[AR] Centura Arad

Started by Dominik, April 12, 2018, 02:52:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

traveler

Centura de Est - 02/11/2023


survola

#196
Pe facebook, DRDP Timișoara anunță că:
"La pasajul de pe centura de ocolire Arad (DN 7) peste CF Arad – București, a început așternerea stratului de bază de asfalt (primul din cele trei în total), pe rampa 1, iar peste grinzi, a început montarea hidroizolației. Urmează săptămâna aceasta și așternerea asfaltului și pe trotuare, precum și primul strat de asfalt și pe rampa 2. În paralel continuă montarea parapetului de protecție."



Powered by API/PUM imgur uploader

ioandorin

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/pasajul-din-micalaca-ii-scoate-pe-primari-la-proteste-1783164/11 November 2023 14:57
Scris de Alin Gherasim - Mai mulţi primari din Arad au luat atitudine şi se opun intenţiei CFR de a închide traficul rutier la bariera din Micălaca, spre Şiria.


ARAD. Puţini sunt cei care au crezut că finalizarea pasajului peste calea ferată din Micălaca va aduce, pe lângă un beneficiu evident, o serie de nemulţumiri. Primarii din Arad, Şiria sau Pâncota au luat atitudine, după ce au aflat că CFR intenţionează să închidă circulaţia rutieră pe sub pasaj, dinspre strada Şiriei din municipiu spre drumul judeţean care duce spre Şiria. Cei care ar dori să circule dinspre Arad spre Şiria vor trebui să circule pe centură, până la sensul giratoriu care duce spre drumul judeţean ce pleacă spre Şiria şi Pâncota. Primul care a luat atitudine în această problemă şi care a ameninţat cu proteste a fost chiar primarul municipiului, Călin Bibarţ. În cadrul unei declaraţii făcute pe pagina lui de socializare, acesta a spus:

,,Am avut discuţii cu ministrul Transporturilor, cu directorul general al CFR, cu directorul regional, pe acelaşi subiect: în momentul în care se deschide pasajul, vor să desfiinţeze bariera de pe strada Şiriei, lucru cu care nu suntem de acord. În prima fază, ne-au explicat că pe aici vor circula trenuri de mare viteză, care au alt regim. Le-am explicat că bariera este foarte aproape de oraş, iar trenurile trebuie oricum să circule pe aici cu viteză redusă, iar mai încolo e bariera de la Glogovăţ, unde oricum trenul trebuie să reducă viteza. Apoi, ne-au explicat că există ceva studiu de fezabilitate de acum 13-14 ani în care s-au gândit că, odată cu punerea în funcţiune a pasajului, să se închidă bariera de pe strada Şiriei. Nu este normal aşa ceva. Pasajul preia, în general, traficul de tranzit, în timp ce strada Şiriei face legătura între municipiu şi Şiria şi, mai departe, Valea Crişurilor. Închiderea barierei nu trebuie să se întâmple. Am trecut acum la faza de hârtii şi, dacă nu se înţelege româneşte, o să trecem la faza de protest. Nu putem să facem din strada Şiriei o stradă înfundată, iar din drumul judeţean spre Şiria un drum care nu duce nicăieri, înspre municipiu, iar şoferii să trebuiască să circule în zig-zag pentru a ajunge în Arad. Ca să desfiinţeze bariera, CFR trebuie să cheltuiască bani, ca să o lase aşa şi să îi dea pace, costă zero lei. Deocamdată, vorbim elegant. Dacă nu se poate aşa, vom demara proteste. Nu inaugurăm şi nu deschidem niciun pasaj până nu suntem siguri că nu se va desfiinţa bariera de pe strada Şiriei. Dacă este nevoie, voi cere sprijinul tuturor, pentru ca o astfel de măsură nu poate fi luată".

