DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia

Started by NGC, February 06, 2019, 06:12:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Alexander

Stie cineva daca a mai avansat licitatia pentru Sectorul 2 (Targoviste-Sinaia)? Ultimele informatii pe care am reusit sa le gasesc fac referire la depunerea de oferte a unei singure firme, insa nu se mai spune in ce stadiu este acum.

"Modernizare DN71 Baldana – Targoviste – Sinaia, km 0+000 – km 44+130 largire la 4 benzi de circulatie si km 51+041 – km 109+905 drum la doua benzi" Sector 2: Targoviste – Sinaia km 51+041 – km 109+905 drum la doua benzi de circutie"

@naivu Momentan lucreaza la demolare, abia peste doi ani s-ar da cu adevarat startul la constructie. Deci mai dureaza. Intre timp au facut alveole de incadrare in unele puncte critice dar cam atat.


TibiV

Oficialul:

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-pentru-proiectarea-%C8%99i-13

QuoteCNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lărgirii la 4 benzi de circulație a DN71, sector Bâldana – Târgoviște
16 Ian 2023
 
Luni, 16.01.2023, CNAIR a semnat contractual pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, sectorul 1, Bâldana – Târgoviște prin lărgirea la 4 benzi de circulație.

Contractul a fost semnat cu Asocierea ESTA INSAAT SANAYI LOJISTIK VE DIS TICARET ANONIM SIRKETI - S.C. ESTA CONSTRUCTION GROUP S.R.L. – GUN AL MADENCILIK INSAAT NAKLIYE SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI, cu preţul de 869.183.617,08 lei fără TVA.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.

Modernizarea DN71, sectorul cuprins între Bâldana și Târgoviște, prin lărgirea la 4 benzi de circulație, cu o lungime de 44,13 km include și construirea sau modernizarea a 4 poduri și a unui pasaj.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Ori se anuleaza, ori ne asteapta 5 ani de chin  :(
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shift2rail

Totusi, cum poti largi un drum "care trece prin mijlocul localitatilor" la 4 benzi? Demolat trotuare (rara avis in satele rom din campia romana)?

ionutpunctro

Ideal: Largesti DN-ul si profiti de ocazie ca sa construiesti variante ocolitoare la toate satele.

Romanesc: Largesti cat incape si las satul fara trotuar.

shift2rail

^nu foloseste nimeni trotuarul in sat, unde exista trotuar...but still, nu poti veni cu  camionul langa fereastra omului!

Ma intreb daca proiectantul a vizitat vreun sat romanesc, vreodata...

TibiV

DN71 este un pic atipic pentru Romania, casele sunt departe de drum...

Uitati cum arata in Racari

(Asta nu inseamna ca dublarea este o idee buna, ci doar ca este loc fara demolari...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionutpunctro

Daca tot ducem lipsa de autostrazi, ideal ar fi ca traficul greu sau de tranzit sa fie scos din localitati. Daca nu s-a putut in perioada de proiectare a DN-urilor, macar sa se faca posterior, profitand de modernizare.

Daca nici atunci nu se poate.. e cauza pierduta.

dr4qul4

Este loc si de trotuare. Gardurile au fost retrase inca de acum 20 de ani, cand s-a dublat pana la Tartasesti. Proiectul este facut de peste 10 ani, asadar nici vorba de centuri.
Doar ca vor trebui sa:
- reconstruiasca mii de podete (de la intrare in curti)
- mute 1000 de stalpi de curent
- taie 1000 de copaci
- sa inghesuie drumul in cei 25m dintre garduri, si in localitatile unde avem LEA pe langa drum (sunt curios daca vor muta axul drumului, sau pe o parte vor face o potecuta)
- sa rezolve scurgerea apelor (terenul este destul de plat in zona si la ploi torentiale se acumuleaza apa)

Ca sa vedeti cat de prost este proiectul, va spun ca primii 9 km sunt exclusiv prin localitate!
Prima bucata, facuta acum 20 de ani intre Chitila si Baldana, este cel mai bun exemplu de "asa NU".
Canalele s-au colamatat si au cedat si acum avem gropi semnalizate de forma. Practic mai bine mergi doar pe B2, ca pe B1 e dificil.
Se circula cu 100km/h desi sunt treceri de pietoni destul de dese (dar oricum pietonii traverseaza pe unde au chef).
Dar cel mai frumos este atunci cand ploua  8) . Pentru ca santul a cam disparut, apa se scurgea sau baltea in curtile oamenilor. Care au avut grija sa le blocheze astfel ca acum pe acolo e mai buna o barca. WAZE-ul va anunt ca este inundatie, chiar si la 2 zile dupa ce ploaia se opreste.


Drumul a ajuns sa fie extrem de nesigur, accidentele de la Tartasesti fiind dintre cele mai violente. Iar zona Baldana-Racari este mult mai periculooasa (mai lunga si cu mai mult trafic local).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Ideal era proiectul DX Targoviste-Bucuresti care ar fi trecut frumos pe langa localitati. Mi-e teama ca semnarea contractului pe Baldana-Targoviste va amana sau chiar bloca proiectul  :(
Cum de reuseste avansarea unor proiecte proaste, precum largirea Baldana-Targoviste dar nu si a unor proiecte bune, precum modernizarea Targoviste-Sinaia!

horatiu.cosma

Păi nu "reușește" așa, din senin, căzând din cer proiectele rele în locul celor bune. Sunt decizii perfect conștiente ale unor oameni de a prioritiza anumite proiecte și a pune la sertar altele. Noi în 2021 am spus că dublarea asta e o soluție criminală de secol trecut și am pornit licitația de proiectare pentru un drum expres civilizat pe care să ajungi rapid și sigur în circa 30 de minute de la București la Târgoviște. Au venit actualii decidenți și au pus pe hold drumul expres (pe termene contractuale azi trebuia să fie super avansat SF-ul și nici măcar nu e început) și au relansat proiectul dublării DN-ului.

carutasul

"pentru că e proiectul celorlalți". Mentalitate de subalterni, ce să faci...

mobile

Lărgirea DN71 e un proiect al PSD, care are un fief masiv și în această zonă, pentru a ajuta politic primarii localităților de pe traseu. Strategia de dezvoltare a infrastructurii pe termen lung a contat zero procente.

mirceaeliade

Proiectul prin localitati e dedicat politicienilor care au case pe langa drumul asta.  Trebuie sa fii chiar "de la tzara" ca sa crezi ca e mai bine un drum dublu prin fata casei tale decat un DEx anex la vreo 5km pe langa care sa iti fure camioanele din fata casei tale