Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IonutPad

Quote from: StefanCelMare on August 21, 2024, 01:31:17 PMDupă modelul bulgăresc cu acel defileu spre Grecia pe care nu-l sparg degrabă, ar putea fi și defileul Jiului.
Altfel spus, pentru 30-35 km, poți îndura o îngustare a traficului.

Alternativ aș putea susține că nu se justifică DX Tg. Jiu-Filiași.
Fără continuare dincolo de munți, nu prea înțeleg acest DX care se termină într-un parc național (Defileul Jiului), unde va fi cvasi-imposibil să continui cu tuneluri.

Ce văd e un culoar care se creează, pentru că bulgarii vin cu A/DX la Vidin (se lucrează deja).
În 10-20 de ani va fi și DX Calafat - Craiova, destul de sigur.
Mai scoți și granița că intrăm în Schengen.
Dacă mai mergi de la Craiova la Tg. Jiu cu DX, pare evident că se va muta sensibil din traficul de marfă de pe (A6) pe această rută.
Vei vedea pe hartă acel culoar, Sofia - Montana - Vidin - Calafat - Craiova - Filiași - Tg. Jiu, va fi super vizibil și pentru transportatorii de marfă.
Deci va crește sensibil nivelul de trafic și pe relația Petroșani - Hațeg - Simeria.
De aici nevoia de DX pe acea rută.

A nu se înțelege că vreau să se distrugă defileul, pur și simplu urmăresc logica a ceea ce se licitează la noi, la bulgari.

Dacă te uiți pe un OpenStreetMap, vei vedea că pe lângă DN66 există și un DJ644 (numit și TransVâlcan) care unește orașul Târgu Jiu de orașul Vulcan. Sigur, nu e asfaltat, dar ideea e că ruta e în afara Parcului Național Defileul Jiului. Ruta asta poate fi folosită ca drum tehnic pentru continuarea DX-ului, cu tot cu tunelurile și viaductele aferente. DN66, după ce trece de defileu, dă direct în orașul Petroșani, într-o zonă mult mai antropizată decât cea de lângă Vulcan. Construcții peste tot, greu de făcut exproprieri.

Deci, dacă se va continua DX-ul spre nord, eu zic că cea mai bună variantă e axa Vulcan - Dealul Babii - Baru, nu DN66.

StefanCelMare

#301
Vorbim vorbe.
Foarte, dar foarte improbabil să continue vreodată acest DX în partea montană.

Însă am trecut pe la bulgari spre greci și nu a fost așa groaznic să trecem 30km pe un DN prin acel defileu.
Ar fi o soluție tipic balcanică, dar raportat la șansele să vedem A6 în viața noastră făcut...

PS - am făcut cu Dusterul Transvâlcanul, deci știu ce presupune, ce spui tu sunt vorbe.
Exclus să devină o opțiune normală, ar fi un drum închis minim 6 luni din an.


dr4qul4

Eu sunt curios ce ar rezolva cu TransValcanul asta (care e drum pur turistic): nu tot in Petrosani da?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruia88

Lumea probabil compara cu A3 de la  bulgari unde au ales sa nu treacă prin defileu ci sus pe munți gen , dar acolo este axa principală de transport și merită investiția , aici pentru ceva ani este suficient acest DX să ajute Gorjul și Doljul să se dezvolte .

Momentan traficul pe defileu este ok , nu este aglomerat nu se aleargă dar se merge constant și sunt doar 25-30 km !

Hai sa vedem Proiectul ăsta gata și de acolo vedem viitorul .

StefanCelMare

#304
Asta cu să vedem proiectul gata și mai vedem după unde mergem sună a 'noi muncim, nu gandim'.
Desigur, eu mă bucur pentru orice km de autostradă, dar acest DX pare oarecum aleatoriu.
Dacă ne uităm pe master plan sau pe hărțile de trafic, nu e nicicum o prioritate DX spre Tg Jiu.
Singurul mod in care poate deveni una este dacă continuăm ceva dincolo de defileul Jiului, ca un soi de alternativă la A6.