Declaraţia lui Bibarţ a fost dată chiar pe şantierul pasajului, acolo unde se afla şi un reprezentant al firmei SPIC, societate care construieşte acest pasaj. La rândul său, reprezentantul firmei a întărit cele spuse de Bibarţ, declarând:

,,Mai există o situaţie pentru ca această barieră să rămână activă. Peste ani, vor fi necesare reparaţii pe pasaj. Să lucrezi sub trafic, este criminal. Mi se pare aberant să desfiinţezi un acces rutier pe care îl ai deja şi care poate fi de ajutor, mai alesă că există o barieră şi câţiva kilometri înspre oraş şi o alta la Vladimirescu, în imediata apropiere a acestui loc, iar trenurile oricum trebuie să circule cu viteză redusă".

Şi din judeţ

Nu doar Bibarţ a luat atitudine în problema închiderii şoselei dinspre Arad spre drumul Şiriei. Chiar primarul din Şiria, Valentin Bot, a anunţat că o astfel de măsură ar aduce doar dezavantaje.

,,Nu dorim să acuzăm pe nimeni, dar nu putem sta indiferenți, mai ales când suntem direct afectați.

Refuzul autorităților centrale de a lăsa deschis circulației vechiul drum ce face legătura între strada Șiriei și DJ709, o arteră folosită de toți cei ce merg spre Șiria și spre cele mai importante zone turistice din județ, un drum folosit de nenumărați oameni care fac naveta spre Arad, este nu doar împotriva logicii, dar și o măsură care afectează o mulțime de firme și oameni. A lua în considerare folosirea noului pasaj, și acesta amânat și tărăgănat vreme de aproape 15 ani, nu ține cont de cele mai elementare studii de trafic, ținând cont de faptul că o asemenea variantă ar duce la o și mai mare gâtuire a traficului, și așa suprasolicitat. Și, culmea, acest refuz vine în condițiile în care, doar la câțiva kilometri mai în față, în Vladimirescu, este păstrată o trecere la nivel cu calea ferată, ceea ce transformă argumentul privitor la trenurile de mare viteză într-o motivare hilară. În aceste condiții, dacă demersurile legale nu se vor concretiza în păstrarea actualei treceri la nivel, singura variantă care ne rămâne este protestul, pe care sigur îl vom declanșa, dacă va fi nevoie. Sperăm să existe înțelegere și o colaborare între toate instituțiile județene, administrațiile locale și cetățenii județului Arad care vor fi afectați de această măsură ilogică, de închidere a acestui punct de trecere peste calea ferată la intrare în municipiul Arad", a scris Valentin Bot pe o reţea de socializare.

Dan Pocrişer, primarul oraşului Pâncota, a precizat faptul că ,,am depus şi noi, Primăria Pâncota, adrese în acest sens, iar răspunsurile au venit foarte evazive. Vom fi uniți și, dacă este necesar, vom recurge la alte forme, în interesul zecilor de mii de oameni care trec pe acest drum, mulți dintre ei, circulând zilnic".

Reacţia primarilor de mai sus vine după ce Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a transmis Primăriei Şiria o adresă în care se specifică faptul că, în anul 2010 (!!!), când au fost emise primele avize pentru construirea pasajului, CFR a solicitat ca, odată cu finalizarea investiţiei, trecerea la nivel cu calea ferată să fie desfiinţată. Aşadar, un document din 2010, neactualizat, care nu ţine cont de actualele valori de trafic de pe drumul judeţean Arad-Şiria, ar urma să ducă la desfiinţarea barierei.

Promisiuni guvernamentale

Prima veste bună în această problemă, deşi este doar o promisiune verbală, vine de la viceprimarul municipiului Arad, Ilie Cheşa, care spune că a avut o discuţie cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acesta din urmă promiţându-i că nu va fi închisă bariera ,,buclucaşă".

