Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Quote from: cristi5 on July 18, 2021, 12:50:28 AM
Nu e prevazuta dublare pe Cluj-Oradea decat pe portiunea ne-dublata din campie. In defileu ramane linie simpla, se va (reconstrui si) electrifica doar.

Si daca nu se dubleaza acum pe bani EU, probabil asa ramane.

Chiar voiam sa intreb cand va incepe licitatia pentru executie, avem AM....ma refer la Cluj - Oradea. Desigur, astazi nu mai pun intrebarea cu acelasi aplomb cu care o aveam in minte zilele trecute....

cristi5

Spre sfarsitul anului inteleg. Dar nu va asteptati la minuni, CFR nu se pricepe la FIDIC galben si inteleg ca pe Arad-Caransebes e portocaliu, adica toate riscurile la antreprenor.

sorin57


   Atat timp cat nu se aproba PNNR, nu cred ca va incepe licitatia...

dan tm

Blocul asta mi se pare foarte departe de calea ferata, dar cica va fi demolat. Insemna ca si depozitul maaare de deseuri de lîngă gară se va muta?

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/vecini-de-cosmar-se-intampla-in-bihor-nu-pot-intra-in-propria-casa-decat-trecand-gardul-cu-scara-166672.html

florin74

Pintea a ținut să îl informeze pe acesta că licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare Cluj -Oradea, anume Cluj – Aghireș și Aghireș – Poieni a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Parca mai era unul pe nume Cuc, care anunta ridicarile pe SEAP. Se pare ca e molipsitoare fobia asta....



dargauda

În sfârșit: începe electrificarea liniei ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca. CFR a lansat licitația pentru lucrările de aproape 2 miliarde euro

Electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, obiectiv despre care guvernele perindate la conducerea României au discutat de mai bine de două decenii, devine realitate. Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a anunțat demararea licitației pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, estimate la un total de aproape 2 miliarde euro, pentru primele două tronsoane.

Anunțul a fost făcut, potrivit site-ului clubferoviar.ro, cu ocazia unei mese rotunde dedicate situației infrastructurii feroviare din România desfășurate vineri. Cu acest prilej, Pintea a informat participanții că a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare dintre Cluj și Oradea, și anume Cluj Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni, ambele pe teritoriul administrativ al județului Cluj.

Celelalte două tronsoane, Poieni - Aleșd și Aleșd - Frontieră Ungaria, ar urma să fie scoase la licitație în prima parte a anului viitor.

Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are o lungime totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Valoarea totală estimată a proiectului este de 9,49 miliarde lei (aproximativ 1,98 miliarde euro), investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile (fiind prevăzută inclusiv în PNRR) și de la bugetul de stat.

Proiectul de electrificare a magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului și reabilitarea mai multor stații. Obiectivul, despre care politicienii au vorbit adesea în ultimele două decenii, motiv pentru care a și fost privit cu scepticism de-a lungul timpului, a fost inclus în Master Planul General de Transporturi al României în 2016.

De acest proiect este legată, de asemenea, realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Șoseaua Borșului și gara Episcopia Bihor, proiectarea și execuția acestuia urmând să fie scoase la licitație de Primăria Oradea la începutul anului viitor.

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/in-sfarsit-incepe-electrificarea-liniei-ferate-episcopia-bihor-cluj-napoca-cfr-a-lansat-licitatia-pentru-lucrarile-de-aproape-2-miliarde-euro-167975.html

alexa_adrian2001

Oare va fi dublata toata linia pe ruta Cj - Oradea? inca nu mi-e clar.

Vlad94

Nu. Se va dubla doar tronsonul Oșorhei-Aleșd de 18km.

florin74

La finalizarea lucrarilor situatia va fi :
Linia de cale feratǎ Cluj – Oradea – Episcopia Bihor va avea o lungime de 105,4 km de cale dubla, împarțit astfel:
1.   Între stațiile CF Cluj Napoca şi Poieni, cu o lungime de 64,9 km (între axele stațiilor);
2.   Între stațiile CF Aleşd şi Episcopia Bihor, cu o lungime de 40,5 km (între axele stațiilor).

Tronsoanele de cale ferat simpla, cu o lungime totala de 60, 0km, sunt împarțite astfel:
1.   Între stațiile CF Poieni şi Aleşd cu o lungime de 52,8 km (între axele stațiilor);
2.   Între stația CF Episcopia Bihor şi Frontiera  Ungaria, cu o lungime de 7,2 km (din ax stație).

dan tm

Aproape ca putea fi dublata pe intreg traseul daca ne uitam pe plan. Cred ca si tunelurile de la Suncuius si Pestera sînt pentru cale dublă.


Sorinus

CF Episcopia Bihor şi Frontiera  Ungaria, cu o lungime de 7,2 km - asta de ce nu se dubleaza, e campie si e scurta. Avand in vedere frontiera unde se ingramadesc multe trenuri, o sa fie ceva bottleneck.

pasadia

Totusi, cred ca trenurile se "îngrămădesc" in triaje, nu in frontiera.

Si da, pare ca cel putin unul dintre tunelurile din zona au fost construite pentru cale dubla -

Cetatean

Are cineva plansele cu planul de situatie la Cluj - Episcopia sau daca stiti un link unde sa le rasfoiesc? Multumesc!

danny_cbu

#193
Dublarea Episcopia Bihor - Granita nu se face pentru ca nici maghiarii nu dubleaza linia la ei. Daca o dublam noi, se termina in camp, la fel ca la Curtici, unde nici acum maghiarii nu au dublata linia pana in granita

Dar e pacat de Vadu Crisului - Alesd ca nu e dublata si adusa la 160km/h. Linie dreapta in campie...
Cluj-Poieni putea fi adus lejer la viteze comerciale mai mari

pasadia

Eh, sunt 10 km intre Vadu Crisului si Alesd. Nu cred ca fac ei mare economie acolo, dar nici mare beneficiu nu cred ca exista strict din dublarea pe bucata asta. Banuiesc ca motivul e dat de dimensiunea triajului de la Alesd, acolo unde poti gazdui mai multe trenuri pana la eliberarea sectorului de linie simpla.