Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#135
Cel putin la OTP eu nu-mi amintesc sa fi fost proiectare care poate fi urmata direct de licitatie de executie. Ce vreau sa zic e ca un SF+PT la acel nivel de detaliu + lucrare mare (nu un pod, ci zeci de lucrari de arta si trasee noi) e mai greu de uitat in sertar, sau?

Si daca ele zac in sertare, inseamna ca pe partea romana si Cluj-Coslar va putea zace in sertar pt ca intre timp s-a facut RK.

Problema e ca EU nu le poate plati pe amandoua (si SF + PT si RK). Dar poate CFR/MT renunta la finantarea EU a SF+PT, si plateste bugetul de stat? Atunci e cale libera pt RK pe PNRR...

ionut.damian

#136
Frunzaverde, iti cunoastem opinia (cu care si eu sunt de acord), ca reconstructia coridorului 4 a dus la concentrarea tuturor resurselor doar pe acest coridor si la neglijarea restului retelei. Insa ceea ce propune CFR acum este foarte corect, si anume isi diversifica atentia catre toate magistralele principale. In aceste conditii, de ce ne-am mai focusa pe amarate de reparatii capitale, cand se poate face reconstructie pe magistralele principale, ramanand doar sa execute reparatii capitale in regie proprie pe liniile secundare. Din punctul meu de vedere, trezirea CFR, prin scoaterea la licitatie a unor SF+PT de reconstructie pe aproape 2000 km este de laudat, iar traseul acestor licitatii trebuie sa continue.

frunzaverde

@ionut.damian - nu inteleg argumentul tau, absolut deloc. Poti sa-l explici mai mult?

Reconstructia totala ia in jur de 10 ani pentru 100-200 km - fiecare proiect ia 7-10 ani de la initiere la aproape finalizare (ca pana acum doar Bucuresti - Predeal a fost finalizat). Despre ce diversificare vorbesti? Banii necesari - 5-10 milioane de euro / km inseamna ca Romania isi permite sa bugeteze maximum undeva la 50 km de reconstructie totala pe an, cu tot cu toate fondurile UE disponibile. Mai mult nici nu se poate chiar daca ar fi bani; e atat de disruptiv procesul, incat restrictionarea a mai mult din retea ar face-o sa intre tehnic in colaps.

Deci Bucuresti - Timisoara, Teius - Oradea, Bucuresti - Suceava, Dej - Suceava, cu "coridoreala" (SF-uri de reconstructie totala urmate de proiecte tehnice de reconstructie) vor fi gata prin 2100 la banii necesari, dar nu doar la bani, ci si la cantitatea de lucrari facute... In conditiile astea, SF-urile astea vor fi "studii de sertar" decenii la rand.

Dar pentru ca UE a finantat studiile astea, cat timp studiile astea vor fi "in lucru", nu vor mai finanta nimic, dar absolut nimic pe respectivele segmente (regula auditului UE este "no double-dipping", adica nu poti finanta acelasi obiectiv de lucrari de doua ori din fonduri UE; asta include faptul ca nu poti face simultan lucrari si studii pentru acelasi obiect). Asta inseamna ca segmentele respective nu mai sunt finantabile pentru un tip mai realist de lucrari pana cand, macar, studiile sunt gata. Si UE alte obiective nu mai finanteaza - ca tocmai s-a acoperit cu studiile astea tot ce inseamna coridoare TEN in Romania. Deci, cel putin pana cand SF-urile astea nu vor fi livrate, va fi ori "reconstructie totala" ori bani de la buget.

Superb, nu?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

athosga

Quote from: Phenol on January 23, 2021, 12:13:54 PM
@vancouver: daca ar fi sa modificam traseul pe Teius - Cluj si pentru a avea impact cat mai mare ar trebuii imbunatatit tocmai unde vitezele sunt cele mai mici (intre Valea Florilor si Cojocna). Eu propun sa evitam de tot aceasta zona.

Si aici, costurile ar fi destul de ridicate, insa beneficiile ar fi mai mari decat in cazul prezentat de tine.

