Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Deutschländer

^^ Sa ai o autostrada intre Craiova si Lugoj platita de UE nu inseamna ca doar bagi tot traficul din BG si TR prin tara ta.
Inseamna si sanse sa mai atragi un business sau doua. Pentru antrepenori e frumos sa-ti faci fabrica pe langa autostrada, cu curent, apa si internet...
Dar posibil ca nu mai este nevoie, au deja de toate la Drobeta Turnu-Severin, ne uitam cum sufoc Ungurii cu fabrici...

Goldmund

Din fericire pentru Romania, Serbia va fi printre ultimele tari care vor adera la UE(poate dupa Albania)
Cert este ca A6 trebuie continuata pana la Drobeta.

alin2pas

@cJohn: în timp ce A1 Sibiu - Pitești traversează munții folosindu-se pe o mare parte din traseu de văile unor cursuri de apă (Olt, Băiașul, Topolog, Argeș) și cu traversări relativ scurte între aceste văi, A6 va trebui pe porțiunea de la Drobeta Turnu Severin până după Herculane să traverseze cursurile de apă, rezultând o succesiune de tuneluri și poduri fără a se putea folosi de vreo vale. De altfel, văile sunt în general înguste și cu versanți abrupți, ceea ce complică și mai mult situația. Punctele de începere a lucrărilor pentru tuneluri vor fi mai greu de făcut, să nu mai spunem de forajele necesare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Costurile de construcție vor fi mai mari pe km și per total, de aceea e bine să profităm cât putem de fondurile europene pentru construcția acestui tronson. Deja celelalte țări din UE și-au realizat rețelele de transport rutier sau sunt într-o fază mult mai avansată, în momentul în care interesul va fi pe energie verde, reducerea poluării etc va fi mai greu să obținem bani europeni pentru construcția de autostrăzi. Deja presiunile sunt tot mai mari pentru dezvoltarea transportului feroviar în defavoarea celui rutier, pentru că e mai puțin poluant.

voicul

^A6 nu are legatura cu Serbia.
Cum s-a zis: si noi avem trafic si industrie.
Cu ce ma ajuta ca din Grecia ajungi mai usor la Budapesta prin Serbia, daca eu vreau sa merg de la B la Cazane? Apropo eu nu merg la Cazane ca nu e A. Evident ca nu astept sa se faca A sa ajung, dar le pun ultimele pe lista ca sunt 7 - 8 ore pana acolo.
Sunt coridoare Europene si A6 e pe unul din ele, fara nici o legatura cu Serbia.

Si intradevar daca mai lucreaza mult cu rusii si chinezii, nu stiu cand intra Serbia in UE.  :lol:

IlisescuV

Ieri, inainte de Caransebes, se lucra la un amarat de pod si am stat cam 30-45 minute in coloana.
Daca nu venea politia sa dirijeze traficul probabil stateam si mai mult.
Pe ruta Severin Lugoj e tot mai mult trafic si util ar fi sa incepem acum sa construim A6 decat peste 4-5 ani cand o sa fie situatia ca pe DN2.

tom_sawyer

#935
Pentru perioada 13.06.2021 - 19.06.2021 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 24200 autovehicule.
Pentru perioada 06.06.2021 - 12.06.2021 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 22900 autovehicule.
Pentru perioada 30.05.2021 - 05.06.2021 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 22600 autovehicule.
Pentru perioada 29.05.2021 - 04.06.2021 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 21500 autovehicule.
Pentru perioada 16.05.2021 - 22.05.2021 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 21000 autovehicule.
Pentru perioada 09.05.2021 - 15.05.2021 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 20700 autovehicule.

Pentru perioada 21.06.2020 - 27.06.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 20600 autovehicule.
Pentru perioada 14.06.2020 - 20.06.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 18700 autovehicule.
Pentru perioada 07.06.2020 - 13.06.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 17200 autovehicule.
Pentru perioada 31.05.2020 - 06.06.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 17400 autovehicule.
Pentru perioada 24.05.2020 - 30.05.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 15700 autovehicule.
Pentru perioada 17.05.2020 - 23.05.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 16300 autovehicule.
Pentru perioada 10.05.2020 - 16.05.2020 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 15000 autovehicule.