,,Am primit nenumărate apeluri telefonice din cauza unei teme care nu e de actualitate, adică nu a apărut azi sau ieri, și pe care o vom rezolva cu siguranță. Este vorba despre închiderea legăturii dintre strada Șiriei și drumul spre Horia, cei de la CFR dorind să desființeze bariera de la trecerea cu calea ferată, după inaugurarea noului pasaj din acea zonă. Colegul meu, Eusebiu Pistru, senator PSD Arad, a avut nenumărate discuții cu cei de la CFR și cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, solicitând ca acea barieră să rămână funcțională, iar arădenii să poată circula în continuare pe drumul dintre strada Șiriei și Horia. Am avut personal o discuție cu domnul ministrul al Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe această temă și am primit asigurări că problema se va rezolva și drumul va rămâne deschis. Ulterior, la cererea domnului ministru, l-am rugat pe domnul primar Bibarț să transmitem o solicitare în acest sens la minister, lucru care s-a și întâmplat. Așadar, dragi arădeni, nu vă faceți probleme. Ministerul Transporturilor condus de colegul nostru Sorin Grindeanu va deschide noul pasaj și, în același timp, va lua măsuri astfel încât traficul să se desfășoare în continuare și pe sub pasaj", a spus Cheşa, într-o postare pe pagina sa de socializare.

Acum, dacă de la promisiuni se va ajunge şi la fapte, rămâne de văzut. Cert este un singur lucru: dacă se vor începe lucrările de dezafectare ale barierei şi drumului aferent dintre strada Şiriei şi drumul spre Şiria, vom asista la proteste care vor fi organizate chiar de către primari.

pasadia

Țară proastă condusă de primari proști, alta concluzie nu pot să am.

Da, e absolut normal și firesc să fie desființată acea trecere la nivel. Chiar ne-am tâmpit atât de mult încât să inventam diverse pretexte pentru care sa nu închidem un element periculos de infrastructură?

danutzu_1069

nici eu nu-i inteleg....
DJ709 va ramane legat de Centura Arad intr-un giratoriu care se va face la baza rampei de nord, este logic asa ceva...
Iar strada Siria, la fel, va fi legata de noul drum....

Mie, asta cu bariera, adica cu statul la bariera, imi pare ca aia de stau la coada la taxa de pod la Fetesti... masochisti...

survola

Mă așteptam la o deschidere de 1 decembrie la pasajul peste CF Arad – București, oare cât mai durează, ce mai este de făcut?

survola

O știre pe ieri, de pe contul de facebook al DRDP Timisoara:
,,La pasajul de pe centura de ocolire Arad (DN 7) peste CF Arad – București a început luni așternerea ultimului strat de asfalt, cel de uzură.
În funcție de condițiile meteo, săptămâna aceasta va începe și aplicarea marcajelor rutiere și se vor monta dispozitivele pentru acoperirea rosturilor de dilatație, acestea fiind lucrări esențiale pentru deschiderea traficului. 
Estimarea constructorului este că luna aceasta, decembrie, se va deschide circulația peste pasaj."



Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

intre timp am gasit si lupta pe frontul de sub pasaj.

intereesant ca se aduce in discutie faptul ca exista treceri la nivel  chiar si peste 5 linii in ciuda prevederilor instructiei 314.



https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/bariera-de-pe-siriei-nu-a-primit-unda-verde-primarul-bibart-ameninta-cu-panouriile-rusinii-1792909/

Bariera de pe Șiriei nu a primit undă verde! Primarul Bibarț amenință cu... panouriile rușinii

În ciuda solicitărilor primarilor și parlamentarilor arădeni, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate nu au aprobat menținerea barierei la trecerea căii ferate de pe Calea Șiriei, după deschiderea pasajului

ARAD. Primarul Călin Bibarț a susținut joi, o conferință de presă convocată în regim de urgență, pentru a anunța eșecul demersurilor făcute către Ministerul Transporturilor și CFR, în vederea menținerii barierei de pe Calea Șiriei, la momentul în care se va deschide pasajul, cel mai probabil la finele acestui an.

În ciuda protestelor mai multor primari arădeni care au semnat luna trecută și o petiție adresată autorităților centrale responsabile, prin care solicitau menținerea barierei, vocea arădenilor nu a fost ascultată nici de Ministerul Transporturilor, nici de cei de la CFR.

