Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

taifun7993

Salutare tuturor

Am urmarit dezbaterea de pe forum legat de autostrada A6 si vin cu cateva propuneri :

Tronson 1 : Lugoj-Sadova Veche autostrada Lugoj modernizare centura la doua benzi pe sens si la fel si la Caransebes distanta : 67 de km

Este un teren usor unde se poate face autostrada

Tronson 2 : Calafat- Simian autostrada 90 de km + centura DTS modernizata unde permite la 4 benzi.
               
Teren usor unde poate construi o autostrada

Si daca mai reusim si Toplet DTS (DROBETA TURNU SEVERIN) care este un tronson mai greu si facut o expertiza corecta am putea adauga inca 28 de kilometri de autostrada


Si atunci din totalul de 260 km : Am avea deschisi circulatiei 90+67 = 157 si 28 de km = 185 km ceea ce inseamna ca mai raman de executat 75 de km care s-ar putea parcurge in 1 ora


Si legat de Tronsonul Prunisor-Filiasi-Craiova este un tronson usor si ar trebui facut si ar scurta foarte mult distanta. 80 km in 45 de minute.

Sa nu uitam   2019, atunci când A6 va face parte din coridorul IV Pan European, care îi va duce pe șoferi spre Sofia, Salonic și Istanbul.


O zi buna in continuare si drum bun.

archaeus

Vise taica, vise. Nici in 20 de ani. Si oricum, prioritatile sunt altele, nu A6.

AlexxC

Si pe buna dreptate A6 nu este inca o prioritate, momentan avem nevoie in zona de centura Filiasi (Craiova-Filiasi este DN pe 4 benzi), centura Craiova Sud pentru traficul Vidin-DX Cra-Pi, largire centura Craiova existenta la 4 benzi , tunel la Plugova si poate ducem la bun sfarsit nenorocirea aia de centura de la Targu Jiu impreuna cu podul de la Lainici care este un obstacol major pentru traficul greu pe Valea Jiului.

BogdanS

Salutare tuturor
Citsc de foarte mult timp acest forum dar acum am decis sa particip si in discutii. Asa ca prima postare aleg sa o fac aici. Parerea mea esta ca trebuie sa existe cel putin o autostrada care sa traverseze fiecare regiune a tarii. Tinand cont ca deja se lucreaza la drumul expres Craiova Pitesti parerea mea este ca pe traseul craiova bucuresti via alexandria trebuie facuta o autostrada. Mi se pare ilogic sa ai toata zona de sud, sud vest neacoperita de nicio autostrada tinand cont ca sunt legaturi pe coridoare pan europene inspre calafat respectiv giurgiu. Drumurile expres ar trebuii facute doar ca ramificatii intre autostrazi si spre zone mai putin circulate nu intre doua orase importante.

vancouver

Autostrazile sau drumurile express se fac prioritar acolo unde traficul actual nu face fata, unde apar ambuteiaje. Nu acolo unde drumurile sunt libere sau unde arata frumos pe harta.

In cazul de fata singurul ambuteiaj care apare este duminica seara spre Bucuresti pe DN6. Dar dureaza rareori peste 1 ora. Ori dupa cum ne-au explicat ilustrii colegi in frunte cu @cristi5 la discutiile aprige legate de DN2 si transformarea in 2+1, un ambuteiaj de cateva ore vineri seara si unul duminica seara ESTE EGAL CU ZERO si poate fi ignorat, pentru ca in rest, in 97% din timp drumul e liber.

Concluzia fireasca, aici e absurd sa se faca autostrada, pentru ca DN6 face fata fara probleme, iar putinele ambuteiaje sunt egale cu zero, ba chiar daca ajuta la siguranta traficului, putem sa mai cream niste sicane sau sensuri giratorii, ca sa se circule mai incet si cu mai multe ambuteiaje.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mobile

Parcurg periodic DN6 București- Alexandria, odată l-am parcurs mult mai des. Nu sunt specialist în dezvoltare rutieră. Îmi exprim numai opinia că acest drum este intens circulat, iar afirmația "singurul ambuteiaj care apare este duminica seara spre Bucuresti pe DN6" este incorectă. Se produc des congestii de trafic, inclusiv în cursul săptămânii. Segmentul București-Ghimpați este plin oricând în timpul zilei. O să încerc să filmez, cu următoarea ocazie.

