Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cosss

43 de luni... Dacă nu vor fi contestații și se va semna contractul, sper sa se stabilească traseul și ulterior sa se lucreze pe bucăți (capete, zone ușoare) astfel încât sa se scoată la licitație executarea lucrării cât mai repede. Nu are rost sa aștepți finalizarea SF-ului pentru întregul traseu, mai ales pentru zona muntoasa care, din câte am înțeles, necesita investigații suplimentare. Putem evita pierderea unor ani.

pasadia

Dar totusi se va astepta pana la finalizarea SF-ului DACA nu se da AM decat pentru intregul tronson. ;)
Banuiesc insa ca cele 43 de luni includ si faza de obtinere avize.

dr4qul4

asta este valaorea estimata. Cat este valoarea de atribuire? PiSi de exemplu a avut doar 29 mil.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sealand01

Sunt si eu curios daca baietii care ne spus p-aici de valori de trafic de dn daca au mers pe Calafat-Lugoj
+Drumul Calafat-Craiova poate e mai gol, dar Bechet-Craiova... poate ajunge cineva si filmeaza o coada poate nu la fel de mare, dar unde e bac, tirurile din Craiova pe ruta Bechet-Severin nu le pune nume

shift2rail

^^ nu putem decat spera ca inginerii/proiectantii EGIS vor indrazni sa propuna CNAIR un base tunnel intre Breznita si Toplet O:-)

panda80

Marturisesc ca eram printre cei sceptici ca ar trebui ceva construit in urmatorii ani pe acest coridor, insa mi-am cam schimbat parerea dupa ce am vazut ca ieri la Lugoj din A1 peste jumate din masini s-au dus catre A6 si cand am vazut cat de multe tiruri turcesti inca sunt pe Valea Oltului. Odata ce bulgarii termina drumul expres de la Sofia la Vidin traficul va creste mult, iar daca se va optimiza si vama si timpii de asteptare vor scadea semnificativ, atunci si numarul celor care vor veni pe la Calafat va creste. Probabil timpii de asteptare mari sunt si motivul pentru care multe tiruri turcesti inca folosesc Valea Oltului, desi drumul este mai lung catre Vestul Europei. Un HP pe sectiunile dificile ar fi insa ok probabil, pentru a duce traficul pe un drum modern, in afara localitatilor, cat mai repede. Apoi trebuie urmarit cu atentie cum e traficul si transformat iterativ HP in full profile, sectiune cu sectiune. Altfel, daca vrem full profile de la inceput, vom sta mult mai multi ani cu situatia actuala.

GDC

@razvan96: da, ai dreptate, îmi rămăsese în cap că A8 montan fusese 17M Euro. Dar e RON.
Sincer, încă mi se pare subfinanțat, dar să vedem. Ceva ceva tot o ieși.

EugenRo

Quote from: panda80 on December 13, 2021, 11:23:02 AM
.... Odata ce bulgarii termina drumul expres de la Sofia la Vidin traficul va creste mult, iar daca se va optimiza si vama si timpii de asteptare vor scadea semnificativ, atunci si numarul celor care vor veni pe la Calafat va creste. ...

Sunt un mare adept al construirii A6, dar, fara sa ma contrazic, nu trebuie sa uitam ca inainte de Calafat-Lugoj, va exista A6 Sofia-Belgrad (Kalotina).

Chiar si cu autostrada BG-SRB gata, o legatura rapida de la Drobeta in Banat ramane obligatorie si strategica.

archaeus

#1028
Sunt vami non ue, ce iau pe mere dau pe pere....tot pe la noi ar fi mai bine!
Edit: desi mai exista si varianta ca Serbia sa intre in UE inainte ca noi sa facem A/Dx6

alin2pas

Se face A6 Sofia - Kalotina - Belgrad. Serbia poate va intra în UE. Pentru reducerea emisiilor de CO2 se urmărește limitarea transportului poluant rutier și înlocuirea acestuia cu transport feroviar. Ce șanse mai avem să realizăm A6 DTS - Lugoj cu fonduri europene dacă nu ne mișcăm repede? Cred că aproape nule. Din păcate.

Quest

Realitatea e ca sirbii si-au realizat inca din 2018 culoarul complet de A (>500 km) de la Roszke (HU) pina la Kalotina (BG)
Common sense will get you far !

Sealand01

Serbia nu va intra in ue prea curand, s-au bagat prea rau cu chinezii, ue e satula de ungaria si polonia, n-are nevoie de alte probleme. Deci din punctul asta de vedere e clar

carutasul

eu zic că o să  rămână și pe la noi destul trafic dacă ne facem treaba cum trebuie; dacă Serbia intră în UE poate intrăm și noi în Schengen și iar avem un avantaj câțiva ani... și oricum o să fie o zonă oarecare de unde o să fie mai avantajos prin Calafat. Ar trebui "doar" un SF făcut ca lumea, care să analizeze și lucrurile astea,  ceea ce e mai complicat decât sună... dar se poate.

GAC

Tehnica terasarii se practica inca din antichitate. Nu vad de ce ar fi o problema acum in sec 21.
Curba de nivel pe care se vor construi terasele nu este o linie perfect dreapta in planul drumului ci serpuieste, precum actualul DN. Daca vrem un drum cat mai drept, vor trebui excavatii mai adanci (pentru parametrii tehnici de A), dar daca nu ne deranjeaza si niste curbe, atunci vor fi nevoie de excavatii mai putine, pret mai mic si finalizare mai rapida.
Rezolvarea problemei consta in asigurarea a 2 benzi pe sens, chit ca limita de viteza este 130, 120 sau 100. Conteaza sa poti depasi TIR-ul si sa poti merge snur cu 100 Km/h pe cei 20 Km intre Orsova si Gura Vaii.
Prin urmare, pentru optimizarea costurilor si timpilor am putea avea un proiect hibrid: A in zonele de campie, DX in zonele medii si poate chiar DN cu 2 benzi pe sens (construirea unei platforme pentru calea 2 de rulare si folosirea actualului DN ca o cale de rulare cu 2 benzi) in zona mai dificila.
Problema transformarii actualului DN in una din caile de rulare ale noului DX/A poate sa nu fie o optiune daca acel drum a fost reabilitat cu bani europeni.
Oricum ar fi, daca vom veni cu un SF solid si un PT facut cu raspundere, nu vad motive sa ne refuze UE finantarea, mai ales ca bulgarii s-au apucat deja sa conecteze Vidinul de reteaua lor de autostrazi.

Feri

#1034
Zona din parcul national Portile de Fier (arie protejata Natura 2000 SPA ROSCI 0206) pe care proiectantii vor incerca sa o evite:



Powered by API/PUM imgur uploader