Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Quest

Ioan Rus ministrul transporturilor a fost astazi invitat la "Dupa 20 de ani" de la ProTv.
Din poza e demn de remarcat noul traseu ptr A6. De la Lugoj nu merge catre Caransebes - Orsova - Severin - Craiova, ci pe ruta Resita - aprox. Cornea/Plugova - Motru - Filiasi - Craiova
Cistiga Resita si zona Aninei (vezi Cascada Bigar, trenul Simmering), statiunile Semenic si Herculane, apoi zona Motru, Strehaia.
Pierd Orsova si Severin. Ptr ambele va insemna u drum de DN pina la accesul pe A6, cei din Orsova 30 min pina la Plugova, iar severinenii 45 min pina la Motru.

Common sense will get you far !

sebba

la ce "fata comerciala" are desenul ala ma mir ca au nimerit sa-l faca in interiorul granitelor tarii
n-as acorda prea mare valoare acelei poze, mai ales daca e vorba de detalii d-astea...
Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

@Quest, traseul acela nu are nici o legatura cu realitatea. este desenat la "misto". Tu nu vezi ca trece exact prin munti prin 2 parcuri nationale si ocoleste DTS si se departeaza si de Calafat?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

Quote from: dr4qul4 on December 07, 2014, 02:42:37 PM
@Quest, traseul acela nu are nici o legatura cu realitatea. este desenat la "misto". Tu nu vezi ca trece exact prin munti prin 2 parcuri nationale si ocoleste DTS si se departeaza si de Calafat?
Doua parcuri , un tunel.
Scuzati ma duc sa beau un pic de lapte.

Quest

Sebba, Dr4qul4, Delacroix eu daca vad o asemenea harta nu plec de la ideea ca e facuta 'la misto'. Nu ptr ca cei din MT ar fi niste monumente de seriozitate, ci ptr ca in cazul traseului propus de UE ptr A6 (prin Orsova - Severin) interesul Romanei pare sa fie secundar.

Ati observat ca dinspre MT se puncteaza de fiecare data nevoia de-a acomoda interesele UE ptr culoare pan-europene, cu interesele Romaniei ptr dezvoltare echilibrata. Iar un traseu de A6 ce trece pe linga Resita, aproape de Herculane, Motru, eu cred ca vine intr-o mai mare masura in intimpinarea dezideratului romanesc amintit, decit unul care are ca tel doar tranzitul catre Vidin, rezolvind e adevarat Orsova si Severin.

Sincer n-am inteles nici interesul UE sa mergi de la Szeged la Sofia prin Lugoj - Vidin, din moment ce traseul cel mai convenabil este prin Belgrad - Nis. Iar daca argumentul il dau taxele de tranzit, atunci intreb: cu cit sint taxele ptr TIR-uri mai mari prin Serbia tara (inca) non-UE, fata de traseul pe la noi ?

Da, A6 ar putea trece prin PN Domogled/Valea Cernei, dar amintiti-va ca si DN66A (Cimpu lui Neag) s-a confruntat tot cu o asemenea problema, rezolvata pina la urma.
Common sense will get you far !

pasadia

QuoteIar un traseu de A6 ce trece pe linga Resita, aproape de Herculane, Motru, eu cred ca vine intr-o mai mare masura in intimpinarea dezideratului romanesc amintit,

Traseul normal, firesc, al A6 (acelasi cu DN6) trece pe langa Herculane oricum. Iar Orsova  + Drobeta > Resita + Motru. In orice matematica, si dupa orice interese, UE sau nationale.

QuoteSincer n-am inteles nici interesul UE sa mergi de la Szeged la Sofia prin Lugoj - Vidin, din moment ce traseul cel mai convenabil este prin Belgrad - Nis.

Simplu: Serbia nu e (inca) in UE. Cand va ajunge in UE aceasta componenta rutiera din coridor (Lugoj-Calafat) va pica complet. Ca atare eu cred ca ar trebui sa o construim cat mai repede.

QuoteDa, A6 ar putea trece prin PN Domogled/Valea Cernei, dar amintiti-va ca si DN66A (Cimpu lui Neag) s-a confruntat tot cu o asemenea problema, rezolvata pina la urma.

Serios? Cand ai fost ultima oara pe DN66A? Dar pe intreaga lungime, de la Herculane pana la Petrosani, nu doar pe bucata dintre Petrosani si Campu lui Neag sau pe bucata dintre Herculane si Cerna Sat? Ai vazut asfalt pe acolo? Ti-a luat mai putin de 4-5 ore drumul? Daca da, imi pare rau de masina...