BogdanS

#741
^^
nu sunt de acord, o autostrada nu o construiesti doar daca sunt ambuteiaje, o construiesti sa ajuti la dezvoltarea unei zone si odata cu asta va creste si traficul evident. nu se poate spune ca nu e trafic de marfa in special pe axa timisoara calafat craiova bucuresti. In plus e vorba si de timpul parcurs, una e sa mergi pe un drum chiar si liber fiind cu o banda pe sens prin localitati cu 50 la ora si sa faci nu stiu cat de la craiova la bucuresti si alta sa mergi civilizat pe o autostrada. este opinia mea

TibiV

@BogdanS

Da, sunt de acord cu argumentele tale, mai ales ca folosesc si eu frecvent DN6, si timpul pierdut prin nenumaratele localitati de pe traseu (cu o atentie mult sporita, deci cu o atitudine incordata la volan - adica oboseala...) ma streseaza si pe mine.

Dar aici nu discutam daca "ar trebui sau nu ar trebui" autostrada.
Ar trebui multa autostrada in Romania (sau multe autostrazi, cum preferi...).

Insa problema principala este: IN CE ORDINE?...
Adica prioritizarea lor.
(Viitoarea) A6 va trebui sa fie construita - candva.... Dar nu acum, cand DN6 face fata decent si avem (multe) alte prioritati care chiar "ard". A0, A1 PiSi, A7 si A3 Cluj-Oradea ar fi doar cateva dintre ele.

In principiu iti inteleg dorinta/frustrarea, dar nu este vorba doar despre ce ne-am dori/ar fi necesar, ci mai ales despre CE ANUME ne permitem acum.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Daca cineva ar avea viziune in RO, urmatorul pod peste Dunare ar fi la Turnu Magurele. Drept urmare o parte din traficul ce merge la Giurgiu ar schimba directia.
Deci eu as vedea autostrada acest nou drum, dar probabil mai devreme de 5 - 10 nu cred ca o sa se intample nimic.
Totusi, poate se face centura Mihailesti pana atunci.

carutasul

parcă semnase madam Veorica un acord în acest sens. Iar bulgarii avansează cu autostrada dinspre Sofia spre Plevna, ăștia sunt gata în câțiva ani până la Plevna. Ce pot să spun e că traficul pe DN6 e foarte mare cel puțin până la Mihăilești cam în orice zi ( dar face totuși față fiind cu două benzi plus acostament pe alocuri) . Din punctul meu de vedere ar fi util făcut un tronson half-profile - poate și mai îngust, depinde cum e optim ca preț-  care să scoată traficul de tranzit din localități. Așa traficul local s-ar împuțina semnificativ iar cel de lungă distanță nu ar mai avea nici o "poticneală", deci o bandă pe sens la 100km/h ar face față lejer comparativ cu cele două benzi actuale la 50-60 la oră. Probabil că încă 20 de ani ar fi de ajuns, mai ales că podul cam în orizontul ăsta de timp s-ar face în varianta optimistă.

horatiu.cosma

În momentul ăsta, pe cifrele de trafic CESTRIN 2015 există trafic de autostradă doar pe București-Ghimpați (25.000 MZA), mai jos spre Craiova nu e nimic peste 10.000, ba chiar sunt sectoare cu 3-4 mii MZA, care e nivel de drum județean. Deci într-adevăr ceva trebuie făcut până la Ghimpați care să preia acel trafic preponderent navetă, posibil câteva centuri la cele 4 sate de pe traseu, coroborat cu dublarea DN6 până la Mihăilești, sau poate traseu nou. În rest, cum ziceam, DN6 duce mult și bine traficul existent. Ce ar trebui făcut până la Craiova și chiar mai departe spre DTS ar fi un SF (în momentul acesta nu există absolut nimic) care să ne facă o imagine clară a ce avem azi (trafic, accidente), o previziune pe 30-40 de ani a traficului și măsuri graduale de îmbunătățire a infrastructurii pe acest orizont de timp (gen în 10 ani o centură în punctul x, in 15 ani un pasaj in punctul y, in 20 de ani un sector de 15 km de HP/DX/A in punctul z).

