Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Nu are nici o șansă. Spre Drobeta Turnu Severin sau Râmnicu Vâlcea nu se justifică dpdv al traficului, iar spre Petroșani - Simeria ar fi vorba de încă o traversare a munților, unde deja lista priorităților e foarte lungă: A1, A3, A6, A8, A13 și autostrada nordului Dej - Câmpulung Moldovenesc - Suceava. Tot ce se mai poate face spre Simeria pe DN66 (E79) ar fi o centură a localității Bumbești-Jiu și eventual una a municipiului Petroșani, undeva pe malul Jiului. Actualul traseu al DN66 prin municipiu a fost înțesat de limitatoare de viteză la trecerile de pietoni, ca urmare a accidentului de anul trecut, când un șofer băut și fără permis a lovit în plin lângă giratoriul ,,de la avion" (intrarea în cartierul Aeroport) un grup de copii, soldat un mort și 5 răniți.

dr4qul4

#181
Drumul se continua de la Filiasi spre DTS si sunt planuri (la CJ Gorj) pentru o centura la Bumbesti-Jiu.
NU este nevoie sa fie continuat tot cu DX, DN66 este un drum OK si pana la Petrosani nu mai traverseaza alte localitati.
Din locul unde se termina Centura TG Jiu (in nord) si pana la A1 Simeria se fac 2 ore. Cu centuri la Bumbesti, Hateg si Petrosani (destul de improbabil) rezolva fara probleme cerintele actuale si viitoare de trafic. Nu este nevoie peste tot de A sau DX, ci doar de scoaterea drumurilor din localitati si de eliminarea serpentinelor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GAC

Daca e sa visam la o continuare, am putea in format 2+1. Adaugarea unei bezi suplimentare s-ar putea face fara mari eforturi si cheltuieli, chiar si in Defileul Jiului. Chiar daca nu este trafic ca pe Valea Oltului, nu strica sa incepem de pe-acum sa facem SF PT AM licitatii exproprieri (pe acolo pe unde este cazul), relocari de utilitati, etc.
De asemenea, o centura la Petrosani este bine-venita (cum de altfel la toate orasele peste 50,000 locuitori), mai ales in format 2+1, daca nu chiar 2+2. Poate putin off-topic, dar cred ca ar trebui o articulata o legislatie care sa oblige localitatile mai mari sa-si faca centuri daca nu au, astfel respectivele localitati sa fie fortate sa apeleze la fonduri europene... daca nu, vor pune panselute si vor schimba borduri...

dr4qul4

e ok doar pana la Tg Jiu.
Intai sa facem scheletul principal si sa conectam resedintele de judet si mai vedem dupa.
Judetul Gorj inca mai are ceva industrie (dar sa vedem ce se alege dupa CET-uri) si nu sunt multe resedinte de judet fara planuri de conectare decenta la A/DX.
Cred ca ar mai fi Resita, Vaslui, Miercurea Ciuc, Rm Valcea, Tulcea, Baia Mare si Bistrita.
Giurgiu, Calarasi si Slobozia nu le bag aici pentru ca au A la 30 min distanta pe un drum decent.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Baia Mare+Bistrita sunt pe traseul A14. Resita are o licitatie SF DEx anulata. RmValcea avea PiSi6 acum cu proiect de SF pt DEx pana la DEx12. Vaslui, polul saraciei in tzara, are doar un SF DEx care a concluzionat ca nu e trafic de DEx. Tulcea are 2 SFuri pt DEx8. Miercurea Ciuc+Sf Gheorghe am vazut o singura data o plansa cu un DEx desenat din A8 paralel cu A3-ul care sa se termine pe la Tg. Secuiesc. Botosaniul, in capat de tzara, are desenat un proiect de DEx cred ca abandonat cum e cel de la Resita, dar macar e langa A7. Mai raman doar Slobozia si Calarasi cu un proiect de TransRegio care probabil va fi macar pe alocuri saltat la grad de DEx.

oneLess

Quote from: a.l.x_s on February 03, 2023, 02:50:45 PM
QuoteSe lucrează la studiul de fezabilitate pentru viitorul Drum Expres Craiova – Târgu Jiu.

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova au precizat că în același timp va trebui să fie finalizat și Proiectul Tehnic. În circa două luni de zile întreaga documentație va trebui să fie predată CNAIR pentru a se trece la întocmirea caietului de sarcini. Se estimează că în această vară va fi organizată licitația în urma căreia să fie selectat un constructor. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic la Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu are o valoare de 27 de milioane de lei. Este vorba de fonduri europene.

Sursa

Ceva noutăți aici ?

Eu am găsit una pe care nu o înțeleg!



Sursa SEAP


oneLess

#186
Intervin cu precizări suplimentare, poate nu am înțeles eu bine.
Pare că acum o lună a fost atribuit un contract pentru un SF+PT Craiova-Tg.Jiu care știam și se știa public că este în derulare și ar fi trebuit să fie finalizat prin depunere tot cam acum o lună la CNAIR pentru aprobare. Încurc eu borcanele? Poate o fi o atribuire către alți câștigători! Ne alegem cu 2 DEx-uri...

AdrianRO

E posibil sa fie o eroare pe site si sa fie 2021, nu 2023.

Ar fi utila o solicitare de clarificare pe legea privind accesul publicului la informatii. Sper sa reusesc sa pregatesc eu una in urmatoarea luna. Daca mi-o ia cineva inainte, nu ma supar, dimpotriva, chiar il invit.


a.l.x

QuoteMiercuri, 17.03.2021, CNAIR a semnat contractul pentru ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Craiova - Târgu Jiu" cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea EGIS ROMANIA S.A. – SEARCH CORPORATION S.R.L.

Valoarea contractului este de 20.247.133,77 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind din Fonduri Europene Nerambursabile.

Principalele servicii ale Prestatorului, conform contractului, constau în:

Elaborarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare;
Întocmirea documentației suport și Asistența acordată Autorității Contractante pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare;
Realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și asistența tehnică până la obținerea Autorizației de Construire de către Autoritatea Contractantă;
Proiectul Tehnic de Execuție (PTE), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare;
Documentația de atribuire a contractului de execuție lucrări;
Asistența tehnică acordată Autorității Contractante în perioada derulării procedurilor de licitații pentru execuție lucrări.
Perioada pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 14 luni de la data de începere, 17 luni de la data de începere pentru elaborarea PAC (respectiv în 3 luni de la elaborarea SF) și 20 luni de la data de începere elaborarea Proiectului Tehnic (respectiv în 3 luni de la elaborarea PAC).

CNAIR

razvan96

Este o actualizare de contract care modifică anunțul de atribuire din SICAP.

AdrianRO

QuoteDrumul expres Târgu Jiu – Craiova a trecut de 70% în ceea ce privește realizarea studiilor și întocmirea documentațiilor tehnice și a actelor necesare în vederea obținerii avizelor pentru lucrări.

Cele mai avansate sunt studiile geologice. Acestea sunt realizate în procent de 80%. De asemenea, teste în teren sunt gata în procent de 70%, potrivit lui Cristi Tudor, reprezentant al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, notează pandurul.ro.

,,Studiul de Fezabilitate trebuie să fie predat pe 4 iunie. Proiectarea tehnică în vederea obținerii de avize trebuie să fie predată pe 4 septembrie. Proiectul Tehnic trebuie să fie predat pe 4 decembrie 2023. Va urma obținerea Acordului de Mediu în baza documentațiilor. Drumul va avea 110 kilometri, din care 62,6 kilometri drum expres, iar restul regim de autostradă între Filiași – Craiova. Cel mai probabil vor fi 3 tronsoane de execuție pentru drumul expres și 2 tronsoane pentru autostradă", a mai spus acesta.


https://www.jurnalulolteniei.ro/2023/05/21/documentele-pentru-drumul-expres-targu-jiu-craiova-avanseaza/?fbclid=IwAR0Q22xzFHWm9ihD4t5RawgXK8UuN5FES3u36NFz1X1Qlakshm4mx5F8Am0

AdrianRO

Revin cu o intrebare la cele retinute mai sus in articol, poate vreun coleg ma ajuta:

1. Cum e posibil sa se realizeze in paralel studiul de fezabilitate si proiectul tehnic?

2. Cum se realizeaza proiectul tehnic fara finalizarea tuturor studiilor geologice?

gicu

Răspund eu, dar cu experiență pe construcții civile :)

1. Studiul de fezabilitate ar trebui să analizeze tehnico economic câteva variante și să o aleagă pe cea mai bună. Însă atunci când varianta optimă e evidentă, se șie de la început care va fi rezultatul SF-ului, așa că se poate merge în paralel PT+SF, pentru că au elemente comune.

2. La PT se poate lucra și înainte de finalizarea studiului geo pe baza unor date preliminare obținute din teren și la elementele care nu țin seama de interacțiunea cu pământul (ex. suprastructuri poduri, drenaje, rigole, subtraversări, etc.).

a.l.x

#193
QuoteANUNŢ PUBLIC privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "Autostrada Craiova-Filiași și Drum expres Filiași-Tg. Jiu"

Informaţiile privind proiectul propus  pot fi consultate la:

sediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, str. Splaiul Independenţei nr. 294, sector 6, Bucureşti în zilele de Luni - Joi, între orele 08.30 – 16.00 şi Vineri între orele 08.30 – 13.30
 sediul C.N.A.I.R. S.A. din București, b-dul.Dinicu Golescu nr.38, sector 1.

Memoriul de prezentare este afişat pe pagina web a ANPM (ANPM) accesând  domeniul Reglementări/Acordul de mediu/Documentaţii procedura EIA şi EA.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului: Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, Splaiul Independenţei nr.294, sector 6, Bucureşti, precum şi la următoarea adresă de e-mail: office@anpm.ro .

CNAIR


survola