Nu, nu s-a rezolvat nimic cu acel drum. Si sincer, sper sa nu se rezolve, zona e prea frumoasa pentru a fi invadata de cei care au nevoie de comoditatea oferita de un drum asfaltat.

dr4qul4

acea harta este facuta de cei de la televiziune nu de la MT. Probabil pe fuga.
Iar traseul desenat costa de minim 3 ori mai mult decat cel prin DTS.  Iar exemplul tau cu DN66a inca se termina in camp si nu se poate comparat cu o autostrada.
Nici eu nu inteleg de ce insista UE cu Calafat-Vidin dar stiu ca au facut un pod scump, pe un coridor pe care nici trafic nu prea exista.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Quest

#232
Pasadia: tocmai ptr ca Resita + Motru < Orsova + Severin e nevoie de un traseu care sa aduca Resita si Motru la un culoar de autostrada. Eu m-am cutremurat cit de "rosu" a fost judetul Caras-Severin in urma primului tur de la prezidentiale. Asta inseamna saracie chiar si in capitala sa de judet Resita, adica nevoia de-a fi racordat la o autostrada.
N-as vrea sa fiu inteles gresit, eu n-am nimic impotriva culuarului ptr A6 stiut paralel cu DN6, dar atunci ma astept ca UE sa aprobe si 30 de km de autostrada Caransebes - Resita, daca tot au aprobat 70 km de A10 cu statut de racord la A1. (nu spun ca pe acesti 30 km va fi traficul de pe A10)

Dr4qul4: mira-m-as ca harta sa fi fost facuta dupa ureche de ProTv. Rus e cunoscut ca ti le serveste cind nici nu te astepti daca bati cimpii, omu' n-are par pe limba, asa ca daca ProTv desena altceva decit ce-a primit de la MT, fii sigur ca Rus le-o servea fara drept de apel. Uita-te la A3 Gilau - Bors, ProTv putea sa traga o linie dreapta de la Gilau pina in vama, dar n-a facut asa ceva, ci s-a dus frumos in sus pina la ~ latitudinea pe care se afla Zalau, dupa care a luat-o orizontal pina in vama, exact asa cum e traseul de A3. De ce n-ar fi atunci si traseul de A6 cel pe care MT si-l doreste ? Chiar daca nu corespunde cu viziunea actuala a UE.

Cu cit sintem mai multi cei care nu intelegem de ce UE insista cu acest coridor, cu atit inseamna ca Rusia le-a dat de inteles celor din UE ca isi doreste Serbia sa ramina in sfera de influenta ruseasca, adica sa nu intre in UE...

CristiM: da, asa stau lucrurile, desi, Serbia s-a cam convins de limitele in care poate primi sprijin de la Rusia (South Stream nu se stie daca mai reinvie), asa incit face si ea pasi catre integrarea europeana.
Common sense will get you far !

north

Quote from: Quest on December 08, 2014, 01:09:01 AM

Dr4qul4: mira-m-as ca harta sa fi fost facuta dupa ureche de ProTv. Rus e cunoscut ca ti le serveste cind nici nu te astepti daca bati cimpii, omu' n-are par pe limba, asa ca daca ProTv desena altceva decit ce-a primit de la MT, fii sigur ca Rus le-o servea fara drept de apel.

Ei... și acel Turda - Halmeu făcut artistic paralel pe lângă autostrada 3 până aproape de Zalău (sau parcă este Sălaj? nu mai știu exact :troll:) nu l-ar fi făcut să "le-o servească fără drept de apel"?
Reproduc harta pentru discuție:


...Se poate pune și de-o știre bombă (pentru e-ziarele / televiziunile ce gustă): BOMBĂ: AUTOSTRADĂ DUBLATĂ DE DRUM EXPRES! Guvernul a decis construcția, în paralel, a unei autostrăzi și a unui drum expres adiacente, pe relația Turda - Cluj-Napoca - Zalău. Valorile de trafic indică necesitatea ambelor investiții. Planul a primit acceptul Uniunii Europene. Autoritățile competente analizează necesitatea construirii, pe lângă cele opt benzi de trafic rutier, și a unei căi ferate de mare viteză.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

#234
 :lol:  Traseul pt A3 este bătut in cuie de 10 ani. Ar fi culmea sa ocolească zalaul când avem ditamai viaductul gata la Suplacu.
După logica ta, înseamnă ca de la turda la cluj vom avea si in DX care merge paralel cu A3.

Iar Tg Mures-Iasi are un traseu apropiat de Piatra Neamț. Practic de la ciotul bc-piatra mai sunt câțiva km. Dar, desi mie așa mi s-ar părea normal, am înțeles si acceptat ca traseul va merge pe Târgu neamț.

Sunt atât de multe linii tase pe harta aia de nu le vom vedea făcute nici in 30 de ani.

Iar traseul A6 nu conține nici o localitate intre craiova si Lugoj tocmai pentru ca nu s-a definitivat traseul.

Eu am fost anul acesta la Campul lui Neag. Am pus si poze cu drumul. Frumos. Dar se termina in munte.
In plus nu ai cum sa faci autostrada acolo. Văile ar fi perpendiculare si sunt si extrem de adânci. In semnic nu am ajuns, dar nici prin aia nu poti trece de-a dreptul.
Ai 3 parcuri naționale (semenic, domogled si retezat) prin care nu poți construi nimic pentru ca nu primești aviz de mediu. Iar daca vorbim de costuri, lugoj-resita-motru-craiova ar costa enorm. Vorbim de multe zeci de km de tunel si viaduct.