Pentru perioada 16.06.2019 - 22.06.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 22300 autovehicule.
Pentru perioada 09.06.2019 - 15.06.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19700 autovehicule.
Pentru perioada 02.06.2019 - 08.06.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19200 autovehicule.
Pentru perioada 26.05.2019 - 01.06.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19100 autovehicule.
Pentru perioada 19.05.2019 - 25.05.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19700 autovehicule.
Pentru perioada 12.05.2019 - 18.05.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19900 autovehicule.
Pentru perioada 05.05.2019 - 11.05.2019 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 18400 autovehicule.

Pentru perioada 18.06.2018 - 24.06.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 21600 autovehicule.
Pentru perioada 11.06.2018 - 17.06.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 21000 autovehicule.
Pentru perioada 04.06.2018 - 10.06.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 21000 autovehicule.
Pentru perioada 28.05.2018 - 03.06.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 21000 autovehicule.
Pentru perioada 21.05.2018 - 27.05.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 20000 autovehicule.
Pentru perioada 14.05.2018 - 20.05.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 20100 autovehicule.
Pentru perioada 07.05.2018 - 13.05.2018 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 18900 autovehicule.

Pentru perioada 19.06.2017 - 25.06.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19200 autovehicule.
Pentru perioada 12.06.2017 - 18.06.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 19000 autovehicule.
Pentru perioada 05.06.2017 - 11.06.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 18700 autovehicule.
Pentru perioada 29.05.2017 - 04.06.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 18600 autovehicule.
Pentru perioada 22.05.2017 - 28.05.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 17300 autovehicule.
Pentru perioada 15.05.2017 - 21.05.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 18200 autovehicule.
Pentru perioada 08.05.2017 - 14.05.2017 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 17600 autovehicule.

Pentru perioada 20.06.2016 - 26.06.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 16900 autovehicule.
Pentru perioada 13.06.2016 - 19.06.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 16400 autovehicule.
Pentru perioada 06.06.2016 - 12.06.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 15900 autovehicule.
Pentru perioada 30.05.2016 - 05.06.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 15800 autovehicule.
Pentru perioada 23.05.2016 - 29.05.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 15400 autovehicule.
Pentru perioada 16.05.2016 - 22.05.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 16000 autovehicule.
Pentru perioada 09.05.2016 - 15.05.2016 prin podul Dunării la Vidin - Calafat au trecut in jur de 15800 autovehicule.


https://vidincalafatbridge.bg/ro/page/117

(multe dintre autovehiculele de pe traseul A6 au ca origine/destinatie podul)




pasadia

Dacă cifrele astea ar conta nu s-ar face A6. ;)

Cifrele alea, chiar și la maximul din săptămânile de vara înseamnă 2,4 autovehicule pe minut. Ceea ce e încă puțin.

JohannDB

@pașadia.... Cifrele alea îs "al dracu de puțin", mai ales când treci de limita de județ (km17) MH/DJ pe DN56 A și, deja, de la km 16, sau 12 dai de coadă de camioane spre podul Calafat ; asta înseamnă o mega coadă care cu fragmentări ca să nu blocheze de tot interioarele la Cetate, Moreni, Hunia, Maglavit, apoi Golenți și Basarabi până la bifurcația spre pod, înseamnă cam 10-12 km pe DN56 A și alti cca 9-10 km de coadă pe DN 56 .... Timpul de așteptare ?? Nici nu cutezi a gândi cum e să stai.....   
      În mod "normal" coada la PTF Calafat Pod este "de obicei" din vamă (km 81+900) până aproape (km74-73) de girația de la Maglavit DN 56 (km 71+100)/DN56A (km 00), ori coadă continuă (cum am prins la fiecare trecere în ultimele duiă luni), ori fragmentată, cu spații libere în intriorul de localitate..... Oricum, o splendoare, de așteptare, și cu tahograful ticăind....
    P.S. La penultima trecere, în toată coada respectivă, am găsit NUMAI DOUĂ CAMIOANE românești, de Suceava, restul turci, bulgari, cehi, sloveni, slovaci, iranieni, ruși, unguri, polonezi cu grămada..........

