Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.



Xenos

Nu ar fi mai bine sa se faca genul asta de lucrari constant, pana la innoirea treptata a liniei, in locului un proiect faraonic de reconstructie totala pe Coslariu - Cluj?

cristi5

^ Pai inteleg ca ideea e sa se faca amandoua.

Sa luam un exemplu. Cand a inceput SF+PT pe Sighi-Brasov? 2007 poate? Deci licitatia SF+PT 2005 poate?
- Pe cartuse scrie 2010,
- receptia proiectului 2011
- AM 2015
- licitatie 2017
- semnare 2020

Deci lejer trec 15 ani de la licitatia SF+PT pana la pana la prima lopata la un proiect de reconstructie, deci 2035 aprox.

Pe cand pe PNRR avem 1 miliard de euro pt reinnoire CF, care trebuie sa fie gata pana in 2026.


sorin57

 
    Pana obtin avizul de mediu, au sanse sa se impiedice de pasajul lui Boc dela Taietura Turcului, cu un S.F. facut din birou... apropo oare cum a obtinut Car Cloud (parcul auto din apropierea caii ferate) autorizatia sa amplaseze proprietatea la sub 20m de calea ferata?  :hm:

razvan96

Avem draftul acordului de mediu pe Cluj-Episcopia, probabil saptamana asta iese si acordul. Sa vedem cat de repede incepe licitatia.

marinul


tom_sawyer

Suberbă zonă! Mulțumim pentru filmare!

dan tm


cristi5

Nu e prevazuta dublare pe Cluj-Oradea decat pe portiunea ne-dublata din campie. In defileu ramane linie simpla, se va (reconstrui si) electrifica doar.

Si daca nu se dubleaza acum pe bani EU, probabil asa ramane.

dan tm

De aceea am intrebat, era loc de dublare? din tren , asa la nivel de discutii de gara,, as zice ca era loc de dublare.Pe aproape tot traseul.

Dar, daca nu se face acuma ramine asa inca niste X de ani pina... cine stie de mijloc de transport apare.

cristi5

#177
Hm chiar in zonele de defileu ingust gen Pestera nu stiu cum ar fi. Ar trebui piloni in Cris sau polata in versant. Tehnic posibil dar Acord de Mediu? Plus doua tuneluri care trebuie dublate (Balnaca si Suncuius). Cel de la Pestera e dublu.

Ar fi interesant de discutat cu cei care au facut SF, sa vedem de ce nu au cerut dublare. Costuri probabil.

E totusi un progres ca va fi linie electrificata, sudata. Va fi si mai placut de traversat, mai ales cu material rulant decent... Poate merita niste vagoane cu acoperis transparent :)

@marinul superb video al zonei mele CF preferate! Dar la mine se vede sacadat si pe telefon si pe TV. Poate e de la encoding, atunci ar merita sa incerci sa-l recodifici


razvan96

Ti s-a mai explicat si tie ca se poate ajunge la 160 cu RK. Dar trebuie sa mergi inainte cu "standardele europene", ca o minicuna repetata de 100 de ori sigur devine adevăr.