DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia

Started by NGC, February 06, 2019, 06:12:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Va rog cititi inca odata postul lui dr4qul4 de mai devreme.

Am mai raportat si eu asupra acestui drum:
- lumea spune ca DN2 este cel mai periculos drum din tara. Eronat. E lung si de aceea cifrele sunt mari. Cel mai periculos este asta prin Tartasesti. Acum 2 ani, personalul CNAIR a demolat toate crucile de pe marginea lui. Atat de dese erau.
- nici un om din Tartasesti nu este fericit ca s-a dublat prin localitate => nici primarul nu poate fi. Daca esti localnic cand moare cineva il cunosti (e totusi un sat). Poate fi dorit de Consiliul Judetean, dar localnicii doar sufera si nu isi doresc asa ceva. Si primarii sunt localnici.

In ineptia lor teribila CNAIR transforma drumul in Semi-Autostrada:
- A fost inlocuita restrictia de 50 camioane grele, 70 autoturisme cu una generica "Zona 70 kmh". => camioanele grele merg cu 80Kmh si se urca pe tine, nu dau prioritate la pietoni, ridica praf cu gramada.
- Anul trecut in primavara in Tartasesti au inchis 4 din cele 6 locuri in care se putea intoarce. Asa ca faci 20km ca sa cumperi paine. Rezulta ca localnicii folosesc trotuarul ca banda de masini, pe contrasens. De unde a-ti scos-o ca nu se folosesc trotuarele?
- Proiectele de giratorii sunt impotmolite. Ramanem cu giratii din bidoane de plastic, care sunt periodic spulberate. Mai ales la Tartasesti <> Gulia, unde se ingusteaza la o banda. Saptamanal e un accident zdravan acolo.
- Nici un copil nu trece strada singur. Cand ies de la scoala, se asteapta unii pe altii plus un adult. Cei mici ma refer.

Pentru cineva care priveste la nivel national, proiectul este o ineptie, facut politic, etc. Pentru un localnic, este o crima.

PS: canalizarea drumului este tot o poveste de coruptie. Niste ciocoi si-au restituit lunca satului. Au inceput sa construiasca diverse. Apoi au realizat ca acolo ajungea apa in excess, asa ca au astupat santurile care degajau apa pe lunca. Cand s-a facut drumul, canalizarea nu se deverseaza nicaieri. Asa ca s-a colmatat.

Alexander

Sper ca aceasta dublare sa fie facuta fie strict in extraurban fie sa nu ajunga in practica niciodata. Din ce stiu, studiul de fezabilitate pentru DX este inca pe masa.                 
Pe mine ma intereseaza cel mai mult sectiunea 2, despre ea am intrebat. Prevede reabilitarea drumului intre Targoviste si Sinaia. Pe zona montana sunt foarte multe alunecari de teren si zone cu tasare. Nu m-as mira sa o ia dealul la vale cu tot cu drum dupa o ploaie mai serioasa. Sa nu mai zic ca peste 80% din podete au balustrazile mancate de rugina, risti sa cazi cu ele si daca te sprijini cu mana, ce sa mai vorbim de o masina. Chiar acum recent a fost un accident destul de serios. Se vede din poze balustrada din bidoane, pe un pod care e imediat dupa o curba la 90 de grade.  Din pacate licitatia a fost uitata complet.


Legat de ce spun colegii despre Targoviste - Bucuresti, fac drumul de mai bine de 10ani deja. Am vazut accidente oribile pe acolo. Pe partea cu o banda pe sens asfaltul e super valurit si atunci cand ploua tine apa in acele santuri, riscul de acvaplanare e urias iar majoritatea accidentelor sunt frontale. Adesea mortale.
Pe partea unde este cu doua benzi spre sens (Tartasesti) accidentele sunt adesea la intersectii ori la trecerile de pietoni. Evident, tot foarte grave si adesea mortale. In zilele de Vineri si Duminica se circula aproape in coloana, drumul fiind folosit ca alternativa la DN1.
Clar singura solutie safe este un drum expres sau o alternativa care sa treaca prin afara localitatilor, cu parapet median si nu pot decat sa sper ca se va realiza intr-un orizont de timp rezonabil.
Las si un articol ,din august anul trecut, care spune ca studiul este in desfasurare:
Quotehttps://economedia.ro/ministerul-transporturilor-a-avizat-studiul-de-prefezabilitate-pentru-drumul-expres-bucuresti-targoviste-valahia-expres.html

