noul regulament cu recomandarile laxe ale consultantilor Jaspers (serviciu al Comisiei!) Si EIB-Passa ( banca de investitii a EU) -vezi excelentul extras dintr-un SF publicat de zone_rider mai sus, unde zisii experti fac economie pe spezele Ro, unbelievable- e o cu totul alta, foarte buna, intrebare.

cristi5

#344
@shift2rail in documentul "excelent" e vorba de o decizie luata in 2019, cand politica era alta decat cea din 2021 cand a declarat Valean. Atunci (in prima parte a procesului SF) s-a luat decizia de a nu dubla, de a pastra traseul. Si vorbim de o zona extrem de grea. Mai grea ca Valea Prahovei care a ramas si ea la 70.

Daca zvonurile despre Predeal sunt adevarate, acolo vedem un efect al schimbarii politice: de la Timisu-de-sus-Darste aprox pe traseul vechi, comisia cere in 2021 studierea unui traseu de 160. Dar pt Craiova-Caransebes era prea tarziu. A primit deja AM la inceput de 2022.

Si oricum ce zice Valean in 2021 sunt povesti politice. Finantarea tot aia a ramas deocamdata. Si cu finantarea POIM, POT, PNRR si ceva din CEF1 si 2, cam de atat ajung banii.

Altfel spus acuzam Jaspers ca au subminat Romania, ca nu ne lasa sa ne dezvoltam, de parca am avea bani berechet, doar SFul de tunel de baza mai lipseste. N-avem bani. Tot ei ne dau bani :)

Cand vom vedea un program EU cu multe miliarde dedicate pt feroviar, bani care sa nu poata fi deturnati pt "siguranta rutiera" atunci da, ne apucam de direttissime prin muntii Banatului, Apuseni, Meridionali si Orientali.