Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ijwtsh

Am fost recent pe DN1C. Trecand peste faptul ca e unsafe acum (si e un lucru important, dar n-am ce sa-i fac), e diferenta de la cer la pamant din punct de vedere al traficului.

elphax

se merge mult mai repede - sambata seara am trecut prin Jucu cu 110, pentru ca nu am vrut sa merg pe banda 1 unde se mergea cu 90-100 :)
e chiar prea repede, nu stiu cum vor rezolva, presimt ca vor urma niste accidente din cauza vitezei

si surpriza ! la KM17 au tras drumul prin parcare 2 metri si au reusit sa faca 2 benzi pe langa gardul acelei case. mai au giratoriul de la Apahida de finalizat.

qionescu1

#242
Lucrarile pe DN1C au continuat astazi cu marcaje. Se marcheaza trecerile de pietoni cu marcaje dintr-un covor antiderapant rosu, atat locul de traversare cat si un segment inaintea trecerii, cum e si normal pe un asemenea drum. Nu am vazut asta la toate trecerile. (In Cluj-napoca, orasul de 5 stele, toate trecerile de pietoni- chiar si cele mai periculoase, sunt doar vopsite sau stratul aderent este doar in locul trecerii si nu inainte trecerii din pacate).

Largirea drumului la casa de langa km 17 a fost prevazuta si s-a lucrat la ea zilele trecute. Largirea se face pe partea dinspre Han km 17 care se pare ca beneficiaza dupa pod de un buzunar de stocaj pentru virarea la stanga (daca mergem de la CLuj la Gherla). Momentan e marcaj galben provizoriu.

S-a marcat partial si sensul giratoriu de la intrarea pe centura Apahidei care in sfarsit, dupa 12 ani, este o supergiratie pentru toate directiile. Din pacate pe DN1C, la intersectia cu drumul spre Campenesti, a aparut un nou sens giratoriu. Chiar daca pe 4 benzi, dar mai stramte, ce se castiga la supergiratia de la Apahida se pierde aici iar DRDP Cluj mai are in plan inca un sens giratoriu la capatul sectorului cu 4 benzi la intrarea in Fundatura.

Cel putin un accident a mai fost de saptamana trecuta dar nu a aparut in presa.

qionescu1

Azi între orele 6-7 dimineața pe DN1C, între Cluj și Gherla, au avut loc 3 accidente. Unul la noul sens giratoriu spre Câmpenești, unul în Iclod (pieton cred) și unul între Livada și Gherla (impact frontal cred). Se circula în condiții de ceață.

pasadia

#244
Ce mai e de spus? La cât mai multe, tot înainte până săvârșim planul de victime pe kilometru de drum lățit!

Priviți filmarea pusă de API, minutul 1:25, mașina albă care virează stânga înspre Cluj.


ps: la 6:05 mai aveți o scenă faină cu un șofer ce întoarce pe linie continuă din B1 (rtocmai trecuse pe B2 cineva în depășire).


Sau priviți această minunăție de accident din Tărtășești. Da acea localitate din care începe DN71 pe care Grindeanu îl vrea transformat în 2+2 prin interiorul localităților...

ovideatza

Cate locuri unde poti sa mori in 10 minute de filmare...
Si cant te gandesti ca in multe din aceste locuri se poate micsora riscul doar din marcaj. Dar na..inseamna restrangeri punctuale la 1 banda/ sens.

qionescu1

Pana la ora 16 a mai fost un accident pe centura Apahidei. Nu doar largirea e de vina (doua din cele 3 accidente din dimineata asta au fost in afara sectorului largit), DN1C are aceleasi probleme ca DN2 doar ca se circula un pic mai incet pentru ca traverseaza in mare parte localitatile din zona.

TibiV

Quote from: qionescu1 on November 29, 2022, 05:15:59 PM...DN1C are aceleasi probleme ca DN2 doar ca se circula un pic mai incet pentru ca traverseaza in mare parte localitatile din zona.

Un pic mai incet decat viteza sunetului?!?!
Caci altfel nimeni nu are acolo pedala de frana, doar pedala de acceleratie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ivladbogdan

Largirea asta e o porcarie imensa la modul in care a fost implementata iar accidentele pe banda rulanta deja se intampla.
E exact senzatia aia pe care doar DN2 ti-o poate da, senzatia ca in orice moment poti sa mori naibii.
E efectiv criminal cum merg lipiti unul de altul cu 120-130 prin localitate.  :(
Pe drumul asta mereu s-a mers mult mai tare decat limita bunului simt (nu vorbim de limita legala), dar acum parca e prea de tot, chiar si pentru cei carora le place viteza.
Daca se reintroduc camerele radar fixe, aici trebuie montate primele si dat drumul in secunda doi.
Semnat, unul caruia ii place sa o calce pe o autostrada fara trafic si cand e vreme buna, respectiv sa se bucure de masina pe un drum virajat de munte.



pasadia

#249
Pun aici mesajul și nu pe topicul de siguranță rutieră pentru că simt că e o problemă specifică zonelor 2+2, acelea mai nou realizate, de obicei scurte, fără separare mediană și fără cine știe ce proiect tehnic / audit de siguranță rutieră.

QuoteImpact violent microbuz – autoturism pe DN13. În mașina lovită de microbuz se afla un angajat ISU Braşov cu soţia şi copiii săi. Șoferul încetinise şi încerca să vireze la stânga pe o stradă secundară.