PS - și așa e îngrijorător pentru mediu, deoarece mergem fix spre mijlocul unui Parc Național cu drumuri de viteză. Și A6 ar merge prin parc national parțial, dar periferic.

tom_sawyer

#305
E spre finalizare SF pentru VO Bumbești Jiu. Peste munți se face licitație pentru SF drum Hunedoara-A1.

StefanCelMare

Din nefericire, nu va ocoli nimeni prin Hunedoara pentru acel drum rapid.
Este un ocol din drumul Hațeg - Simeria.

tom_sawyer

#307
Se poate realiza o conexiune cu DN66, de ex. folosind DJ-ul de la sud de Călan (DJ687), modernizat recent, lărgit cu porțiuni 2+1. Asta se poate face și pe DN66 până în defileu.

a.l.x

QuoteAm transmis astăzi, spre validare, la ANAP documentația de atribuire pentru contractul necesar construcției ultimului lot al drumului de mare viteză #Craiova - #TârguJiu (110 km)!

Cu o lungime de 19,25 km, construcția acestui sector de drum expres are alocată o durată maximă de 34 de luni (10 luni #proiectare și 24 de luni #execuție).

Pe traseu vor fi construite 25 de lucrări de artă (inclusiv un #viaduct cu o lungime de 644 m) dar și două #parcări de scurtă durată.

Lotul 6 pornește din zona orașului #TârguCărbunești (unde va fi asigurată conexiunea cu #DJ661 si se finalizează în zona Variantei de Ocolire (#VO) #TârguJiu.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot este finanțat prin Programul Transport (#PT) 2021-2027.

Anunțul de participare la #licitație (în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor) va fi publicat după validarea de către ANAP a documentatiei de atribuire.

Drumul de mare viteză #Craiova - #Târgu Jiu are profil mixt (profil de autostradă între #Craiova și #Filiași și profil de drum expres între Filiași și Târgu Jiu) și este format din 6 loturi.

#CNAIR #infrastructura #Oltenia #dezvoltare #CristianPistol

FB-Cristian Pistol

gruia88

Gata și asta , întrebare legat de indicativul acestui drum , știu ca vehicula DX2 , s-a decis undeva asta ?


Am stabilit termenul limită al depunerii ofertelor pentru contractul necesar construirii lotului 6 al drumului de mare viteză #Craiova - #Târgu Jiu!

Antreprenorii care doresc să participe la licitație pot depune ofertele până pe data de 18 noiembrie 2024.

Lotul 6 va fi construit la profil de #drumexpres și va avea o lungime de aproximativ 19,25 km.

Valoarea proiectării și execuției este de maximum  2,55 miliarde de lei (fără TVA) și este asigurată prin Programul Transport (#PT) 2021-2027.

#Contractul prevede o perioadă maximă de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru construcția acestui nou #lot.

Pe #traseul lotului 6, care se desfășoară între orașul #TârguCărbunești (unde este asigurata conexiunea cu DJ661) și Varianta Ocolitoare (#VO) #TârguJiu, vor fi construite inclusiv:
- 25 de lucrări de artă (printre care un #viaduct în lungime de 644 m).
- 2 #parcări de scurtă durată.

#CNAIR #infrastructura #Gorj #dezvoltare #CristianPistol

Feri


tom_sawyer


RobertH

Am terminat de calibrat loturile inafara de lotul 5 care nu apare pe SEAP.

Gasiti documentatia pentru loturi aici : https://pum.project-online.se/doclic/Rutier/Drumuri%20express/Craiova-TarguJiu/

gruia88

Ce am remarcat si am revazut pe aceste documente , nod-ul de la Targu Carbunesti este inainte de oras , ca sa mergem spre zona turstica - Ranca-Novaci-Polovragi o sa trebuiasca sa strabatem o mica parte din oras.

Pe de alta parte stiind traseul , zona si geografia un nod dupa Carbunesti ar fi util in zona Scoarta , acolo este intersectia a 2 drumuri nationale .

Poate pe viitor o sa se faca un nod in zona.






Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Din oras pelaca DJ661. Pe acolo se va merge la Ranca!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist