Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Daca ne uitam atent pe harta vedem ca BRUA subtraverseaza o gramada de drumuri si cai ferate, de ce ar fi o problema constructia unui DX pe deasupra?
Pe DX12 BRUA se muta pentru ca dealul in care era ingropata conducta urma sa fie taiat de un debleu;
Daca ar fi sa cautam zone posibil problematice,acestea ar fi in ocolirea orasului Tg-Carbunesti prin padure si dealul din zona Pojogeni ,in care va fi sapat un debleu maricel...unde "coincidenta" face sa ne lovim din nou de BRUA, la modul serios de aceasta data.
De la Tg-Jiu spre Craiova problmele semnificative ar fi urmatoarele:
-zona mlastinoasa in zona VO Tg-Jiu (vezi problemele la constructia centurii)
-locatii militare protejate pe langa Budieni
-defrisari semnificative-probleme la mediu si Romsilva
-legatura DX-Ranca prost pozitionata in zona Scoarta
-relief dificil in zona Pojogeni si TG-Carbunesti
-culoar ingust in zona evidentiata de EugenRO
-paienjenis de linii de inalta tensiune atat in Gorj cat si in Dolj
-un alt paienjenis de de aceasta data de infrastructura transport hidrocarburi in special zonele Turburea si Bradesti
Si cu siguranta mai sunt si altele nu atat de evidente dar la fel de importante.
Are cineva informatii unde vor fi pozitionate nodurile de acces pe acest DX in judetul Gorj?

shift2rail

De ce s-a preferat Valea Gilortului ptr acest DX si nu Valea Jiului, apriori cu o albie majora mai generoasa?

dr4qul4

Probabil pentru ca au mers pe Valea Jiului. Era al naibii de greu sa o faca pe acolo pentru ca:
- multe localitati cu zona inundabila pe o parte si dealuri pe cealalta
- 2 termocentrale cu infrastructura conexa (LEA si CF in special)
- o gramada de cariere de carbune, unele devenite lacuri, mai noi sau mai vechi
- un lac de acumualre fantoma, dar care "gazduieste" o imensa zona inudabila (chair mlastina pe unele locuri).

O fi lata Valea Jiului, dar latimea aia este ocupata.  De ex: tu pe unde ai fi trecut la Rovinari? De fapt, poti desena un traseu de la Filiasi la Tg Jiu fara sa treci printr-o cariera sau prin mijlocul unui sat?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

De la Tg. Jiu spre Filiași te urăști cât mergi prin localități până ieși din județul Gorj. Au localitățile din Gorj un ,,talent" să se înșire de-a lungul drumurilor, ceva de speriat. Bine, nu doar pe acest drum, și pe altele.

snackhunter


a.l.x

QuoteSe lucrează la studiul de fezabilitate pentru viitorul Drum Expres Craiova – Târgu Jiu.

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova au precizat că în același timp va trebui să fie finalizat și Proiectul Tehnic. În circa două luni de zile întreaga documentație va trebui să fie predată CNAIR pentru a se trece la întocmirea caietului de sarcini. Se estimează că în această vară va fi organizată licitația în urma căreia să fie selectat un constructor. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic la Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu are o valoare de 27 de milioane de lei. Este vorba de fonduri europene.

Sursa

Ionescu Marius

Quote from: shift2rail on November 08, 2022, 06:34:38 PMDe ce s-a preferat Valea Gilortului ptr acest DX si nu Valea Jiului, apriori cu o albie majora mai generoasa?

