Magistrala M900 | Bucuresti-Craiova

Started by Sorinus, February 05, 2019, 10:07:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Am mai discutat din ce s-a intamplat la coridoreala:

- sina si macazurile au ajuns la carpeala pe restul retelei. Ani la randul nu s-a facut aprovizionare cu sina noua, asa ca toata carpeala pe retea s-a facut din sina semi-buna. Sina semi-buna care venea dintr-un singur loc : coridoreala.
Modul in care s-a facut coridoreala nu a ajutat la maximizarea reciclarii : de obicei s-a scos un fir cu ani de zile inaintea celuilalt, cu rezultatul ca firul ramas si macazurile ramase au preluat sarcini mult peste resursa ramasa: asa ca atunci cand intr-un tarziu s-a scos si cel de-al doilea fir, n-a ramas mare lucru.

- traversele, foarte adesea au fost lasate pe marginea liniei. In epoca in care s-a facut coriodreala, nu era prea mare problema cu traversele ca nu era sina disponibila sa faci refactii, si depozitele aveau traverse in stoc. Azi e mai presant, dar e prea tarziu sa le mai sorteze cineva.

- stalpii au fost partial refolositi (o parte din Bucuresti - Campina au ajuns la proiectul de electrificare Cluj - Oradea, inceput si abandonat; o alta parte s-au folosit pe abatute pe Tecuci - Barbosi). Majoritatea insa au ramas "in situ" pentru ca nu avea cine sa-i transporte de colo-colo, si stalpii respectivi nu mai pot intra decat pe abateri, unde nu sunt necesari decat la proiecte noi (pe abateri, stalpii de electrificare nu au nevoie niciodata de inlocuiri)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Ar merge pe Constanta-Managalia, daca tot vor electrificare. Acolo VMax nu sare de 80 la ora, cred ca fac fata si mai scadem din costuri.

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1031465] Lucrări de reparaţie pentru ridicare restricţii de viteză pe aparate de cale, linii curente și directe Linia 100 Videle – Craiova Secţia L2 Rosiori

Lotul nr. 1. Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe aparate de cale, linii curente si directe Linia 100 Videle – Craiova Fir I Secţia L2 Rosiori :  RV de 30 km/h
Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Radoiesti Linia III directa km 84+280 - 85-880  RV de 30 km/h
Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Rosiori Nord Linia IV directa km 99+300 - 99+600  RV de 30 km/h
Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Grozavesti Linia III directa km 167+740 - 169+040

Lotul nr. 2. Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe aparate de cale, linii curente si directe Linia 100 Videle – Craiova Fir II Secţia L2 Rosiori :  RV de 30 km/h
Linia 100 Videle – Orsova Fir II statia CF Radoiesti Linia II directa km 84+280-85+880  RV de 30 km /h
Linia 100 Videle –Orsova Fir II statia CF Maldaeni Linia III directa km 107+450-108+850  RV de 30 km/h
Linia 100 Videle- Orsova Fir II Linie curenta Draganesti Olt-Farcasele km 143+300-143+700.

Valoarea totala estimata: 20.817.642 lei

1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII CAI FERATE, Loturile:1,2,
2. Ofertant unic : Wiebe Romania, Loturile:2,1

Sorinus

Azi IR 72, cel mai rapid tren spre Timisoara pe M900, a avut intarziere 30min la Craiova, 35 la Filiasi. Cea mai mare intarziere a avut-o pana la Videle, +13, in conditiile in care a plecat la timp de la Bucuresti.

Apoi a acumulat constant cate 5 minute pe fiecare segment.

Mai lucreaza ceva pe magistrala asta? Se vorbea de ceva quick gains...

Macar podetele de langa Gradinari s-au terminat?

razvan96

Sunt 4 locuri unde ar trebui sa se lucreze pe Bucuresti-Videle. Plus lucrarile mentionate in licitatia de mai sus, atribuita (vezi topicul de lucrari de reabilitare). Deci tocmai asta e un motiv serios de intarziere, ca sunt lucrari in desfasurare.

hvm

Cu banii pe care ii au nu se pot face prea multe. Cel mai trist e sa joci singur si sa ajungi pe locul 2. Vedem situatia aceasta de mult prea multe ori in Romania...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Craiova, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord - Craiova"

Niste vrabiute feroviare au transmis ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de BAICONS.

AndreiB

Of, of - solutii modeste probabil, avand in vedere track record-ul de pana acum.

Sorinus

Linia e destul ca ok ca amplasament pana la Craiova, nu ai ce mari castiguri sa ai pe linia asta. Sper sa nu inchida HM-uri si sa se ajunga ca pe Coridor. Ba chiar ar merge infiintat unul nou in zona A1, parcuri logistice, care se degreveze gara Chiajna, ce functioneaza ca un fel de triaj din ce-am vazut, si sa fie amenajata mai pasageri friendly.

AndreiB

Eu as fi vrut ceva mai ambitios aici, avand in vedere alianamentul si potentialul liniei - 200km/h. Daca nu, as prefera o solutie modesta de RK. Reconstructia la 160km/h e worst of both worlds.

Sealand01

Rk la 120 e super ok.
Sa reconstruiasca pe craiova-arad
Poate peste 15 ani o sa vorbim de o linie cu adevarat rapida craiova-buc

AndreiB


Sealand01

Ei lucreaza acum la linie si ii dau 120.
Aveti idee in noul mers cat fac trenurile?
140 nu prinde nicaieri momentan si deci ar fi nevoie de rk pe toata linia, n-ar fi rau. Dar n-ar fi tragic nici 120 pe toata distanta.
Oricum problema mare la aceasta linie esti lipsa de linii abatute, traficul de marfa este deja unul imens, va creste si mai mult.

As lasa 120 si as face linii multe in gari, linii existente pline de boscheti.

Orice dar nu reconstructie la 160


frunzaverde

@Sealand : Se fac mici reparatii si carpeli, nici vorba de RK la 120. Trenurile la noul mers fac 3h10-3h25 spre Craiova si 2h57-3h20 inapoi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

Cum sa targetezi 120 când linia e facuta pentru 140 pe distanțe mari? Care ar fi rostul reabilitarii?