Drumul Expres DEx Milișăuți-Siret

Started by rota, February 13, 2019, 09:17:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KnX

A apărut și în Monitorul de Suceava un articol despre stadiul proiectului.
https://www.monitorulsv.ro/Ultima-ora-local/2020-08-07/S-a-mai-facut-un-pas-pentru-proiectul-de-drum-expres-Pascani-Suceava-Siret

Din ceea ce se vede în imaginea cu harta traseului dintre Pașcani și Suceava, rezultă că Fălticeniul va ieși cam dezavantajat, iar cel mai bine va fi pentru Dolhasca și Verești.
Un traseu între Fălticeni  și Dolhasca, Verești ar fi fost poate mai benefic.

TibiV

Lasa harta din "presa". Asa iti desenez si eu vacanta mea perfecta in Polinezia...

Este "Elaborare SF si PTE"...

Pana vei vedea traseul "batut in cuie" pe harta, te vei insura.
Pana se termina contestatiile, vei ajunge la al doilea botez.
Pana se da ordinul de incepre a lucrarilor, vei ajunge poate socru....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Daca s-a licitat SF+PTE  pt drum express, inseamna ca e deja batut in cuie ca Pascani-Siret este DX5 iar A7 se termina la Pascani? Sau exista sansa ca dupa analiza multicriteriala sa decida sa faca totusi proiect pt autostrada?

rota

nu cred ca exista trafic de autostrada pt Pascani Siret, cel putin pe Suceava-Siret avem un mza de 3,5-8k

naivu

Strict pe cifrele ACTUALE de trafic, probabil un 1+1 sau un 2+1 alternativ in afara localitatilor ar fi suficient, dar, in cazul Moldovei cel putin, ar fi mai bine sa dimensioneze reteaua rutiera de viteza pe cifrele POSIBILE de trafic.
Oricum, alegerea DX vs A nu ar trebui luata pe criterii de trafic; un DX cu 2 benzi pe sens are cam aceeasi capacitate de trafic ca o autostrada cu 2 benzi pe sens! Dupa cum sublinia @vancouver, facilitatile oferite in plus de autostrada (in primul rand banda ceva mai lata) permit parcurgerea de distante lungi cu mai putina oboseala psihica, DX-urile sunt potrivite pt sectiuni de pana la cateva zeci de km (sectiuni pana la care sa se ajunga pe o autostrada). Celor tentati sa spuna ca, daca va fi A7 pana la Pascani, ultima 100 km pana la Siret se poate face si pe DX, tin sa le reamintesc ca mapamondul nu se termina la granita de NE a Romaniei; chiar daca o fi Ucraina cam la fel de moldova ca Moldova noastra sau Moldova lor, simpla existenta a unei A/DX pana la Siret va atrage trafic suplimentar din Ucraina si va genera dezvoltare in regiunile mai apropiate (si implicit si mai mult trafic dinspre Ucraina); iar daca A7 va fi continuat de UE pana la Lvov si Lublin va prelua si traficul din Polonia catre Balcani si Turcia.

ovideatza

Daca o iei asa probabil toate DX-urile "ar trebui" sa fie A.

Hai totusi sa intelegem ca nu aram tara cu autostrazi si sa nu exageram. Pana una alta, daca peste 30-40 ani DX-ul spre Ukr va fi sufocat de trafic se va extinde. Pana atunci hai sa avem intai acest DX pentru noi. Sunt din zona si un DX corect ar fi extrem de benefic pt zona.

naivu

Ei nu chiar toate DX-urile.
Problema cu extinderea DX la A este ca nu este f simpla si trebuie facuta sub trafic pt ca nu se va permite inchiderea unui DX si asa sufocat de trafic; odata terminat un DX cu greu se va mai lua decizia unui upgrade la A. Plus ca DX-ul va fi sufocat de trafic doar cand va fi trafic cat pt A cu 3 benzi pe sens; pana atunci DX va asigura cam aceeasi fluenta ca o A cu 2 benzi, dar cu mai multe accidente cauzate de oboseala!
Undeva pe forum am citit ca in tarile occidentale unde au facut multe DX-uri regreta ca nu au facut A-uri de la bun inceput!

tom_sawyer


KnX

Cred că problema ar trebui abordată nu doar prin prisma traficului actual pe porțiunea dintre Suceava și Pașcani, ci cu ceva viziune în viitor, având în vedere faptul că se va construi și Autostrada Nordului.
Așadar acest tronson va atrage cu siguranță mai mult trafic și din sudul Sucevei, care vor dori să aleagă acea rută spre Ucraina - Ungaria, Cehia sau Slovacia, preferând-o rutei spre Târgu-Mureș.

Iar de la Suceava la Siret să se construiască în primă fază un drum expres.
Dar vom vedea la ce concluzii se va ajunge în SF după ce va fi finalizat, sperând să nu apară contestații și să se apuce de el cât mai grabnic.