Este corect raspunsul tehnic dat de dr4qul4 - November 08, 2022, 06:43:44 PM, dar Cerința a fost una Politică , pentru ca toate autoritătile de la GORJ, indiferent de culoarea politică,  au avut o mare CERINȚĂ : "Drumul exprex sa treaca pe lânga Tg. Cărbunești !"
De ce? Pentru ca majoritatea sefilor din autoritațile locale (ca să nu spun toți!) au la Râca : o vila, o cabana, un hotel (sau mai multe) , se dezvolta și turismul local , si cresc si ei !
Ați observat ca Rânca a fost singura statiune unde s-a schiat de sarbatorile de iarna !
Si atunci , bucurestenii si cetățenii din sudul României, i-au frumos calea Autostrăzii A1 (Buc-Pitesti), DEX12 (Pitesti- Craiova), si DEx Craiova-Tg.Jiu (Tg. Carbunesti) si urca frumos la Rânca si în 4-5ore ajung la destinație!
Bineînțeles cand toate Dex-urile sunt finalizate!

dr4qul4

Nu e nimic rau in a lega Craiova de Ranca.
Se adauga si asta pe lista avantajelor de a alege acest traseu. Si mai este unul deloc de neglijat.
DN66 este un drum proaspat reabilitat si destul de usor de traversat, intr-o zona cu tendinta puternica de depopulare. Intre centura Tg Jiu si intersectia cu DJ661 se fac sub 1h (si sunt vreo 65 de km). Legal.
Si este si mai scurt pe gilort pentru ca avem ocolul de la Rovinari. (vor fi vreo peste 10 km pana in nordul Tg Jiu cand va fi gata centura). Ca nu cred ca ar fi propus un tunel de cativa km .
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

@Ionescu Marius - Ranca nu a fost singura statiune deschisa de sarbatori, Transalpina s-a deschis pe 23 Decembrie.

archaeus


a.l.x

QuoteExproprieri pentru drumul expres Craiova- Târgu Jiu.

Încep exproprierile pentru drumul expres Craiova -Târgu Jiu. O întâlnire pe această temă a avut loc zilele trecute între mai mulți factori de răspundere.

Deputatul PSD de Gorj, Mihai Weber a participat la o întâlnire, împreună cu reprezentanții tuturor instituțiilor implicare în realizarea acestui proiect extrem de amplu, CNAIR, Consiliul Județean Gorj și cele 10 primării din Gorj care vor fi traversate de drumul expres, dar și reprezentanții societății care efectuează lucrările în acest stadiu al proiectului, unde s-au purtat discuții despre importanța implicării tuturor autorităților în vederea aplicării fără piedici a Legii 255/2010, privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, astfel încât să nu existe nicio întârziere sau abatere de la prevederile contractului. Aceiași întâlnire a avut loc o întâlnire și în județul Dolj, având același format.

,,Atunci când le-am promis gorjenilor că vor avea un drum expres, proiectul meu de suflet, răutățile și invidia nu au întârziat să apară. Drumul expres Târgu Jiu-Craiova pășește într-o nouă etapă, acea de finalizare a forajelor geotehnice și investițiilor arheologice, urmând etapa de exproprieri. Din documentație reiese clar faptul că pe porțiunea Craiova-Filiași, tronsonul va avea regim de AUTOSTRADĂ, iar Filiași-Târgu Jiu va fi DRUM EXPRES. Am satisfacția că proiectul pentru care m-am implicat în mod deosebit prinde contur, iar Gorjul va fi pus pe harta județelor cu o infrastructură rutieră modernizată, atractiv pentru investitori și nu numai", a transmis Mihai Weber.


Sursa

Rodeo

Ce a spus domnul Weber? Investiții arheologice? Poate descărcare arheologică, căci nu cred să se apuce de construit muzee.

Senzația mea este că în curând cine va ști să așeze corect cratimele în un text va fi definitiv exclus din politică.

oneLess

Nu fii rău!
A vrut să spună investigații dar i-a sunat portofelu' chiar în momentu' ăla!

a.l.x

Și-a modificat greșeala și pe facebook dl Weber  :lol:  :lol:

AdrianRO

Exista vreun plan sa continue drumul de la targu-jiu in vreo directie?

Pare ca ar fi util doar sa se uneasca cu a6.