Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#225
Azi la ora 13 lucrările de frezare au ajuns până la capătul liniei drepde la Jucu iar cu asfaltarea au ajuns până aproape de intersecția de la Jucu. La cât de repede se desfășoară lucrările sunt mari șanse ca azi sau mâine să se termine cu frezarea și în 2-3 zile lucrătoare și asfaltarea.







Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade



qionescu1

Azi au început lucrările de marcare pe DN1C Apahida-Răscruci. Eu zic că pentru nivelul admnistrativ românesc lărgirea asta, așteptată de foarte mult timp și realizată într-un timp scurt, arată că dacă autoritățile se implică se poate. Singurele aspecte care rămân o problemă sunt cele de siguranță din păcate, lipsind separatorul de sens și având o lățime prea mică pentru bicicliști sau pietoni (a se vedea ultima poză) pt că traversează o parte din comuna Jucu iar trotuarele promise de Primăria Jucu, realizabile doar pe o parte, lipsesc.












Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Tot la capitolul siguranța circulației pentru cei ce nu au observat ce semn de circulație se află un pic mai la dreapta de pietonul din ultima poză...  Da, imediat în spate e o scoală iar peste drum este gara din Jucu. Un pic mai în fața pietonului, pe partea dreaptă spre Cluj, mai sunt câteva blocuri și case de unde frecvent văd dimineața ieșind copii și adulți înspre gară. Până acum mergeau pe acostament, așa zisa bandă liberă, peste câteva zile nu o să mai poată face asta. Nu vreau să dramatizez dar situația pietonilor și bicicliștilor (celor care se mai încumetau) nu e deloc bună.

pasadia

"Nu vrei să dramatizezi"... E un rahat cu moț ce au făcut, totul pentru sfânta mașină și dreptul șoferului de a circula cu 100km/h prin localități. Dar hei, mai durează puțin și o să vedeți DN-uri blocate precum șoseaua antiaeriană...

qionescu1

@pasadia Tempereaza-ti tonul și frustrările! Până la urmă trăim toți același lucru, nimeni nu e bucuros de soluții imperfecte dar nu suntem mulțumiți nici când nu se face nimic. Vor veni pe parcurs și niște amenajări acolo, știu doar de trotuar, restul vom vedea.


pasadia

1. Sunt nervos pe proiecte care din start sunt gandite prost, luand in calcul un singur element. Facem SF, aprobam investitie, derulam lucrari luand in calcul strict "cresterea capacitatii drumului". In nici un moment, nici un decident (proiectant, "specialist") nu se intreaba care e impactul investitiei.

2. Sunt nervos pe institutii care isi rateaza scopul. Aproba pe banda rulanta fara sa gandeasca. Da, ii vin niste hartii de la cineva, ii vine un telefon cu "nene, aproba-mi si mie ca vreau sa fac lucrarea aia" si el, in loc sa gandeasca autonom, sa isi puna intrebari in calitatea lui de reprezentant al institutiei, aproba imediat ca "doar nu o sa supere pe cineva"

3. Iar la final mai vine si publicul, asta mai implicat - forumist sau ziarist, ori ala mai neinformat, sa sustina si el ca toti aia de mai sus, SPECIALISTII si autoritatile si-au facut treaba si NU TREBUIE, in nici un caz, sa spui ceva rau despre ei. Doamne fereste sa ai curajul asta caci nu te mai scoatem din frustrat si alte epitete.

Ma scuzi, dar eu voi zice in continuare. E un rahat cu mot o asemenea dublare. Acelasi lucru va fi si daca vor dubla DN2/DN28 sau DN71 sau alte locuri. Si stiu prea bine asta pentru ca sunt constient de problemele aparute in cazul altor dublari. Sa caut link-uri cu mortii din Ghimbav unde e DN1 dublat? Sa caut link-uri cu nemultumirile din Sangeorgiu de Mures cu ai lui parapeti New Jersey montati pe mijlocul drumului (separatori pe care imi pare ca ii doresti si tu)? Sa pun inregistrarea de saptamana trecuta cu accidentul din Fagaras, la fel pe o portiune proaspat largita de la 1+1 la 2+2 pe DN1

Uite, mai scriu inca odata ca sa ai motive sa cauti acel minus disparut de pe forum:
1. nu largesti DN-uri in localitati la 2+2 sau 2*2. Daca faci asta (sau daca exista deja largirea), nu montezi parapeti inalti tip New Jersey dar montezi semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni.

2. Daca ai bani de investit, construiesti centuri sau reamenajezi nodurile de circulatie pentru a permite cresterea capacitatii (DAR NU urmaresti  cresterea vitezei in localitate).


Si uite, pe un ton pozitiv - probabil singura chestie utila petrecuta in ultimii 2 ani in domeniul asta e ceea ce s-a intamplat in Sighisoara, acolo unde au fost montate semafoare la mai toate trecerile de pietoni de pe DN13, mare parte a acestora in zone in care DN-ul e 2+2. Semafoarele au fost montate in vara-toamna 2020 si au facut viata mai usoara pentru toata lumea (inclusiv pentru mine ca sofer de tranzit care nu mai trebuie sa fie cu ochii in 4 atat dupa eventualii pietoni ce si-ar dori sa se angajeze in traversare cat si dupa racerii ce tin sa forteze viteza maxima si schimbau benzile de zor).