Sursa (cu video) - https://mytex.ro/expres/impact-violent-microbuz-autoturism-pe-dn13-surprins-de-camerele-de-supraveghere-video/

Locația (pe Street View vedeți inclusiv utilajul vopsit cu roșu al cărui colt apare în video) - 47 E60
https://maps.app.goo.gl/8Q9v4g5ZiGViPPyB8

Este o bucata din DN13 aflată pe teritoriu administrativ al Brașovului, lărgită in urma cu multi ani la 2+2 fără separator median și de-a lungul căreia au apărut multe intrări / ieșiri în lateral (atât zone rezidențiale cât și depozite). Evident nu exista vreo amenajare de siguranță rutieră și deseori se circulă cu peste 70km/h.

Acest accident vine la vreo 40 de zile după accidentul de la Făgăraș -

Similarități:
- drum amenajat 2+2 fara separator median
- autovehicul (în ambele cazuri cu copii pasageri) care intenționează să vireze stânga și este nevoit să oprească în BANDA 2 pentru a acorda prioritate
- mașina de transport persoane rulând in viteza și lovind din spate autovehiculul oprit.

Eu am tot insistat pe ideea separării sensurilor cat timp discutam despre distante scurte (2-5 km) cu interzicerea virajului la stânga și puncte de întoarcere sub forma de (semi-)giratii. Separarea se face cu parapeți joși (borduri sau plastice reflectorizante), cum e la Ghimbav (nu inalte cum sunt cele din Sângeorgiu de Mureș).
Totodată e nevoie ca trecerile de pietoni să fie semaforizate (precum în Sighisoara).

Accept și obiectia lui @Liviu M - localnicii vor fi deranjați de traseul in plus (cunosc situația respectivă la Puchenii Mari). Ceea ce însemna că se pot gândi și alte variante (banda dedicata pentru viraj protejată de B2 printr-o insula, drumuri colectoare de acces din intersecții in care se poate vira în siguranță - probabil tot semaforizate).

Dar ceva trebuie făcut căci DOAR a largi la 4 benzi e dovada de lene crasă din partea autorităților (ce nu pregătesc și restul detaliilor). Și are potențial criminal, dpmdv.

qionescu1

#250
1. S-au montat parapeți New Jersey pe DN1C la primul sens giratoriu de la intrarea pe centura Apahidei dinspre Jucu (locul unde se termină sau începe extinderea la 2+2 a DN).
Inițial în direcția Apahida se crease o bandă care ocolea girația și care avea prioritate pe ideea că este de departe direcția cea mai aglomerată și care crea ambuteiaje anterior. Deci nu se aplica regula de priorității de stânga dar nu era o problemă pentru că volumul de trafic al celor care întorceau în girație sau veneau de la Apahida era foarte mic și era suficient spațiu pentru oprire fără a se bloca circulația.

2. Odată cu montarea parapeților, pe lângă faptul că s-a pierdut din vizibilitate în sensul giratoriu, supergirația a pierdut prioritatea iar acum cei ce o folosesc trebuie să dea prioritate de stânga (având o vizibilitate mult redusă) perturbând fluxul principal de trafic. Pe lângă asta utilizatorii au devenit practici, adică nu se mai încadrează în supergirație (auto roșu) pt direcția centură ci se încadrează pe direcția Apahida iar în girație schimbă direcția spre centură. Astfel cei ce se încadreaza corect (auto verde) fiind nevoiți să acorde prioritate anulându-se astfel parțial eficiența supergirației.

3. Au apărut primele gropi în asfaltul turnat recent. Mai ales până la km 17 unde asfaltul se sfarmă pe porțiuni destul de întinse.







Powered by API/PUM imgur uploader

rota

1️⃣ 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗣𝗮𝗻𝘁𝗲𝗹𝗶𝗺𝗼𝗻, 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃
Astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗮 𝟰 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗮 𝗗𝗡𝟯 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗗𝗝𝟯𝟬𝟭 (𝗼𝗿𝗮𝘀𝘂𝗹 𝗣𝗮𝗻𝘁𝗲𝗹𝗶𝗺𝗼𝗻) 𝘀𝗶 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗰𝘂 𝗗𝗝𝟯𝟬𝟭𝗕 (𝗕𝗿𝗮𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗚𝗮𝗻𝗲𝗮𝘀𝗮), al cărei obiectiv general constă în conectivitatea Centurii București cu Autostrada Bucureștiului #A0 și cu rețeaua locală de drumuri.
De asemenea, se va analiza și implementarea măsurilor de siguranță a traficului auto și traficului pietonal prin realizarea de:
✅️ trotuare
✅️ piste de biciclete
✅️ treceri de pietoni
✅️ semnalizare verticală și orizontală
✅️ amenajare intersecții
✅️ accese la proprietăți
✅️ panouri fonoabsorbante
✅️ pasarele pietonale, dacă e cazul
Acest proiect se va conecta cu 𝗻𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 care va realiza legătura între Autostrada Bucureștiului #A0 și DN3, nod care se află în curs de proiectare.

Powered by API/PUM imgur uploaderVine ca o măsură suplimentară de creștere a capacității de transport a infrastructurii existente în zona Centurii București, aferentă obiectivului "Infrastructură integrată pentru zona orbitală a Municipiului București", din care acest proiect va face parte.
ℹ️ Durata contractului este de 8 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât studiul de fezabilitate, cât și expertiza tehnică.
ℹ️ Sursa de finanțare este constituită din fonduri externe nerambursabile. sursa

pasadia

Ce treaba are A0? Nu exista nod intre A0 si DN3, deci chiar nu inteleg logica pentru care au mentionat A0.

horatiu.cosma

E în proiectare în contractul de 12 noduri noi pe autostrăzi nodul A0-DN3.

pasadia

Off, uitasem de asta. Sa nu construiasca nodul inaintea lotului A0 aferent. ;)