Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#285
DX-ul ăsta ar avea o coerență mai mare dacă s-ar concepe și partea de dincolo de Carpați la nivel DX.
Simeria-Hațeg-Baru (măcar) dacă nu Petroșani.
Simeria-Baru este 90% teren plat.
Dacă ar rămâne doar Petroșani - Bumbești la nivel DN cu o bandă pe sens, ar fi o alternativă decentă la VO.
Chiar și după terminarea VO la nivel de Autostradă, pe Simeria - Petroșani - Tg Jiu ar putea veni din traficul de Bulgaria și Grecia.
Zona montană dificilă este cu ceva mai scurtă ca pe alternativa A6, iar Petroșaniul chiar are o centură cu două benzi pe sens, deci zona dificilă ar rămâne doar Livezeni-Bumbești.
Ex. Baru-Bumbești = 61km vs Armeniș - Drobeta = 90km.

CDV07

^ Dar nici pe sectorul Târgu Jiu-Bumbesti Jiu nu mi se pare necesară construcția unui drum de mare viteză. De fiecare data când am condus în zona respectivă, nu au existat ambuteiaje. Da, este relief accesibil, dar de regulă se circulă ok, chiar cu viteze de autostradă uneori🙃

Ionescu Marius

Azi 20 aug2024 la cursul BNR 4,9769 lotul 4 ar costa 19,21 milioane euro/Km :

lot 4   2.192.002.420,82   lei   22,925   km
   440.435.295,23   euro      
   19.212.008,52   euro/km      

Xrailer

Lotul 4 are 5.1 km de autostrada iar 17,82 de drum expres

satanistu

Lotul 1 sper sa mearga cel mai repede, e cel mai important dintre toate, altfel o sa stam mult si bine la descarcarea DX12 in centura.

mircea

@StefanCelMare nu trebuie DX. Ar fi suficient un upgrade la 2+2 și 2+1 cu un drum nou între Bretea Streiului și Sântămărie Orlea, să poți evita lejer Hațegul. Iar dacă faci un drum nou ca mini VO prin sudul Hațegului, de la Hațegana până DN68, la pescărie, ai avea aur curat. Nu trebuie neapărat peste tot A și DX. Există și alte soluții mai ieftine și mai rapide la implementare.

a.l.x

PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Craiova – Filiasi si Drum Expres Filiasi – Targu Jiu – Lotul 4"
CN1072339

Lungime 22,925 km, din care 5,103 km la profil de Autostrada si 17,822 km la profil de Drum Expres

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 2.192.002.420,82  si 2.485.975.080,26  Moneda: RON


10 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de executie a lucrarilor

Data de deschidere a ofertelor: 22.10.2024 15:00

StefanCelMare

#292
@mircea
Vorbind despre traficul de marfă, acesta cam are nevoie de drumuri tip DX sau A.
Diferențele de medii orare sunt mari vs orice fel de DN.
Gândește-te că dacă trece baba strada în ceva sat oprește tot traficul de marfă.
Chiar și presupunând că facem ocoliri la toate satele, viteza proiectată la curbe este alta.
Ca să merite să vină pe Tg.Jiu - Petroșani - Simeria, versus Drobeta - Caransebeș, ar fi nevoie de DX sau A, pe distanțe cât mai mari.
Inclusiv Calafat - Craiova.

pasadia

Inceteaza te rog cu asemenea propuneri. Macar tu, care aveam impresia ca dai mai mult de "doi bani" pe mediul inconjurator. O investitie majora in zona respectiva ar impacta semnificativ multe zone ce ar trebui protejate - defileul Jiului, relieful carstic de la nord de Petrosani, etc...

Si toate acestea pentru un castig nesemnificativ. De ce construim PiSi - nu ca sa directionam pe acolo traficul (de marfa in primul rand)? Daca vrei alternativa, ai culoarul A6, care si el va trebui, cumva, construit la un moment dat. Asa ca hai sa incetam cu dorinta de a construi peste tot, de parca am avea nevoi atat de mari si bani de aruncat la gunoi.

StefanCelMare

#294
După modelul bulgăresc cu acel defileu spre Grecia pe care nu-l sparg degrabă, ar putea fi și defileul Jiului.
Altfel spus, pentru 30-35 km, poți îndura o îngustare a traficului.

Alternativ aș putea susține că nu se justifică DX Tg. Jiu-Filiași.
Fără continuare dincolo de munți, nu prea înțeleg acest DX care se termină într-un parc național (Defileul Jiului), unde va fi cvasi-imposibil să continui cu tuneluri.

Ce văd e un culoar care se creează, pentru că bulgarii vin cu A/DX la Vidin (se lucrează deja).
În 10-20 de ani va fi și DX Calafat - Craiova, destul de sigur.
Mai scoți și granița că intrăm în Schengen.
Dacă mai mergi de la Craiova la Tg. Jiu cu DX, pare evident că se va muta sensibil din traficul de marfă de pe (A6) pe această rută.
Vei vedea pe hartă acel culoar, Sofia - Montana - Vidin - Calafat - Craiova - Filiași - Tg. Jiu, va fi super vizibil și pentru transportatorii de marfă.
Deci va crește sensibil nivelul de trafic și pe relația Petroșani - Hațeg - Simeria.
De aici nevoia de DX pe acea rută.

A nu se înțelege că vreau să se distrugă defileul, pur și simplu urmăresc logica a ceea ce se licitează la noi, la bulgari.

26ld

Eu vreau sa vad de unde vor veni banii pentru A6 inainte de toate, apoi putem vorbi de diverse.

Tinand cont de supracontractarea pe PT si de faptul ca viitoarele fonduri europene reprezinta doar 40% dintr-o eventuala finantare pe rutier, cine vine cu cei 60%? Statul - de unde bani cand ei se imprumuta pentru pensii? PPP? Vreo schimbare de la nivel european gen alt pnrr, coridoare pentru o eventuala aderare a Moldovei sau Ucrainei sau vreo politica prin care sa se faca exceptii pentru finantarea rutiera la nivelul statelor "ramase in urma" cu dezvoltarea infrastructurii? Cine stie.

Ionut

Da da, niște unicorni cu euroi în coadă.

tom_sawyer

#297
Dacă nu greșesc, bulgarii fac cu bani de la buget/împrumut BEI autostrada Vidin-Montana. Asta legat de finanțare europeană.

florin74

Aia au avut ani cu excedent bugetar (cel putin 4 in ultimii 10), si deficite bugetare mici in rest
Au venituri la bugetul de stat de 40% din PIB. Nivelul datoriei publice in GDP este de 20%

Anul trecut au avut -1.9%...


tom_sawyer

#299
𝗔𝗹 𝗰𝗶𝗻𝗰𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝟲

A fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire a contractului de proiectare și execuție a celui de-𝗮𝗹 𝗰𝗶𝗻𝗰𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗹𝗼𝘁 din cele 6 aferente 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗠𝗮𝗿𝗲 𝗩𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮 - 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗝𝗶𝘂 (3 loturi Autostrada Craiova - Filiași și 3 loturi Drumul Expres Filiași - Târgu Jiu).

Contractul aferent acestui lot prevede execuția a:
✅️ 21,52 km lungime traseu
✅️ 2 pasaje: 1) 262 metri peste CF202 și 2) 329 metri peste DX Craiova - Târgu Jiu, DJ661 și CF202
✅️ 2 spații de servicii
✅️ 2 parcări de scurtă durată
✅️ 1 Centru de Întreținere și Coordonare
✅️ 2 noduri rutiere:
1) Nod rutier la Târgu Cărbunești, care va asigura conexiunea cu DN67B
2) Nod rutier la Săulești

Reamintesc faptul că pentru primele 4 loturi, care însumează un total de 69,32 km, am început licitațiile la sfârșitul lunii iulie, acesta fiind cel de-al cincilea lot.
Sursa de finanțare a acestui contract este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027, iar durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare și 24 luni pentru etapa de execuție.

facebook.com/IrinelScriosteanu

















facebook.com/grindeanusorin