Oricum ar fi, să zicem un Doamne ajută!

naivu

Si eu zic Doamne ajuta! sa inainteze cu proiectul chiar si asa cum e! Tot voi spera, pana la lansarea licitatiei de executie, ca poate il vor face A, dar chiar si DX ar fi OK si mult mai bine ca acum!
Cat despre Autostrada Nordului (de fapt pe lista de proiecte e trecut ca DX Suceava-BaiaMare), proiectul se prezinta cam la fel de dificil ca si CoBra, intr-o zona de mult mai putin interes si mult prea aproape si paralel cu A8; in 20 ani il vad cel mult inceput; ma indoiesc ca cine lucreaza in urmatorii 2 ani la SF va avea atata viziune (ca sa nu mai vorbesc ca la S de Suceava pana la A8-Pascani nu ai decat Falticenii ca sa sustina argumentul).

TEO73H11

#25
Este clar că la traficul actual un drum expres este mai mult decât necesar dar privind spre viitor  și potențialul zonei un drum expres bine făcut cu posibilitatea extinderii peste ani ar fi o oportunitate pentru dezvoltarea zonei.Traseul la care se va fi lucra la elaborarea studiului de fezabilitate este acela în proximitatea căi ferate existente adică de la Pașcani la Suceava via Liteni Dolhasca cu nod rutier în zona apoi se continua până la DN 29 cu nod rutier undeva la Salcea apoi ocolirea Sucevei prin partea de est cu traseu dificil prin pădurea Burdujeni apoi se ajunge la DN 2 și nod rutier cu actuala centura, după un tronson lejer până la intersecția cu DN 2
H spre Rădăuți la Slobozia Grănicești și aici avem o problema cu nodul rutier pentru că avem trecere de cale ferată la nivel la nici 500 m și aici ar fi oportun un drum de legătură cu centura viitoare Rădăuți pentru a ocoli orașul Milișăuți unde se produc aproape zilnic accidente,ar fi un drum important dar cu un pasaj peste cale ferată și un nou pod peste Suceava,apoi drumul expres continua de la Slobozia Grănicești spre Dornești  și aici avem un deal cu probleme între Tibeni și Grănicești,se ajunge la DN 17 A cu un nou nod rutier apoi traseul continua spre frontiera cu Ucraina cu punct de trecere la Viscani și posibil drum de legătură cu actualul punct de trecere de la Siret.

GeorgeS

IMHO cred ca societatea civila ar trebui sa faca orice ca Pascani-SV (cel putin) sa fie A si nu DX. Cred ca API a gresit prin crearea unui thread separat pentru Pascani-Siret. Asta inseamna o acceptare tacita a faptului ca este ok sa fie DX si nu A. No offence.

Probabil Rota are dreptate cand spune ca nu este trafic. Sau Ovideatza cand indeamna la echilibru A vs DX. De altfel extrasul din caietul de sarcini arata foarte clar directia de urmat. Solutie de bun simt intr-un stat obisnuit.
Numai ca... noi sintem mai diferiti de cat altii... Cam cati ani a luat pana s-a decis sa se faca ceva spre Moldova? Cam in cati ani dupa construirea drumului Pascani-Suceava credeti ca se va lua o decizie de upgrade? Vor fi studii care vor arata ca nu este necesar.
Nu sunt impotriva studiilor, numai ca se pare ca inca in Romania studiile sunt facute sa demonstreze decizii deja luate or sunt facute ca sa fie facute. Era pe forum un PDF cu o simulare a MZA in viitor luand in calcul diferite situatii cu A7, A8 etc. Multe din hartile alea de trafic m-au bagat in ceata. Cum poate MZA-ul unui drum sa scada dupa ce acesta va fi legat la o viitoare atostrada, in condittile in care este singurul drum de legatura din zona? Daca studiile sunt cele cale dicteaza directia de construire a Dx/A de ce nu avem Dx/A intre Iasi si Targu Frumos?

Nici daca incepem sa ne jucam cu numerele (chiar orientative cum sunt) nu prea face sens sa faci DX pe directiile importante (Craiova era o directie importanta de asemenea, dar e tardiv). In teorie noi platim 15% din drum (in realitate mai mult!), iar diferenta de pret Dx vs A este de vreo 30%. Eu zic ca merita pt sa zicem 5% extracost sa ai A in loc de Dx pe directii prioritare.

mirceaeliade

Harta din Monitorul de Suceava arata ca numarul e DX5.  E oficial numarul asta?

dr4qul4

Eu nu inteleg numaratoarea asta. Ar trebui sa pastreze numarul autostrazii pe care o prelungeste. Adica DX7.
Iar DX-urile care nu prelungesc nici o autostrada ar trebui sa aiba cate 2 cifre (cum e DX12), prima provenita de la numarul autostrazii la care se leaga.

DX5 ar trebui sa ramana drumul (expres sau autostrada) care va merge spre Giurgiu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Așa ar fi logic, dar CNAIR și logica sunt necoplanare.