Din Valea Florilor  linia pleaca spre nord-vest pe amplasamentul actual pana la U-turn-ul in capatul vaii. Aici printr-un tunel de vreo 2 km se ajunge langa Boju (satul Boju). CF continua mai departe spre nord-vest, trece prin al doilea tunel ajungand la nord de satul Pata. Intre timp linia incepe sa coboare si trecand peste DN 1N ajunge in Cluj Napoca Est (tunelele sunt cu rosu).




Marele avantaj al liniei ar fi ca reduce distanta dintre Cluj - Campia Turzii cu cca 10 km (de la 51 la 41), insa si consturile ar fi pe masura: doua tunele, unul de cca 2.5 km si unul de 1 km + o gara noua undeva in zona Pata.

Salut!

Uitandu-ma la propunerea lui @Phenol, am impresia ca in realitate ar avea probleme in zona aeroportului (Cluj-Est) si la Pata, adica nu prea e loc unde sa fie proiectata traseul fara tunele aditionale, din cauza unor zone intravilane.
In schimb, daca tot s-ar face un traseu mai rapid, cu tunel de 2-3km, atunci zic eu (ca amator) ca ar fi totusi mai usor de realizat in varianta de mai jos, care practic ar ocoli exact portiunea serpuitoare, lenta cu multe curbe stranse, si ar continua pe traseul vechi, prin Apahida. Astfel s-ar putea face probabil si cu un singur tunel si ocolind localitatile. Cam asa:

rosu = traseul actual
negru = tunel (in ambele variante)
verde = varianta B :)
portocaliu = traseul propus de Phenol (obligatoriu inca un tunel intre Boju si Pata)



Contraindicatii? :)

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

athosga

 :thumbsup:

Da, si asta arata bine. Eu am prezentat varianta mai "usoara"  cu un tunel. :)

Phenol

Idei foarte bune, baieti!
Felicitari.  :cheers:

Poate - poate la realizarea SF proiectanti vor inspira putin de la noi  O:-). Macar pentru o posibila alternativa.

alexmocian

Parerea mea personala este ca linia ramane in zona unde este acum. Cunosc tare bine linia am circulat 5 ani cat am fost student la Petrosani si conexiunea cu Apahida - Dej este foarte bine stabilita (poate fi inbunatatita ca si raza) dar o sa ramana in zona respectiva sunt sigur. Cred ca vor propune niste tuneluri si viaducte faine ca sa se ajunga la 120-160 km/hr, sunt parca 2 locuri unde linia face niste cocoase de camila. As vrea sa mai am ocazia sa trec odata cand este refacuta, dar nu stiu daca o sa fie prea curand. Cheers

dan tm

#143
Nu stiu daca are legatura cu ce se discuta pe aici dar am vazut ieri ca linia 300 in portiunea Suncuius-halta Stina de Vale este curatata complet de orice forma de vegetatie.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

ioandorin

dan tm: mai degrabă pentru vizibilitate la trecerea de nivel !

dan tm

Dar intreg traseul paralel cu drumul este curatat. Complet, nu doar la trecerile la nivel.

nirolf

Înseamnă că au început să folosească utilajele de defrișare cumparate în anii trecuți. Sper să ajungă și pe Golești - Câmpulung, e plin de restricții la fiecare trecere la nivel fără barieră din cauza vegetației care nu permite șoferilor să se asigure. Sunt km întregi în care trenul accelerează și frânează in continuu.

sorin57

   Este o veste buna licitatia privind  Studiul de fezabilitate și proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Coslariu-Cluj, dar daca câștigă din nou Baicons trebuie sa ne înarmăm cu multa răbdare!!! :((


sorin57



     Stie cineva care va fi sursa de finanțare pentru electrificare Cluj-Episcopia că inițial a fost vorba despre POIM 2014-2022, ulterior fostul ministru Bode vorbea de finanțare prin PNRR, ulterior finanțare de la americani?  :-[

RobertH