horatiu.cosma

SF-ul nu e în desfășurare (dacă citești articolul). A fost suspendată începerea lui în toată această perioadă.


horatiu.cosma

Problema e că UE nu finanțează două proiecte rutiere în paralel. Iar în planul investițional 2021-2030 ce a fost adoptat la final de 2021 și trimis Comisiei, în baza căruia s-a aprobat Programul operațional Transport (următorul exercțiu financiar clasic) nu e nicio referire la drumul expres. Așa că deocamdată o să meargă în paralel doar SF-ul.

Alexander

De la Baldana pana la Racari au aparut stalpi noi, pusi langa gardurile cetatenilor. Am impresia ca s-a inceput relocarea utilitatilor in vederea executarii lucrarilor. Imi pare rau ca se merge inainte cu solutia asta.

danvoicu

Am venit azi din Bucuresti catre Targoviste. Propuneri:
- sa faca una din benzi speciala pentru carute(am vazut ca sunt destule, indiferent de ceaa ce prevede legea)
- sa faca centre de intretinere pentru parbrize ca e plin de noroaie+pietre aduse de pe camp de utilaje.Apropos sa faca cealalta banda dedicata acestor utilaje pentru cat mai mult pamant cu pietre in el
- sa faca tripleze numarul de giratorii sa nu mai facem 3 ore pana in Bucuresti ci 5. Asta pentru protectia mediului
Si ar mai fi si altele dar nu vreau sa plictisesc.

vm75

Sa mai spunem inca o data ce aberanta  este extinderea la 4 benzi a acestui DN. Si ce pacat de schimbarea MT din 2021. Se incepusera niste lucruri de bun simt, pe care actuala conducere a MT le arunca la gunoi. Pe langa anularea licitatiei pt SF A6, acesta e cel mai bun exemplu de lipsa de viziune si irosire de fonduri. Pe de alta parte, dupa cat au insistat sa faca licitatia asta, poate nu se irosesc chiar toate fondurile, unele doar se ratacesc

Alexander

O pasarica mi-a soptit ca s-au apucat foraje si analize pentru regretabila largire.

 :(

danvoicu

La prostia-i mare nici un viitor !

Duta C

Acum 2 si 3 saptamini am fost la Tirgoviste si am intilnit pe traseu cel putin 3 echipe de topometristi deci e clar!!!

Xed

Poate nu o sa mai aiba bani la buget pentru a continua proiectul. Ajungem sa ne rugam sa nu se largeasca drumuri  :lol:

theodorrusu98

De o saptamana a aparut la iesire din Ulmi spre Bucuresti o organizare de santier, posibil pentru viitoarea largire

Xed

#268
Ieri am dat si eu o fuga pana la Targoviste si am vazut stalpii noi de electricitate mutati in Baldana langa gardurile oamenilor.

Tot in Baldana, imediat dupa sensul giratoriu din Tartasesti directia spre Targoviste, pe o distanta de cateva sute de metri se observa cum drumul este deja la o cota mai inalta decat curtile oamenilor. Se vor inchide si de data aceasta ochii cu largirea si le cauzam oamenilor probleme cu apele pluviale si iesitul din curte?

Mergand mai departe pana in Racari: in cadrul proiectului de largire se vor semaforiza intersectiile din localitate? Sunt destule si chiar in curbe cu diverse unghiuri care fac dificila traversarea intersectiilor chiar si acum. Iar acest drumuri locale au ceva trafic local.

