Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Sectorul DN67 Scoarta-TgJiu in lungime de 13km este cel mai aglomerat DN din Gorj (MZA>10K veh/zi); Lipsa unui nod la Scoarta impiedica preluarea traficului de tranzit de pe relatia TgJiu-RamnicuValcea cat si a traficului local dinspre TG-Jiu spre N-E judetului Gorj(zona Novaci/Polovragi/Baia de Fier/Ranca),ducand astfel la utilizarea sub potential a drumului expres.
PS: nu e normal ca pe un drum de mare viteza sa ai noduri la peste 20Km, avem destule exemple proaste pe A1, A3 ; si destule exemple bune la vecinii nostri unguri.

dr4qul4

intre nodul Tg Carbunesti si nodul de capat din Centura Tg Jiu, vor fi 19-20 km.
Traficul local va scadea, pentru ca mare parte din traficul ala local vine dinspre Tg Carbunesti (si putin de mai jos).
Aglomeratia din cei 13 km e generata in special de Dragoieni, care e "dormitor" pt Tg Jiu, si de Copacioasa si Scoarta, care sunt 2 comune mari.
Nu neg ca ar fi ajutat un nod in zona Pojogeni pentru traficul de tranzit dinspre Horezu, dar nu si pe cei din Scoarta (23 km vs 16 km). Si s-ar putea sa fi fost destul de greu de facut. Daca nu ma insel, acolo DX-ul va fi la 40-50m mai sus ca DN-ul. si mai ai si vreo 2 vai, BRUA si CF. Si probabil demolate vreo 3-4 case ca in zona aia toti si-au facut casa "la sosea".
Si inca ceva, va scadea si traficul de tranzit. Din Bucuresti nu se va mai merge pe Rm Valcea, ci pe Craiova.

Pe viitor se poate adauga un nod acolo, cu un drum de legatura pana in DN67. Dar cred ca ar fi mai benefica amenajarea unei a 3-a benzi (pe DN67) pentru a face stanga fara sa blochezi coloana in spate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruia88

Inca nu se aude nimic de lotul 5 nu a mai venit de la pregatire  :((  .

Mai e putin si primele loturi ar trebuii sa aiba oferte si asta e uitat la ANAP.

Akittaqi

Poate se are in vedere un viitor DX Tg-Jiu - Rm. Valcea si probabil legatura se face undeva in zona Scoarta.

tom_sawyer

Hai că s-a publicat azi:

[CN1074031] PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Craiova – Filiasi si Drum Expres Filiasi – Targu Jiu – Lotul 5"

Data publicare: 08.10.2024

Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Lotului 5 al Autostrazii Craiova – Filiasi, in lungime de aproximativ 21,5 km

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 2.597.685.607,34  si 2.946.094.641,75  Moneda: RON

Depunere oferta
Data limita: 21.11.2024

Ionescu Marius

Si in sfarsit:
"Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat în SICAP anunţul de participare aferent contractului de achiziţie publică Proiectare şi Execuţie "Autostrada Craiova - Filiaşi şi Drum Expres Filiaşi - Târgu Jiu - Lotul 5"."

conform Economica.net : https://www.economica.net/autostrada-craiova-filiasi-si-drum-expres-filiasi-targu-jiu-cnair-a-lansat-licitatia-pentru-proiectarea-si-executia-lotului-5_779304.html

RobertH


aciontu

Va salut! Fiind un profan in ceea ce priveste infrastructura rutiera vin si eu cu o intrebare catre persoanele care au cunostinte mai multe decat mine:

Context:
Fiind locuitor al Targu Jiului care tranziteaza relativ des orasul Tg-Carbunesti, observ ca acesta are un trafic de mare tonaj destul de ridicat din directia sud (Craiova) catre est (Rm Valcea).

Intrebare:
Oare nu era mai justificat un nod rutier la nod de Tg-Carbunesti (undeva in zona Pojogeni, care are un relief aparent plan si liber de constructii)?
Astfel tot traficul de mare tonaj din zonele petroliere ale judetului ar putea sa circule pe directia Craiova - Rm-Valcea (ambele sensuri) fara a mai trece prin Carbunesti, tot traficul generat de turistii si proprietarii de cabane craioveni care merg la Ranca nu s-ar mai descarca in Carbunesti, tot traficul din zona miniera Rovinari - Pesteana prin Ticleni ar tranzita doar o mica parte in nordul Carbunestiului pentru a urca pe DX.

Si o a doua intrebare ar fi:
Dacă factorii de decizie ar ajunge la concluzia ca este mai oprtun un nod cum am spus mai sus, executantul declarat castigator ar putea modifica proiectul in etapa de proiectare?

PS: Va rog sa nu dati cu pietre, sunt doar un novice.

Multumesc.

gruia88

S-a discutat acum cateva pagini ,am ridicat aceeasi problema dar cu ideea sa faca un nod rutier in zona Scoarta cu drum de legatura catre Valcea .

Probabil o sa se faca cu vremea dar cred ca separat nu pe acelasi proiect.

dr4qul4

O sa folositi DJ661. Hai sa fim seriosi..in afara de spitalul muncipal, nu e mare branza in Tg Carbunesti. Poate pe viitor vor face un nod din DX spre Ranca, ocolind orasul.
Dar momentan nu trebuie sa fim carcotasi. DX-ul asta+ centura Tg Jiu + viitoarea centura a Horezului, rezolva 90% din problemele de trafic de tranzit.
Pt trafic local... trebuie copiat exemplul Bolojan.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oneLess

Acum 2 zile la Gorj TV

Demersuri pentru drumul expres


Eu nu am găsit simularea aia completă pe YT ?!!