Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rocklee


ddfab

da. si pe partea opusa sunt ceva zone cu inceput de alunecare. au incercat ceva terasari cu tarusi infipti in pamant, dar se pare ca fara success.


Tavi

E groasă!  :( Bine că e în garanție..

colinb73

Aici dupa masterplan s-a terminat cu autostrada. Nu e nici macar la autostrada fazata.

Daca ramane rus e clar, drum expres si poate dupa 2030 autostrada :(

dr4qul4

Eu am impresia ca suferim prea mult dupa denumirea de "Autostrada".
Un DX 2+2, cu toate  intersectiile denivelate, cu parapete median si cu noduri este de ajuns pentru mare parte din traficul din Romania.
Si oricum este infinit mai bun decat DN-urile actuale de 1 banda pe sens care trec prin localitati. 110km/h+10 + inca vreo 20 ca oricum Politia nu va avea banda de urgenta unde sa stea la panda, este oricum de ajuns.

Poate e pe CORE, dar dupa ce se va finaliza A1 va pierde si mai mult din traficul si asa in scadere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

S-a zis de o mie de ori. Diferenta dintre DX (2x2, intersectii denivelate, curbe "generoase") si A este insignifianta la munte. Oriunde este munte, daca avem trafic, trebuie autostrada pentru ca "fazarea" ei sau largirea unui DX este foarte costisitoare. Deci Lugoj-Craiova teoretic trebuie autostrada, mai ales ca este pe Coridorul IV-Sud. Dar cine sa inteleaga?!? Rus?

NGC

#261
Avand in vedere ca oricum nu se vor apuca de toate in paralel prea curand si ca MPGT se revizuieste dupa un anumit numar de ani, pana la urma poate va fi direct autostrada.
Trebuie oricum sa vedem ce varianta se trimite catre CE si care este orizontul de timp al implementarilor trecut acolo.
Nu tin minte sa fi vazut vreun paragraf care sa mentioneze ca nu se poate face direct autostrada, daca initial este drum expres in MPGT.  ;)

chr

Quote from: Ionut on February 11, 2015, 09:40:43 AM
Diferenta dintre DX (2x2, intersectii denivelate, curbe "generoase") si A este insignifianta la munte.
Diferenta este insignifianta daca faci DX pe care ulterior sa-l poti upgrada la autostrada. Adica exproprieri la latime de autostrada, tunele, poduri, viaducte -  la latime de autostrada, curbe si pante/rampe corespunzator standardului de autostrada. Daca faci DX sa ramana DX, economia e importanta. Dar evident, eventuala upgradare ulterioara e foarte scumpa spre imposibil de facut.

vancouver

Mai este inca o problema legata de drumul express: acesta are benzile mai inguste decat autostrada, incl. banda de urgenta. Asta este OK atunci cand discutam de o iesire aglomerata dintr-un oras, de ex. pe un DN sau DJ, si, pe zona aglomerata se trece de la 1+1 la 2+2. Adica DX=zone de max. 50 km de drum national largit, pentru a face fata unei aglomeratii regionale. Este exact modelul de drumuri express din Germania.

La drum lung condusul pe un drum ingust devine foarte dificil, toate depasirile se fac la limita, mai ales depasirea camioanelor. Totusi, drumul fiind relativ drept va imbia pe unii sau altii la viteza de peste 130-140 - asta va duce inclusiv la ciocnirea dintre modul de condus corect si modul grabit (acelasi sofer poate fi in ambele ipostaze, depinde daca merge de la Craiova la Filiasi sau la Viena).

DRUM EXPRESS NU, DACA TRAFIC GREU MULT. Asta este alta problema. Daca benzile sunt inguste, camioanele se depasesc greu unele pe altele. Si nu pot interzice pe 300km depasirea camioanelor (daca se face o astfel de restrictie, oricum nu va fi respectata, fiind criminala din punct de vedere psihologic - rabdarea are limite). Asadar NU SE POATE DRUM EXPRESS PE O RUTA PRINCIPALA DE TRANZIT. Cu multe camioane. Iar DN6 / A6 este si va fi din ce in ce mai mult asa ceva.

Repet: drum express da, pentru aglomerare mare de masini mici la intrarea / iesire dintr-un oras (exemplu pozitiv: DN7 la iesirea din Bucuresti spre Titu). NU pe distante lungi, NU acolo unde vor fi multe camioane.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stefanudrea

Macar de s-ar face si expres ar fi mare lucru, dar tinand seama de relief, e mare lucru daca nepotii mei apuca vreo schimbare pe acest tronson. Lugoj - Caransebes e atat de usor de facut! Dar na, gura lor ce sa manance? (Fure)

MNU

Poate imi confirma cineva... in STAS-ul de drum expres se permit rampe/pante mai abrupte si raze de curba/contracurba mai mici?

In caz afirmativ, DACA se apeleaza la limite peste cele permise de autostrada, vor aparea limitari din start in caz ca se doreste upgradarea drumului expres respectiv la autostrada.

Daca rampele si curbele sunt la fel si numai fundatia si platforma drumului difera, e o mare imbecilitate sa faci un drum express 2x2 despre care stii din start ca va fi upgradat la autostrada in scurt timp.

Ionut

Sunt diferite. Benzile sunt mai inguste, razele sunt mai mici (curbe mai stranse), diferentele de nivel mai mici (pantele mai abrupte). Hai sa nu deviem de la subiect. Se discuta aiurea pe toate thread-urile. Este un singur topic de masterplan, se poate discuta acolo!

Ionut


alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

mai greu in debleu. Sterge întrebarea pana nu o vede Delacroix. :D
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).