DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia

Started by NGC, February 06, 2019, 06:12:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

De fapt nu poate fi dat pentru ca din sectiunea "eliminata" pleaca un DJ (tranbucegiul).
Lasa SF-urile (fictiune nu fezabilitate). Tara asta are nevoie de planuri realistice, de cai verzi pe pereti ne-am saturat.
Din cauza unor visatori ca tine carora le place sa se joace cu cariocile, tara asta se duce de rapa.

Serpentinele de pe Paduchiosu nu pun probleme traficului limitat din zona. DN71 nu este un drum de tranzit, si nici nu va fi vreodata.
Avem zeci de alte blocaje pe drumuri principale  de care nu se ocupa nimeni. Pe relief de 100 de ori mai usor sau cu trafic de zeci de ori mai mare.
Astea sunt mofturi care nu fac decat sa distraga atentia de la problemele reale. Pt ca sunt la DN-uri iti dau doar cateva sute de proiecte care ar trebui facute inainte: Denivelarea tuturor trecerilor DN-urilor peste CF. Plus denivelarea intersectiilor DN-urilor principale. Este inadmisibil sa avem giratorii sau X sau T intre un DN cu o singura cifra si alt DN.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

La fel de inadmisibil este ca la o reabilitare de drum național să insiști să păstrezi traseul ca pișatul boului ca acum 100 de ani.

Normal ar fi să se numească "modernizare" o lucrare pe un drum existent și unde sunt serpentine de-ţi vine rău ce pot și corectate printr-o gaură de până în 500 de metri și 2 km de drum nou, să se implementeze o soluție corespunzătoare pentru secolul în care suntem. La fel unde se găsește o intersecție cu alt drum cu trafic mare denivelată intersecția, unde se găsește trecere peste CF denivelată trecerea.

Dar na, în România piedica majoră în calea progresului e bine înrădăcinatul "nu se poate".

Alexander

Nu inteleg de unde flame-ul asta subit. Parca prea o luati personal.

Sunt convins ca desi se gasesc multe justificari subiective si solutiile tehnice ne ajuta in a pune in practica anumite sugestii (tunel in loc de serpentine, etc) trebuie sa stati putin sa analizati si ce inseamna asta din punct de vedere economic.
La ora actuala nu am fost in stare sa construim un singur metru de tunel pe proiectele mari de infrastructura, proiecte enorme din punct de vedere economic, strategic si social dar cumva ne asteptam sa faca cineva 200m de tunel pe un drum uitat de lume cu aproape 0 importanta strategica si economica. Va puteti imagina oare, ce costuri ar presupune aceasta refacere a traseului? Si cam ce utilitate va avea dupa realizarea legaturii Brasov-Ploiesti pe autostrada? Acum traficul e cam valuri-valuri, in weekend fiind cele mai mari valori, fiind folosit ca alternativa a DN1-ului Dar asta va disparea plecand de la ideea ca nu vor fi ambuteaje pe autostrada, inclusiv cei din afara judetului care vor merge spre Trans-Bucegi for prefera sa coboare de pe autostrada la Sinaia, fiind mai aproape si probabil mult mai rapid.

Daca privim lucrurile in viitor, trebuie sa admitem ca in X ani o sa avem autostrada in stanga (A1), autostrada in dreapta (A3) si un DX prin jumatate (Gaesti-Ploiesti). Atunci majoritatea traficului de marfa se va plimba pe acolo, doar firmele din nordul judetului (foarte putine la numar) vor avea nevoie de un drum de legatura cu Sinaia (si viitoare autostrada ce va trece pe valea Prahovei). Caz in care, accesul se va face fara probleme pe acelasi drum pe care se face si acum. In teorie traficul de weekend, generat de turisti, va fi exclusiv pe A3, traficul de marfuri din timpul saptamanii tot pe acolo sau pe A1, in functie de zona de destinatie. Stiu ca X e relativ si poate insemna 5 ani sau 10, dar nici modernizarea nu s-ar face in cateva luni iar despre tunel nici nu cred ca are rost sa aduc vorba.

Acestea fiind spuse sunt de parere ca o reabilitare generala a drumului Targoviste-Sinaia e suficienta, realista ca si costuri-avantaje si trebuie facuta cat mai repede (reparate poduri si podete, latit drumul, refacut acostamentul, consolidata fundatia unde sunt alunecari, stabilirea unei variante de ocolire a traficului din satul Glod (unde e absolut oribil si periculos de circulat, atat pentru pietoni cat si pentru soferi. Au fost cazuri in care au fost loviti din diferite motive si au iesit peste soferi cu furci/pari etc) 

Dx-ul Targoviste-Bucuresti este o solutie moderna si care este foarte necesara pentru dezvoltarea judetului, ramas mult in urma judetelor vecine. Chiar daca, asa cum zicea un coleg mai sus, se vor crea 3 alternative, trebuie studiate si valorile mari de trafic de pe dn71. Ele, in mare parte, vor ramane si vor aduce in continuare discomfort celor din localitatile tranzitate, pagube materiale si morti in urma accidentelor.
Legat de chestia cu strapungerea, e o alegere foarte dificila iar la prima vedere Chitila pare candidatul ideal, cu mentiunea ca singura restrictie reala o prezinta "dopul" de la podul Constanta, unde se cere cu disperare o solutie, poate extinderea soselei prin latirea pasajului. Pe Buftea-Mogosoaia este deja destul de aglomerat si nu cred ca poate prelua trafic suplimentar,  pe Giulesti-Sarbi trebuie facut totul de la 0 (nod cu A0, nod cu DNCB, conexiune cu Calea Giulesti, doar ca sa ajungi sa descarci traficul pe Grand/Basarab (nu stiu ce s-au gandit cand au proiectat intersectia dintre Giulesti si Plevnei). Cred ca ramane de preferat soseaua Chitilei.

theodor1998

Aici ce se mai aude de proiectul de reabilitare intre Targoviste si Sinaia?