carutasul

#746
Da, eu mă gândeam la discuție mai veche despre un drum/autostradă care să treacă "printre" DN5 și DN6 și care să meargă și spre Alexandria și spre Giurgiu. În drumul spre Giurgiu s-a investit  mult și după părerea mea aiurea, mie mi se pare inadmisibil să tai în două satele aiurea (poate pentru că m-am născut la țară :) ).  Dacă există și o perspectivă oarecare a unui viitor pod la Turnu Măgurele cu atât mai mult se poate merge pe varianta asta. Exact pe porțiunea până la Ghimpați se poate face, după care s-ar vărsa în Dn6. A, și în rest pe DN6 singurul meu vis ( "I have a dream" ) ar fi să se refacă licitația pentru lotul Romstrade pentru a include 3 sau patru centuri ale satelor de pe traseu. Dacă  într-o bună zi s-ar mai ocoli și Măldăieni, deja ar fi minune divină :)   Dacă ne uităm pe hartă, imediat după Ghimpați DN6 face stânga și iar dreapta, pe acolo s-ar putea face o joncțiune. E drept zona cred că e cam mlăștinoasă, dar nu cred că e extrem de dificilă.

dr4qul4

problema este mult mai complexa. Cu siguranta nu avem nevoie de o autostrada Bucuresti-Craiova.
Insa, nu putem spune acelasi lucru despre Bucuresti-Alexandria. Dar nu acum, ci in viitor.
Degeaba facem ceva pana la Ghimpati, daca intrarea in Bucuresti este vai de ea. Descarcarea DN6 in A0 si centura Mihailesti vor fluidiza traficul si dupa aceea raman 3 sate.

Problema este ce facem mai departe? Pentru ca depindem de bulgari. Si eu vad un pod (bine, eu vedeam hidrocentrala) la Turnu Magurele si o autostrada directa Bucuresti-Sofia. Pre continuarea logica...dar sa nu uitam ca tot spre sud, dar spre est, avem Istambulul.
Daca bulgarii se decid sa faca o autostrada Shumen-Edirne, atunci va fi nevoie de un nou pod la Ruse.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

salman rushdie

Intr-adevar, segmentul Bucuresti-Ghimpati e cel mai aglomerat da' nici pana la Alexandria nu e lejer! Eu chiar mergeam zilnic pe traseul asta pana acum 3 saptamani, faceam o cursa de seara cu autobuzul, cursa conventie de la Alexandria pana in Militari, duceam muncitori la o firma de paza, la firma unde colaborez eu ca sofer avem 45 de microbuze si autobuze care fac acelasi lucru pentru diferite firme din zona Bucuresti, de asemenea, mai sunt si alte firme de transport care fac acelasi tip de transport! Plus grupuri de 4-5 persoane intr-un autoturism care fac naveta zilnic la serviciu, e scumpa chiria in Bucuresti! In zona Alexandria nu sunt locuri de munca iar oamenii au migrat  cu seviciul spre zona Bucuresti-Ilfov! Eu plecam la ora 6 din Alexandria, doar sambata seara nu aveam blocaj intre Ghimpati si Bucuresti pe sensul spre Alexandria! Si mai departe se circula in coloana, totusi creste media de viteza dupa Ghimpati! Cel mai ieftin ar fi sa se adauge in afara localitatii o banda pe sens iar in zona localitatilor ar trebui sa se faca o centura care sa separe traficul!

dr4qul4

Ultimele 2 dati cand am fost la Craiova, am fost pe Alexandria. De fiecare data m-am intors pe Pitesti. La dus am facut mereu mai putin cu 10-15 minute, desi distanta este aceeasi si pe Pitesti am 90km de autostrada.
Cand plecam, Waze-ul imi dadea timp mai bun pe Pitesti. Insa, am observat ca pe Alexandria depasesc fara probleme Waze-ul, in timp ce pe Pitesti nu pot sa ajung in timpul estimat.
Daca ma intrebati de ce m-am intors pe Pitesti, raspunsul este simplu:
- m-am intors tarziu din Craiova si nu mai pierdeam timp in Bals si Slatina si mai ales Militari.
- inainte si dupa Caracal au ramas zone decopertate si se circula pe o banda, sau pe 2 benzi extrem de inguste. Asa ca era mai greu sa merg cu aceeasi viteza ca la dus.
Fara suparare, dar toate drumurile care ies din Bucuresti sunt aglomerate de "navetisti".  Atat DN1A cat si DN7 sunt chiar mai aglomerate decat DN6.
Trebuie terminata centura Mihailesti si eventual facuta o centura si la Gorneni si largit la 4 benzi pana acolo.

Si mai trebuie ceva: Interzis sa se mai construiasca locuinte cu acces direct din DN.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024