TibiV

Mda...
Ei dau 20k-22k pe săptămână...
Dar cred că este al naibii de important dacă alea 2,4 vehicule pe minut calculate de pasadia sunt autoturisme (o privire rapidă la CI/pașapoarte) sau camioane, cu tot "deranjul" vamal...

Ținând seama de ce spune JohannDB, probabil că intrarea RO&BG în spațiul Schengen va face podul Calafat și mai atractiv, deci în momentul ăla vom vedea probabil minimum o dublare a traficului...

Ceea ce ar susține destul de serios A6...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#939
^ nu doar A6, dar A6 varianta sudică, cu conexiune la pod.

Coadă de camioane, pe 15 km, la frontiera Calafat-Vidin
(publicat 27 mar. 2021)

ovicor

Greu, dificil de depasit coloana de tiruri. Greu de asteptat in coloana ca sofer de tir. Dar sa fim atenti: coloana e generata de trafic sau de "slaba capacitate de procesare" a vamii?! Sigur, n-o sa neg necesitatea A6, dar pana atunci batjocura la adresa soferilor de tir si-a celorlalti soferi pusi in dificultate pe toata lungimea cozii de tiruri e imputabila sistemului vamal, care trebuie sa rezolve de urgenta situatia!

pasadia

#941
Am mai spus - în multe zone / locuri o îmbunătățire reală de trafic se poate obține și cu investiții punctuale (gen centuri, a treia banda, etc...) nu neapărat autostrada. Iar dacă cifrele astea de trafic sunt prezentate ca motivație pentru autostradă mă aștept că tocmai logica de mai sus sa fie aplicată.

A nu se înțelege de aici că consider că asta e cazul. Sunt foarte sigur că o analiză a traficului real de pe sectorul DTS - Lugoj (de exemplu) ar arăta că doar vreo 50% din el (maxim) e compus din cel de la podul Vidin (și oricum acela cuprinde și trafic cu alta destinatie - cunosc firma din RO care produce langa Leskovac și mai toate transporturile in RO trec prin Craiova). În plus exista (sau ar putea exista) considerabil mai mult trafic intern pe aceasta rută. Eu am mai spus și în trecut, ruta B - TM ar fi trebuit gândită pe aici, nu pe la SB...

dr4qul4

cat timp coloana asta va ramane, vor fi destui care sa o taie pe drept, pe la sarbi.
Orice s-ar spune despre podul Calafat, coloana asta de tiruri arata ca traseul este atragator pentru foarte multi transportatori (straini din ce inteleg de la JohanDb).
Vecinii bulgari (ne)-au facut pod rutier+feroviar, dar in dulcele spirit balcanic, au uitat de vama, care a ramas la nivel de ferryboat  :lol:

PS. Oare cat de mari sunt cozile intre Ungaria si Serbia si intre Serbia si Bulgaria, de prefera sa stea atat aici si sa mai si ocoleasca cateva ore. :-[
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

#943
ovicor,
Ai și tu dreptate, dar...

Dacă mii de camionagiu sunt dispuși să stea într-o coadă de 15 km (produsă de slaba capacitate de procesare a PTF-ului, de acord...) înseamnă că pe ruta asta câștigă totuși timp sau motorină...

Este evident că dacă ei îndură cozile alea în condițiile de ACUM, o "accelerare" a trecerii frontierei (fie prin creșterea capacității de procesare, fie prin eliminarea procesării prin intrarea în Schengen) va face podul Calafat și mai atractiv. Probabil o creștere de minimum 3-4 ori a traficului, nu doar o dublare cum am estimat inițial...
Și, evident, tot traseul până la Calafat va crește proporțional...

Pe mine filmarea postată de tom_sawyer m-a șocat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

TibiV, exact asta e si rationamentul meu, doar am vrut sa fiu cat mai scurt. +1!