Alexander

Absolut nimic. Din ce stiu licitatia pentru largirea sectorului intre Targoviste - Baldana a fost anulata din cauza ca nu a fost depusa o garantie de catre castigator. E putin discutabila situatia si nu vreau sa ma pronunt pentru ca sunt inca nehotarat intre a fi pro sau contra. Pe scurt actualul ministru a lansat ideea de a avea un DX intra Bucuresti si Targoviste si a dat de inteles ca se renunta la actualul proiect. O veste minunata, daca am avea ceva concret despre DX. Practic dam vrabia din mana pe cioara de pe gard. Pe partea cealalta, mereu am avut impresia ca firma castigatoare era cam no-name, atribuirea avand ceva iz politic. Daca e asa cum cred, probabil largirea asta dura la fel de mult ca proiectarea si executia de la 0 a unui DX iar rezultatele erau mult sub standarde sau asteptari din punct de vedere al calitatii. Din cauza asta imi e greu sa decid de care parte sunt, ca sa zic asa. Despre tronsonul Targviste - Sinaia nu se stie chiar nimic concret. Nici nu cred ca a fost licitata; sau in orice caz nu am avut un castigator.
Mai e o varianta cu drumul expres Ploiesti-Gaesti care ar urma sa treaca pe langa Targoviste, caz in care s-ar forma o varianta putin mai rapida, chiar daca mai lunga, pentru Targoviste-Ploiesti. Pentru asta contractul pt SF si PT a fost semnat in august 2020 cu termen de executie de 24luni. Ceea ce inseamna ca undeva prin 2022 o sa avem licitatii si cel mai probabil constructia va dura minim 2ani, probabil 3.

Las cateva link-uri de la articole pe tema asta, in mare parte declaratia dl. ministru despre un potential DX pe ruta Targoviste-Bucuresti
https://www.biroul-permanent-de-stiri.ro/unde-si-de-ce-se-blocheaza-dn-71/
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24542345-71-baldana-targvosite-largire-patru-benzi-drum-expres-bucuresti-drula.htm


NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1034434] "Modernizare DN71 Baldana - Targoviste - Sinaia, km. 0+000 - km. 44+130 largire la 4 benzi de circulatie si km. 51+041 - km. 109+905 drum la doua benzi : (Sector 2): Targoviste - Sinaia km. 51+041 - km. 109+905 - drum la doua benzi de circulatie)".

Valoare estimata: 1.066.703.205,98 RON fara TVA

Durata contractului: 96 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 04.11.2021

Quote
Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru "Modernizare DN71 Baldana - Targoviste - Sinaia, km.0+000 - km. 44+130 largire la 4 benzi de circulatie si km. 51+041 - km. 109+905 drum la 2 benzi , Sector 2: Targoviste - Sinaia km. 51+041 - km. 109+905 - Drum la 2 benzi", in lungime de 58,86 km pentru Sectorul 2, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari.

Caietul de sarcini il gasiti timp de 7 zile aici.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on May 31, 2021, 08:50:19 PM
blocarea dublarii DN71 pe amplasamentul initial a fost cea mai buna decizie luata.
....

:zen:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#172
Ultima paranteză din denumirea licitației e pusă aiurea.

Deci e vorba doar de Târgoviște - Sinaia.

miahi

Rasfoind rapid documentatia de la @NGC vad ca va fi de munca la constructia de poduri noi:





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

#174
Oricat de prost ar fi un proiect, noi insistam sa il facem. Sa intelg ca se va amana DX-ul pana la pastele cailor.
Sa va pregatiti, pentru ca santierul asta va dura minim 7 ani. (din momentul semnarii contractului, nu de acum)


Am citit doar comenturile nu si km. Baldana -Tg e KM0-51 . Atunci e de bine. :thumbsup:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

Este vorba de Târgoviște-Sinaia si atât, nu se amână nimic. Pentru București-Târgoviște ramane cum am stabilit.

Probiu

#176
Dupa ce am citit documentatia am un feeling ca iar n-o sa vina nimeni la licitatia asta. Documentatia e extrem de slaba, multe utilitati, iar bomboana de pe coliva e faptul ca avizele de la CU sunt expirate si cad in sarcina antreprenorului obtinerea noilor avize. Concluzia pe care am tras-o e ca, in conditiile date, termenele sunt extrem de mici, atat pentru proiectare, cat si pentru executie. Parerea mea e ca 58 de km sunt prea multi pentru un singur antreprenor, cred ca acest sector ar trebui lotizat in 3 bucati, in primul rand, si imbunatatita documentatia, in al doilea rand...

Probiu

04.11 a fost termen pentru depunerea ofertei. Avem o lista a ofertantilor?

razvan96


Probiu

Inteleg ca procedura a fost suspendata?