În data de 5 decembrie, printr-un document adresat primarului Călin Bibarț, Compania Națională de Căi Ferate, a transmis că solicitarea nu poate fi soluționată în mod pozitiv, întrucât pe viitor sunt prevăzute lucrări de modernizare care nu ar permite menținerea barierei, dar și că există un aviz al Ministerului de desfințare a trecerii la nivel cu calea ferată, datând din 2010.

Cadou de Moș Nicolae

,,Am primit un cadou în ghilimele de la Ministerul Transporturilor, prin vocea directorului de la CFR. O adresă pe care au redactat-o în 5.12, în ajun de Moș Nicoale, prin care ni se explică cum nu se poate menținebariera la calea ferată de pe Calea Șiriei, la momentul la care se va deschide pasajul, invocând în respectivul document două motive importante. Unul ar fi că atunci cand s-a aprobat acel pasaj, a fost emis un aviz al Ministerului Transporturilor din 2010. Pentru că nu ne-au dat acel aviz nici rușii, nici americanii sau alcineva, ministerul poate să revină asupra avizului, mai ales că au trecut atâția ani de atunci. Al doilea motiv este o proiecție în viitor a CFR care spune că are în dorință și ar avea chiar și în putință să proiecteze și apoi să execute modificarea căii ferate și că acolo, exact în acea zonă, va veni și o a treia linie, pe lângă cele două existente care trebuiesc modernizate. Iar un anume regulament al CFR nu ar permite trecere la nivel cu calea ferată când sunt mai mult de două linii. Prin urmare le voi trimite astăzi (n.n. joi) din nou un răspuns, o solicitare în care le voi spune că vom verifica și noi tot ce prevăd regulamentele, și să vedem dacă nu mai sunt și altele care prevăd excepții. Pentru că, de exemplu, în Arad, pe Câmpul Liniștii este trecere la nivel cu calea ferată peste mai multe linii decât două. E drept că acolo sunt și uzinale, dar văd că se circulă fără probleme. La trecerea peste calea ferata dinspre calea Iuliu Maniu spre Gradiste sunt 4 linii de calea ferată. Acolo se poate, dar pe Siriei, nu. Până ne vom lămuri cu toate acestea, solicităm să nu desființeze bariera pentru că ceea ce spun dânșii este o dorință de a se face în viitor. Și dacă ne gândim că pasajul a durat 15 spre 20 de ani de la momentul la care s-a anunțat că se va face și nici azi nu e gata, dacă se întâmplă așa și cu a treia linie și noi vom sta fără barieră și posibilitate de trecere acolo...", a transmis primarul.

Panourile rușinii

În cazul în care solicitarea arădenilor va fi respinsă și a doua oară, Călin Bibarț are de gând să monteze niște panouri ale ,,rușinii" pe care să scrie exact cine a desființat bariera:

,,Le atașez și modelul de pancarte pe care intenționez să le pun acolo, dacă dânșii cotinuă demersul de a desființa bariera, ca arădenii săștie cine a închis acel drum. Le vom amplasa la distanța regulamentară de calea ferată pentru a nu avea nevoie de nicio aprobare sau aviz de la dânșii. Dacă doresc fie să ne dea un răspuns favorabil și să găsim o soluție împreună pentru oameni – pentru că de aceea suntem în funcții fiecare, să căutăm soluții pentru oameni nu motive cu nu se poate – sau poate au o idee despre cum să îmbunătățim respectiva pancartă sau ce să mai punem acolo – floricele sau altele. Suntem deschiși și aici să discutăm. Dar de pus o să punem, dacă dânșii insistă", a mai comentat ediul local.