Poate vor alege un traseul intre Reșița si Caransebeș, dar la DTS cu siguranță vor ajunge, asta daca se va face vreodată ceva pe acolo. Si Motru? Ma mir ca nu ai zis Tg Jiu sa fie si mai interesant.

Haideți sa fim realiști. In urm 6 ani știm ce bani avem de la UE. La ăștia putem adaugă maxim 50% de la buget\alte surse(ppp). Hai sa luam standardul de cost existent si sa facem planuri realistice.
Ce au desenat ei pe harta depaseste de 3-4 ori fondurile UE pt urmatoarele 2 exerciții.

Le. @north, mi-ai luat-o inainte , dar greșești. A3 are multe zone cu 3 benzi la urcare, așa ca sunt 9 benzi nu 8  :)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Mi se pare complet ABSURD sa comentezi in baza unui infografic ca se schimba traseul unei autostrazi... Unui grafician de la ProTV i s-a dat o lista de puncte prin care vor trece autostrazile, si i s-au cerut sa le lege cu linii care sa nu fie "chiar drepte". Pentru autostrazile existente, pare ca s-a uitat un pic pe Google Maps si a incercat o aproximatie minimala. In rest, ce se vede pe harta arata a spline-uri de Illustrator sau Inkscape, nu a trasee. A se vedea si cum arata Ludus - Halmeu, acolo n-a stiut foarte exact nici pe unde vine Ludusul...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Viny

Astia nu stiu ce ii ala Google maps...  :D Harta asta ii cea mai mare tampenie a lui Rus... Cand vad Sibiu-Pitesti cu rosu(DX) ..... nush ce sa mai zic... sa se impuste in cap... iar A6 poate sa treaca si pe la (pe langa)Resita si pe la DTS... Si nu are ce cauta pe la Alexandria... 

igorashu

Vă agitați de pomană :) Sunt de acord cu frunzaverde că liniile alea sunt trasate cu simț artistic.
În plus, pe Rus nu-l prinde primăvara și varianta finală a MPGT în scaunul de ministru.

pasadia

Quote from: Quest on December 08, 2014, 01:09:01 AM
Pasadia: Eu m-am cutremurat cit de "rosu" a fost judetul Caras-Severin in urma primului tur de la prezidentiale. Asta inseamna saracie chiar si in capitala sa de judet Resita, adica nevoia de-a fi racordat la o autostrada.

Bun argument. Dar atunci Hunedoara de ce a votat in rosu? Ca parca e autostrada pe acolo? Hai sa fim seriosi, nu e nici o legatura intre preferinta electorala si necesitatea construirii vreunei autostrazi.

Iar Resita o scoti, oarecum, din saracie, daca dezvolti legatura spre Timisoara, cea directa, nu cea prin Lugoj. DN-ul existent nu e cel mai grozav, dar deocamdata isi face treaba. Pe viitor, cand s-o investi si in zona aia, poti spera la un DX. Insa judetul va trai din turism, caci vremurile exploatarilor miniere s-au dus...

Quest

#239
North: bineinteles ca Turda - Halmeu e ciudat pus in paralel cu A3.

Dr4qul4: Harta contine trasee batute in cuie si trasee in lucru / studiu, adica modificabile.
Sint de acord ca traseul de A6 din harta taie perpendicular muntii din zona, fara sa se foloseasca de culoarul Timis/Cerna, ducind costurile in cer.
Eu n-am pus problema cit din trasee vor fi facute in 1-2 exercitii financiare de la UE, ci m-am rezumat doar sa constat diferenta de traseu ptr A6 fata de tot ceea ce se stia pina acum, si-am avut o tentativa de legitimizare cu argumente sociale a felului in care linia a fost trasata. Bininteles ca sint contra-argumente financiare imbatabile.

Frunzaverde: de acord, dar de ce aproximarile minimale pe baza citorva jaloane date nu l-au facut pe grafician sa duca A6 pe unde se stie adica Orsova - Severin ?

Viny: Rus a tot tinut sa precizeze ca ptr SB-AG se vor face exproprieri de latimea a 70 m ptr a acomoda nevoile unei autostrazi, chiar daca drumul va fi initial un DX, dar nu l-am auzit sa spuna ca se vor impune si raze de curbura si respectiv declivitati longitudinale ale DX care sa satisfaca normele ptr o viitoare transformare din DX in A.

Pasadia: Daca te uiti la harta tipului de vot in HD vei constata ca Valea Jiului si zona Bradului (ambele miniere) au tras puternic judetul catre rosu. Zona parcursa de A1 (Deva, Simeria, Orastie) a fost albastra.
Common sense will get you far !