Apoi, iesind din Racari, ce solutie se va lua pentru traversarea magistralei secundare de cale ferata Titu-Targoviste? Se poate largi actualul pasaj sau se face un altul lipit de cel existent, pe partea estica?
Totodata, abia astept sa vad ce scandal va fi cu largirea si demolarea unor constructii ilegale ale romilor de acolo. Drumul poate fi largit doar pe partea cu satul (est). Vis-a-vis de sat este culoar de LEA (sau de medie tensiune; nu stiu cum se numeste). Nu o sa stea nimeni sa mute pe 500m culoarul electric doar ca sa nu se demoleze constructii ilegale.

Si inca un lucru, mergand mai departe spre Targoviste, pana in Ilfoveni vom intalni 2-3 intersectii in Z cu DN71. Exemplu: GoogleMaps. Cred ca e redundanta intrebarea: a gandit cineva o solutie cat de cat mai sigura pentru aceste zone? :)

Apar multe intrebari pentru acest proiect de largire si mi-e teama ca in implementarea sa se va aplicat metodologia de lucru "noi muncim, nu gandim".

P.S.: punem in localitati tot parapete NJ?  :)

stangabriel

https://economedia.ro/cnair-a-semnat-cu-esta-turcia-contractul-de-11-miliarde-lei-pentru-modernizarea-dn-71-targoviste-sinaia-alternativa-la-aglomeratia-de-la-comarnic-pe-dn-1-valea-prahovei.html

Compania de Drumuri și constructorul Esta (Turcia) au semnat contractul pentru modernizarea DN 71 Târgoviște -Sinaia, un proiect promis încă din 2016. Odată modernizat, DN 71 București-Târgoviște-Sinaia poate deveni o alternativă la ruta principală DN 1 Ploiești-Sinaia pe care cozile pot depăși 5 kilometri la ,,pâlnia" de la Comarnic.

Constructorul turc ESTA ( cu sucursală la Moscova) a depus în septembrie 2022 singura ofertă la noua licitație CNAIR pentru modernizarea Drumului Național 71, tronsonul Târgoviște-Sinaia. Datele de pe pagina Companiei (cu meniu și în limba rusă) arată că ar fi pe poziția 115 într-un clasament mondial al constructorilor.  Este a treia licitație pentru reabilitarea șoselei, ultima licitație, lansată în septembrie 2021 fiind anulată după ce singura ofertă depusă, tot a ESTA a fost declarată neconformă/inacceptabilă. Spre deosebire de ultima licitație care avea 12 luni proiectare și 24 de luni execuție, CNAIR extinde termenul de execuție la 36 de luni, mare parte din traseu fiind în zonă de munte unde se poate lucra mai puține luni din an. Modernizarea sectorului înseamnă lucrări de consolidare, dar cu menținerea platformei drumului la o singură bandă/sens, spre deosebire de sectorul Bâldana -Târgoviște care se lărgește la 4 benzi.

,,Modernizarea cu fonduri europene din POIM și Programul de Transport a acestui sector al DN 71 cuprins între Targoviște și Sinaia (km 51+041 – km 109+905) va asigura infrastructura rutieră de baza necesară cererii de transport în creștere în zona de nord a județului Dâmbovița, accesul facil dinspre Târgoviște către staținea turistică de interes național Peștera Padina, alte obiective turistice aflate în Parcul Natural Bucegi și a unui grad ridicat de confort și siguranță a traficului. Totodată podurile de la intrarea și ieșirea din orasul Puciosa si trecerea la nivel peste calea ferată de la baraj vor fi în sfârșit reabilitate. Contractul a fost atribuit Asocierii ESTA İNŞAAT SANAYİ LOJİSTİK VE DIŞ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (lider) – GÜN AL MADENCİLİK İNAAT NAKLİYE SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ" a transmis joi, secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Cristian Săvoiu.