Pe partea cealalata, sper că în curand cei din Puchenii Mari (si alte localitati de pe DN1 Bucuresti - Ploiesti) sa se organizeze si sa protesteze impotriva modului in care CNAIR isi bate joc de ei (cu ajutor de la autoritatile locale si CJ).

tom_sawyer

[CN1049373] Elaborare Studiu de Fezabilitate - ,,Asigurare acces rutier la Spitalul Regional de Urgență Iași. Extindere benzi de circulatie DN 24 km 200+381 - 206+525"

Data publicare: 13.11.2022
Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A.

ovideatza

#234
Sa punem si cateva detalii

Valoarea totala estimata:719327.73 Moneda: RON
90% pret
10% Experiența deținută de Șef echipa de proiectare
Termen limita depunere oferte = 16.12.2022 15:00
Durata contract = 5 luni
Sursa de finantare - Bugetul de Stat

Elaborare SF+avizele din CU in 5 luni.
Asigurare asistenta tehnica pentru intocmirea documentatiei de atribuire PT si executie lucrari (deci se va licita ulterior proiectare si executie).
Inclusiv Studiu geo.

Vor sa extinda de la intersectia cu drumul spre SRU pana la rondul cu DN24C si DJ248B.

O initiativa normala.
Pe cand una si pt DN28 Antibiotice-Letcani, inclusiv "cocoasa" peste rondul cu VO Iasi actuala? Banuiesc ca raspunsul va fi "dupa ce primim SF pe A8 si stabilim exact unde se racordeaza in zona...".

elphax

As fi vrut sa pot filma zona Apahida - Jucu - Rascruci, dar a fost o vreme urata, nu s-ar fi vazut nimic. Este marcat tot cu 2 exceptii:
La Apahida la giratoriu inca se lucreaza, se largeste si se face banda separata de facut dreapta spre Cluj.
La intrarea in Jucu in zona han Km17 nu este marcat si practic nu este loc de 2 benzi pe sens din cauza acelei case situate in apexul curbei . Sunt curios ce vor face acolo

https://www.google.com/maps/@46.837107,23.7468163,3a,75y,338.27h,59.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1siLLP_z7HQv0-607LS5srsw!2e0!7i16384!8i8192

calino

Casa respectiva ar trebui expropriata si demolata. Nu inteleg de ce s-a permis constructia ei sau de ce nu a fost demolata demult. E singura casa din zona intre DN si calea ferata iar existenta ei acolo e factor de risc pentru cei care vor sa intre pe DN de pe drumul secundar cu directia Cluj-Napoca.

qionescu1

Casa aia a fost construita inaintea drumului doar cativa metri patrati din gradina si gard ar fi suficienti mai ales ca se pregateste SF pt un nou drum expres prin afara localitatilor. Nu sunt marcate marginile drumului si cele 3 intersectii mari. Nu m-ar mira ca in doua dintre ele sa pregateasca sensuri giratorii desi nu erau in plan dar au fost cerute local. Sensul giratoriu de la Apahida asa cum zice elphax.


tom_sawyer

#239
De la @VictorC

La intrarea în România dinspre Ucraina, la vama Siret, sunt cozi de zeci de kilometri de TIR-uri - un trafic greu care a crescut de cinci ori pe timpul războiului. Un efect secundar, însă, chinuie locuitorii din cinci comune sucevene. Toate camioanele grele din Ucraina - sute de camioane zilnic - toate sunt deviate pe un drum județean, imediat cum ies din Siret. HotNews.ro a fost la fața locului, iar realitatea surprinsă arată astfel: TIR-uri după TIR-uri care circulă-n coloană, de multe ori cu viteză, pe un drum județean îngust, deteriorat și fără trotuare sau acostamente pentru pietoni. Localnicii se plâng de trepidații care au făcut ca pereții caselor să se crape, în timp ce autoritățile dau din umeri și spun că n-au soluții.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25906671-imaginea-unui-esec-granita-ucraina-cum-sunt-deviate-toate-tir-urile-din-ucraina-prin-sate-drum-ingust-fara-trotuare-crapat-peretii-casei.htm


Blocajul rutier pe DN2 înainte de Siret, unde sute de TIR-uri ocupă în coadă prima bandă, și forțează devierea tuturor camioanelor care vin din Ucraina pe un drum județean, inadecvat unui astfel de trafic greu, ar putea fi rezolvat rapid dacă platforma drumului ar fi lărgită puțin, cu un acostament care să funcționeze ca o bandă de stocare pentru vehiculele grele, mai ales că porțiunea buclucașă e în plin câmp. CNAIR, însă, spune că nu are un astfel de plan și că nu poate justifica o investiție nouă pentru că are în plan o parcare de TIR-uri, dar al cărei Studiu de Fezabilitate va fi gata abia în decembrie 2023.


https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25909530-exemplele-care-contrazic-cnair-cum-poate-largit-rapid-dn2-spre-siret-unde-fac-cozi-kilometrice-camioane-care-blocheaza-traficul.htm


@VictorC : CNAIR-ul are în desfășurare o licitație (SF+PTh) pentru bandă de stocaj înainte de podul Calafat-Vidin:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=12.msg386136#msg386136

Plus că lărgirile la DN6 (București-Alexandria) și DN1C (Jucu-Apahida) sunt pe trasee care vor fi dublate de autostradă/drum expres.

Mai este și lărgirea DN1 de la Cornu:
https://www.observatorulph.ro/administratie/2666691-noi-imagini-cu-lucrarile-de-largire-la-patru-benzi-a-dn1-in-zona-cornu-video