Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Da, pentru ca de acolo se continua spre DTS.
Probabil Craiova - Filiasi va fi A6.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oneLess

^^ Coincide traseul DEx Târgu Jiu-Filiași-Craiova cu traseul A6 Lugoj-DTS-Craiova-Alexandria-București(A0) pe porțiunea Filiași-Craiova. S-a decis să nu se facă două drumuri de mare viteză paralele. Să vedem dacă le iese și acel unul singur!

AdrianRO

Atunci este de fapt DEx Filiasi - Targu-jiu cu filiasi - craiova parte din a6.

Exista vreo confirmare oficiala in sensul asta?

oneLess

#198
DEx-ul Craiova - Târgu Jiu a fost gândit să fie între Craiova și Târgu Jiu. Stupid nu !
Dar, A6 care avea aici ca titlu de topic A6 Lugoj - Calafat s-a transformat brusc, am pus întrebarea colegilor de aici, nimeni nu a răspuns, în topicul A6 București - Lugoj.
Deci A6 va avea un traseu Lugoj - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Alexandria - A0 Sud (între DN5 și DN6 cel mai probabil, se face SF acolo).
Constatându-se dublarea traseului pe Filiași - Craiova, aleșii au hotărâ să ne facă economie și să se meargă pe un singur drum de mare viteză între cele 2 localități. Nimic aberant aici. Iar această bucată va fi autostradă ca profil. Logic ar fi să se considere acum Filiași ca si capăt de DEx, adică DEx Filiași - Târgu Jiu! Contractul pentru SF-ul DEx-ului între ghilimele acum Craiova - Târgu Jiu a fost demarat înaintea licitațiilor pentru SF-urile rămase pentr A6 Craiova - Lugoj. Adică conține traseul DEx-ului Filiași - Târgu Jiu + traseul A6 Craiova - Filiași + sper nod între ele. Și e avansat, contractat, ceva vești prin primăvara 2024.
Restul de segmente pentru A6 sunt în licitație/contestații/...

LE: Segmentul ăsta de A6, Craiova - Filiași, este foarte interesant și e bine că este deja în față, adică în SF cu contract în derulare. De ce autostradă deja promovată înainte de finalizarea SF-ului ? Decizie politica, că altă explicație eu nu am. De ce este bine că e în față, la capătul dinspre Filiași va fi nod comun A6 spre DTS cu DEx Filiași - Târgu Jiu (A6 spre DTS în licitație SF, DEx-ul cu SF în derulare). La capătul dinspre Craiova, e și mai și. Se înțeapă în nod cu DEx12 Tronson 1 aflat în relicitare (are AC) + continuare A6 cred spre Alexandria (nu apare nici măcar în proiecte) + Drum de legătură Ford cum e numit spre Centura de Sud I Craiova (în SF+proiectare). Trebuie să se înțeleagă între ei toți proiectanții!

alin2pas

Păi toți proiectanții au un singur beneficiar, care ar trebui să pună punctul pe ,,i". Acel tronson de autostradă ar trebui să aibă capete care să permită continuarea traseului atât spre DTS, cât și spre Alexandria la standard de autostradă fără să se termine în giratorii care mai târziu ar trebui modificate cu costuri mari și fără să fie nevoie să ,,razi" localități întregi pentru continuarea traseului, de exemplu.

CapitanulPtk

Realistic, exista vreo sansa ca acest proiect sa primeasca finantare pentru Executie?

GAC

sunt toate sansele. europa va intra in recesiune, va fi si pnrr 2, sa avem noi documentatia matura in 2 ani si or sa vina bani de la bruxel.

AdrianRO

QuoteMihai Weber, președintele PSD Gorj, spunea undeva la finalul lunii martie că proiectul pentru care s-a implicat în mod deosebit, Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu, prinde contur. Social democratul reamintea faptul că pe porțiunea Craiova-Filiași tronsonul va avea regim de autostradă, iar pe porțiunea Filiași-Târgu Jiu, tronsonul va avea regim de drum expres.

Radu Miruță, deputat USR Gorj, vine astăzi și spune că afirmațiile lui Weber contrazic realitatea. Deputatul declară că printre altele, Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu nu se va realiza, argumentând că până și termenul finalizării etapei de proiectare este depășit. Mai mult, Miruță susține că regimul drumului nu este unul Expres, ci TransRegio.

La rândul său, deputatul PSD Gorj Claudiu Manta a contracarat afirmațiile lui Radu Miruță, susținând că la sfârșitul acestei primăveri se vor finaliza studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, inclusiv se va obține autorizația de construcție. Manta a ținut să menționeze că în timp ce reprezentanții USR comentează, social democrații acționează în folosul cetățenilor.


https://www.gorjtv.ro/2023/04/20/drumul-craiova-targu-jiu-a-fi-sau-a-nu-fi-drum-expres/

A fi sau a nu fi..

a.l.x

Nu știu ce vorbește acel domn Miruță.Sunt total paralel cu politica , dar niciodată nu am înțeles ce folos au genul astă de dezinformări.

Craiova-Filiași= AUTOSTRADĂ
Filiași-Târgu-Jiu=DRUM EXPRES


Confirmat de Cestrin și proiectul de mediu din link.

Proiect ANPM

horatiu.cosma

Înainte să sărim cu concluzii, ar fi mai util să ascultăm și afirmațiile din video. Titlul ales în articol nu are legătură cu ce a zis Miruță. Contractul aflat în derulare este pentru autostradă/drum expres, însă planul investițional al României 2021-2030 pe baza căruia o să primim fondurile europene clasice din POT spune că acest proiect va fi la nivel de Transregio, adică o îmbunătățire a drumului național. Ceea ce zice Miruță e că peste 1-2 ani când o să fie gata contractul de proiectare de A/DX (care btw, trebuia să fie gata integral în primăvara asta), o să fie o discuție foarte complicată cu Comisia care va spune "păi voi ne-ați zis în marele vostru plan multi-anual că faceți transregio, iar veniți la noi cu alba-neagra?" Dar asta e o problemă pentru după 2024, deocamdată guvernarea actuală se face că face și promite marea cu sarea și luna de pe cer, că doar la anul urmează alegeri.

mariusbalasa

din Gazeta de Sud de astazi , un articol scris DE Eugen Maruta:

,,Mai sunt doi kilometri de foraje de executat pe traseul viitorului Drum Expres Târgu Jiu – Craiova. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut o analiză a situațiilor din teren. Potrivit prefectului de Gorj, Iulian Popescu, urmează o nouă ședință cu privire la încadrarea în termene. Iulian Popescu a precizat că mai sunt de executat 2 kilometri de foraje pe traseul viitorului drum expres care va traversa județul Gorj.

Obiectivul este ca proiectul tehnic să fie executat până la finalul toamnei. În decembrie să fie programată licitație pentru desemnarea constructorului. Va avea loc în curând o ședință cu privire la situația actuală. Firma care execută forajele și proiectarea va trebui să prezinte toate datele. Se dorește ca proiectul tehnic să fie gata până la toamnă și în decembrie să fie demarată licitația", a declarat Iulian Popescu, prefectul de Gorj.''

AdrianRO

Ref finantare UE, ar putea exista solutii in conditiile actuale? Sunt mecanisme prin care ar putea fi introdus drumul acum?

Altfel, fara nu prea vad cum s-ar putea realiza..

alin2pas

Drumul dintre Tg-Jiu și Filiași (fie că va fi DX sau Transregio) va urmări relativ traseul DN67 între Tg-Jiu și Scoarța, apoi DN 67B până la Tg. Cărbunești, iar mai departe DJ661. Indiferent că va fi DX sau Transregio, acest drum va trebui scos din localitățile care se înșiră de-a lungul drumului, deci va necesita un traseu nou pe porțiuni foarte mari (poate mai mult de jumătate din lungimea traseului). Pe porțiunea dintre Tg-Jiu și Scoarța traficul a crescut mult în ultimii ani și porțiunile cu două benzi pe urcare sunt de un real folos. Dacă ne gândim că un drum modern Tg-Jiu - Filiași ar atrage și traficul de tranzit de pe DN66 (prin Rovinari), cred că s-ar justifica un DX.


medicul de garda

Imi place la nebunie cum, in ciuda tuturor betelor in roate, adica masurilor luate pentru ca A6 intre Craiova si Lugoj sa se foloseasca de portiunea Craiova-Filiasi acoperita de acest proiect, traseul final ales nici macar nu mentioneaza in vreun fel continuarea spre Drobeta. Pur si simplu autostrada devine la un moment dat drum expres, aliniamentul nu lasa loc pentru o extensie care in mod normal trebuia sa fie contigua cu autostrada. Va fi nevoie de un artificiu tehnic cum s-a facut la A1 langa Arad, sa iesi de pe autostrada pentru a continua de fapt pe ea. Asta desi solutia corecta, cu un cot in drum care sa permita realizarea ulterioara a unui nod rutier, s-a executat de atatea ori, chiar si in Romania zilelor noastre (vezi centura Bacau, sau A3+drum de legatura la Tg Mures).

A da, ma amuza si mai tare, ca desi drumul expres are nod la est de Filiasi si traverseaza DN6 la vest de oras, nu le-a dat prin cap sa faca un nod rutier acolo, ca sa permita ocolirea orasului venind dinspre Drobeta. In condiile in care orasul ala asteapta un proiect de centura uitat in sertar de la inceputul secolului. Efectiv noaptea mintii, bataie de joc... >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!