Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

CFR ar putea face niste igienizari la cladiri si pasaje, o mana de var ici pe colo, niste becuri schimbate, toate in regie proprie. O echipa de 5 oameni iti rezolva asta in Azuga in cateva zile.

Doar de curiozitate, la Poiana Tapului, cladirea mai deserveste calatorii? Credeam ca a fost vanduta. In rest, e doar un peron stil nou, poate doar becuri sa-i puna.

shift2rail

I.L. Caragiale, Epoca literară(1896), subl. mele:

,,Treceam odată prin tunelurile dintre Comarnic și Sinaia, și, firește, în vagon, fiecare n-a lipsit să spună cît de mari sînt prin străinătate tunelurile care au fost avut onoarea să fie trecute de dînsul. Eu eram la descripția celebrului St.-Gothard, și aveam, cu date pozitive ale lui Baedeker, să minunez pe o cocoană cu care stam foarte aproape: «Doamna mea, astea sînt tuneluri? să vezi la St. Gothard: trei sferturi de poștă! o jumătate de ceas umbli pe sub pămînt! Închipuiește-ți!» Doamna îmi aruncă un zîmbet indicibil de inteligență; iar un bătrîn patriot, încîntat de progresele României, mă întrerupse: «Ia nu mai tot lăudați pe străini; pentru o țară mică cum e a noastră e deja destul de frumos și astea cîte le avem!»"

legenda:
St Gothard, tunelul feroviar vechi: aprox. 15 km, inaugurat in 1882
K. Baedeker - inventatorul jurnalului de calatorie la mijlocul sec. xix
o posta ~ 20 km

AndreiB

A fost modest in sensul in care optimizarile de traseu au fost absolut minore. Viteza comerciala e modesta vs traseul pre-reabilitare.

nicolaem

#318
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-25855619-cfr-infrastructura-desemnat-compania-care-electrifica-reabilita-portiune-28-intre-cluj-oradea.htm

Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
 LE este vorba de lotul 1, Cluj - Aghires.

TibiV

Oficialul: https://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6538-20-octombrie-2022-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-pentru-electrificarea-si-reabilitarea-liniei-cf-cluj-napoca-aghires-lotul-1

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru electrificarea și reabilitarea liniei CF CLUJ NAPOCA - AGHIREȘ (lotul 1)
București, 20 octombrie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii  feroviare pe secțiunea CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1), aferentă obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă deAsocierea RAILWORKS, în valoare de1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare,contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.

Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al obiectivului de investiții este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi,se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Numai bine ce le-a dat certificat intermediar negativ. :lol:
Complicate sunt meandrele licitațiilor și contractelor.

nicolaem

lotul 3 si 4 par mai norocoase:

Oferta financiară depusă deAsocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare pentru secțiunea POIENI - ALEȘD (LOTUL 3), iar oferta financiară depusă deAsocierea WEBUILD SPA - IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA - SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare pentru secțiunea ALEȘD - FRONTIERĂ Ungaria(LOTUL 4). Cele douăcontracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate, de ambele părţi, la finalul perioadei legale de contestaţii.

https://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6542-20-octombrie-2022-cfr-sa-a-desemnat-ofertele-castigatoare-pentru-electrificarea-si-modernizarea-sectiunilor-poieni-alesd-lotul-3-si-alesd-frontiera-lotul-4

Xenos

Ar fi chiar elegant să nu se conteste unii pe alții și să se apuce de treabă...toată lumea ar avea de câștigat, mai puțin avocații. Ba chiar și ei, că e o groază de consultanță de dat.

NGC

#323
^^^^

Quote from: TibiV on October 20, 2022, 04:00:56 PM
QuoteCFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru electrificarea și reabilitarea liniei CF CLUJ NAPOCA - AGHIREȘ (lotul 1)

[...]

Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare.

Vorbim exact despre asocierea asta.

Quote from: NGC on August 29, 2022, 02:28:01 PM"Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor", Lot 1 Cluj-Napoca - Aghireș"

Vrabiutele feroviare au transmis ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de ALSTOM.

Le-a luat asadar aproape 2 luni sa faca ping-pong cu ALSTOM si sa verifice informatiile din DUAE.

Acum ar trebui sa mearga mai repede pentru lotul 2. ;)


"Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor" Lot 2 Aghireş – Poieni"

Vrabiutele feroviare au transmis ca si aici castigatorul initial este asocierea condusa de ALSTOM. De aia ziceam mai sus ca ar trebui sa mearga acum mai repede.

RobertH

De e Aktor responsabil de pasajul de la Taietura Turcului, RIP.

shift2rail

Italienii de la...spaniolii de la...francezii de la...austriecii de la...ce elegant isi impart prajitura modernizarii infrastructurii feroviare rom.

Oare chiar nu 'se doreste' (ne omoara acest impersonal) emergenta unui jucator roman pe rail de talia, e.g UMB pe autostrazi?

Urmeaza investitii de miliarde de euros in modernizarile retelei ten-t core si, la orizont, cerise sur le gâteau, proiectul HSR de aproape 20 mld eur!

cristi5

#326
@RobertH nu poate fi Aktor, stai linistit. Aktor nu e parte in Railworks-ul care a licitat pe Arad-Caransebes si Cluj-Episcopia. Aveau ceva sanctiune (in alta tara cred) si nu puteau participa la licitatii

Daca castiga Railworks dupa contestatii, va fi Arcada principalul antreprenor pe constructii civile (ca tot intreaba @shift2rail de un UMB feroviar) ca doar n-o sa dea Alstom la lopata.

Vad ca nici Euroconstruct nu e in asociere. Deci numai Arcada poate fi.

https://clubferoviar.ro/oferte-modernizarea-caii-ferate-cluj-napoca-episcopia-bihor/

marinul

Quote from: Xenos on October 20, 2022, 09:53:04 PMAr fi chiar elegant să nu se conteste unii pe alții și să se apuce de treabă...toată lumea ar avea de câștigat, mai puțin avocații. Ba chiar și ei, că e o groază de consultanță de dat.

Selina? Iar o lucrare in curtea lor câștigată de străini  :) . Oricum cred ca o sa fie contestații pe toate loturile. Ar fi bine sa nu stea in picioare si sa fie respinse de CNSC.

nicolaem

#328
Cum se descurca Arcada la alte lucrari de CF? II vad in multe asociaeri cu Aktor dar cine a dus greul lucrarii?

cristi5

#329
@nicolaem TLDR daca Arcada au front de lucru si preturi actualizate, se descurca. Nu stiu la proiectare cum sunt (nu stiu daca au mai lucrat pe design&build)

Arcada si Aktor si-au impartit in general tronsoanele. Pe Ilteu-Gurasada Arcada a avut podurile peste Mures, pe care le-au montat cu macaraua (nu lansat) foarte rapid. Altceva nu stiu ce mai au acolo. Tunelurile si polata sunt la Aktor, tocmai au luat ceva viteza, odata cu actualizarea preturilor.

Pe Sighi-Bv Arcada e la fel de inceata ca Aktor, daca nu mai rau, probabil din motive de preturi neactualizate. Si expertiza podului din Cap X Sighi care incurca rau tronsonul Arcada unde trebuia deschis demult fir nou (pana la Vanatori). Arcada parca are pana la tunelul Mureni inclusiv. Acolo inca mangaie portalul. @alinuttt si @oc7avian au fost in zona si stiu mai multe.

Arcada a construit si tunelul Turdas, intarziat multi ani din caza unei tevi de gaz.