Sprijin în presă

Imediat după protestul primarilor, parlamentarii arădeni ai PSD au dat asigurări că problema e ca și rezolvată, având în vedere că Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, este de-al lor. Însă nu a prea ieșit cum s-a promis în mass-media. Despre această situație, Călin Bibarț a precizat:

,,La momentul respectiv, dânșii veneau de pe un drum bătut, pe care l-am avut și eu din vară și v-am informat că am vorbit personal și cu ministrul Transporturilor și apoi și cu directorul CFR, dl. Simu, chiar de mai multe ori, solicitând să găsească o soluție. După care am văzut în spațiul public că s-a ieșit politic că e treaba ca și rezolvată, dar noi nu aveam niciun document scris, iar în discuțiile cu CFR ni s-a spus că nici noi nu am solicitat în scris, așa că am făcut solicitarea scrisă, iar acum am primit răspunsul. Moș Nicolae a fost mitic, chiar dacă domniile lor sunt din Timișoara: și ministrul, și directorul CFR".

survola

Oamenii vor să stea la barieră, cine nu îi lasă?

nitz

Nu inteleg deloc incrancenarea cu aceasta bariera. Calea ferata nu separa doua zone rezidentiale, nu ai trafic pietonal, inchiderea barierei afecteaza un numar foarte mic de oameni care trebuie sa faca un ocol de maxim 200 de metri. E chiar mai bine pentru casele de pe strada Siriei sa fie strada infundata, e mai liniste fara trafic.

Are cineva idee de ce se duce lupta aici?

survola


danvoicu

Creiere de primari batuti in cap cu bani publici. Barierele sunt un pericol la adresa sigurantei oricum ar fi.

Cuneo

Minune pe centura Aradului: s-a deschis pasajul din Micălaca



Începute în 2011, lucrările la pasajul peste linia de cale ferată Bucureşti – Arad nu au fost încă finalizate sută la sută, însă DRDP Timișoara anunță că începând cu 21 decembrie 2023, circulația rutieră a fost deschisă.

Începând de joi, 21.12.2023, a fost deschisă circulația pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad (DN 7, km 540+248) peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti.

,,Lucrările pentru finalizarea pasajului vor continua în prima parte a anului viitor fără a afecta traficul", transmite DRDP Timișoara.

Contractul pentru restul de execuție la acest obiectiv a fost demarat în luna iulie 2022, antreprenorul lucrării fiind SPIC SRL.

Conform celor de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri, pasajul are o lungime de 722 de metri, cu tot cu rampele de acces, și o lățime a părții carosabile de 7 metri. Au fost executate lucrări de curățare și protejare a grinzilor existente pe șantier din contractul anterior, au fost montate grinzi noi, s-a lucrat la infrastructura pasajului și s-a executat suprastructura, s-au relocat rețele electrice de medie și înaltă tensiune și rețele de apă, s-a așternut asfalt pe rampe și pe pasaj, s-a amenajat trotuarul, s-a montat parapet și rosturile de dilatație, s-a montat semnalizarea rutieră verticală și s-au aplicat marcajele rutiere.

Valoarea contractului este de 37.064.924,03 lei, inclusiv TVA.
Lucrările au început în 2011, primul contractor fiind Confort SA Timișoara. Un an mai târziu, Guvernul a tăiat finanțarea pasajului de pe DN7, iar în 2014 contractul a fost reziliat, la un stadiu de realizare de doar 20%. Patru ani mai târziu a fost semnat un nou contract, cu firma austriacă Implenia, durata de execuție fiind de 12 luni, iar valoarea de 25 de milioane de lei. În 2019, lucrările ajunseseră la 39%, însă Ministerul Transporturilor și-a dat seama că nu a expropriat terenurile necesare realocării liniilor de înaltă tensiune din zona podului. Ultimul contract a fost semnat cu SPIC SRL, care a tot depășit termenele anunțate de DRDP Timișoara pentru finalizarea lucrărilor. Totuși, iată că după câteva luni de amânări, minunea s-a întâmplat: mașinile pot trece peste calea ferată, pe DN7.

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/minune-pe-centura-aradului

traveler

Centura de Est - 16/01/2024


iuli

Wow!!! Impresionant podul peste Mures la ce inaltime l-au facut.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog