Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

14 luni? Ma asteptam sa ne zica vreo 4 si impartit pe mai multe sectoare  :lol:

sarbu

https://www.economica.net/autostrada-sudului-cnair-lanseaza-la-licitatie-studiile-de-fezabilitate-pentru-filiasi-lugoj_577456.html


QuoteMinistrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că luni au fost "postate" în SEAP anunțurile licitațiilor pentru studiile de fezabilitate necesare celor 4 loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Drobeta Turnu Severin – Domașnea – Caransebeș – Lugoj (230 km).

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 iunie 2022, potrivit șefului Transporturilor.

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 28 de luni.

Lotul 1: Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebeș-Lugoj (50 km), 18 luni
,,Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă", a explicat Grindeanu.

La momentul publicării acestui articol, anunțurile de licitație menționate de ministru nu apăreau încă în SEAP. Reprezentanți ai MT au precizat că acestea vor fi vizibile marți.

La finele lunii martie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitația pentru studiul de fezabilitate necesar construirii drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, parte a ,,Autostrăzii Sudului". Traseul noului drum se suprapunea pe secțiunea Craiova – Filiași cu cel al drumului expres Craiova – Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut.

NGC

Ieri a fost lansata licitatia [CN1041713] "Elaborare Studiu de Fezabilitate "DRUM DE MARE VITEZĂ DROBETA TURNU SEVERIN-DOMASNEA"".

Valoare estimata: 47.791.350,82 RON fara TVA

Durata contractului: 28 luni (din care 26 luni elaborare SF)

Finantare: Alte fonduri

Termen depunere oferte: 15.06.2022

NGC

Ieri a fost lansata licitatia [CN1041714] "Elaborare Studiu de Fezabilitate "DRUM DE MARE VITEZĂ DOMAȘNEA - CARANSEBEȘ"".

Valoare estimata: 25.380.135,88 RON fara TVA

Durata contractului: 24 luni (din care 22 luni elaborare SF)

Finantare: Alte fonduri

Termen depunere oferte: 15.06.2022

NGC

Ieri a fost lansata licitatia [CN1041715] "Elaborare Studiu de Fezabilitate "DRUM DE MARE VITEZĂ FILIAȘI - DROBETA TURNU SEVERIN"".

Valoare estimata: 28.196.619,88 RON fara TVA

Durata contractului: 20 luni (din care 18 luni elaborare SF)

Finantare: Alte fonduri

Termen depunere oferte: 15.06.2022

NGC

Ieri a fost lansata licitatia [CN1041716] "Elaborare Studiu de Fezabilitate ,,DRUM DE MARE VITEZĂ CARANSEBES-LUGOJ"".

Valoare estimata: 18.791.441,29 RON fara TVA

Durata contractului: 20 luni (din care 18 luni elaborare SF)

Finantare: Alte fonduri

Termen depunere oferte: 15.06.2022

Ionut

Aduceți-mi aminte vă rog pentru emisiunea de la DigiFM de azi, ca să mă scutiți să caut eu pe thread. Pe Craiova-Filiași avem decizie (cel puțin asumată cât de cât public/politic/tehnic) că va fi autostradă? Vreau să împing A6 București-Craiova să fie A, nu DEx, așa cum e normal.

Ce deja vu am... am revenit la lupta dusă pentru A7. Acum urmează A6...

De s-ar termina luptele astea stupide... dar nu ai cu cine.

Xed

Dar terminologia aceasta cu "Drum de mare viteza" a devenit un nou tertip prin care cei de la minister vor sa pacaleasca lumea ca va fi autostrada cand de fapt ei au in plan DeX?

Ionut

Trebuie să fundamentezi decizia de a face un anumit profil de drum pe un coridor. Dar și aici, la fel ca pe A7, nu trebuie să fii drumar sau super proiectant să vezi evidența: trebuie A. Este OK că fac o analiză multi-criterială A vs DX, dar nu poate ieși altceva decât A, asta dacă nu vrea cineva musai să fie DX.

La fel a fost pe A7 și știți că lupta a fost lungă și complicată. Aici va fi la fel.

tom_sawyer

@Ionut : pe harta CESTRIN scrie așa: "IN DATA DE 21.01.2022 A FOST AVIZATA IN CTE CNAIR SA AMC2, VARIANTA DE TRASEU CE VA FI STUDIATA IN CADRUL STUDIULUI DE FEZABILITATE. S-A AVIZAT PROFILUL TIP AL DRUMULUI: INTRE CRAIOVA SI FILIASI PROFIL DE AUTOSTRADA, IAR INTRE FILIASI SI TARGU JIU DRUM EXPRES."

Deci e oficial. Totuși nu ar strica să reamintești că la A6 trebuie direct (din SF) autostradă, e vorba de una din direcțiile principale de trafic din România (+ Via Carpatica) și că la CraPi a fost un caz special de SF făcut pentru DX pe care l-au scos direct așa la licitație.

Ionut

Da da, așa țineam și eu minte, dar nu am avut acum timp și energie să caut exact. Este normal să fie Filiași-Tg Jiu doar DX. Coloana vertebrală trebuie să fie A, din ea ai ramuri DX spre orașele care nu sunt fix pe coridor/coloană vertebrală.

reed

Pentru ei A1 e coloana vertebrala.De acolo pleaca tot DX-uri  :lol:

Ionut

Mda.
Ascultați la DigiFM, să-mi spuneți cât de coerent am fost. :-[

Ionut

Am reușit să zic de A6, am explicat de ce DEx12 nu a fost nicio accelerare a drumului și să facem pe sud A.

oneway

#1229
^^ Parerea mea e ca ai fost foarte concis, punctand bine faptul ca statul isi face treaba asa cum si-o face... si ca ai intuit foarte bine confuzia pe care acel domn o facea: ca DEx12 va fi 1+1 si acostament ca pe DN2 :zen:, confuzie pe care multi oameni cred ca o vor face pana vor ajunge pe acolo...
A0S3 - Aprilie/Mai 2025