Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

 ^Bulgarii s-a apucat să facă Vidin - Sofia via Botevgrad. Prima secțiune este între Mezdra și Botevgrad, acum este în faza de evaluare financiară. În perioada următoare vor scoate la licitație și restul secțiunilor. Acest drum va fi DX nu autostradă și se va face prin modernizarea drumului actual, dar vor fi și secțiuni ce se vor construi pe un nou amplasament.
NOTĂ: Cu toate că acest traseu este pe un coridor european UE NU FINANȚEAZĂ ACEST PROIECT, de altfel UE nu finanțează nici A6 Europa care este principalul coridor dintre est și vest. Cu chiu cu vai au reușit să obțină ceva bani pentru o secțiune din acest drum (A6) pe secțiune Kalotina - Dragoman pe fonduri transfrontaliere, dar este doar o modernizare a drumului actual la nivel de DX cu benzi înguste.
Nu mai visați cu UE va da bani pentru toate A din Romania.

TibiV

 :gj:
Poate ar trebui sa mai si :book: ....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Marți vine Ghizdeanu la Parlament să dea raportul despre PPP-uri. Întrebări, nelămuriri pentru dânsul?

Dominik

Pana la urma ce va fi A6, DX sau A ?
You're in Steelers Country

rocklee


horatiu.cosma

Legat de Autostrada Sudului, să vă zic câteva chestiuni din analiza mea pe studiul de fundamentare pus în consultare publică de CNSP și din discuția de azi cu Ghizdeanu în Parlament:

Din studiul de fundamentare înțeleg că vorbim doar de București-Alexandria-Craiova-DTS (doar aici au reușit în extremis să scoată un RIR peste limita 5, spre Lugoj e sub zero). Există un SPF de prin 2002 pe baza căruia s-a construit studiul de fundamentare. S-au făcut mici corectări de traseu, fără a modifica valoarea lucrării (2,5 miliarde euro fără TVA). Prognozele de trafic sunt modeste (4-5-6 mii de vehicule în 2030, abia prin 2050 trece de 10.000). Există arii protejate intersectate de proiect. Durata proiectului ar fi de 5 ani (SF, PT, execuție) și 25 de ani operare și întreținere. Se vorbește despre alți 25 de ani de operare și întreținere, ca să își recupereze privatul toți banii. Plata anuală de disponibilitate este estimată la 275 de milioane de euro fără TVA, ca să amortizeze lipsa traficului. Rata internă de rentabilitate au dus-o cumva la 5,91 (5 e limita). Și aici se actualizează prețul contractului după o rundă de studii de teren (plus după obținerea acordului de mediu), câștigătorul venind de fapt cu prețuri unitare (pe baza unui SPF  ???).

Citire din studiu: "Condițiile de teren prezumate inițial au fost stabilite de partenerul public pentru motive de comparabilitate a ofertelor prin luarea în considerare a unor scenarii pesimiste (de exemplu, categoriile de teren preponderent avute în vedere au fost categorii de teren dificil, pentru care prețurile unitare sunt mai mari)". Altfel spus, au luat din start în considerare (din lipsă de info) prețuri mai mari. Finanțarea se obține și aici după ajustarea prețului, adică după studiile de teren, PT, AM etc.

În paralel cu etapa preliminară (studii în teren, AM, PT etc) se va începe și etapa de construcție efectivă, pentru a se câștiga timp. Dacă după ajustare rezultă că e prea mare plata anuală de disponibilitate, partenerul public poate anula contractul. Dar deja privatul poate a început să lucreze. Foarte predictibil...

Cum poate oferta cineva serios pe o asemenea mizerie? Practic nu se știe absolut nimic.

A, să nu uit, vor să taxeze și A2 împreună cu A6 PPP, ca să mai scoată ceva bani.

Europiu

^ Apropos de ultima propoziție: e voie???? A2 a fost plătită (și) cu fonduri UE.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

AlexxC

Am parcurs saptamana trecuta traseul Craiova-Bucuresti pe DN6 si impresiile dpdv al traficului sunt urmatoarele :
Craiova-Caracal: trafic moderat in apropierea oraselor si scazut pe sectiunea de mijloc
Caracal-Rosiori: trafic redus, km intregi fara masini pe contrasens
Rosiori-Alexandria:trafic mediu spre ridicat,preponderent local ; viteza de deplasare redusa
Alexandria-Bucuresti: nicio surpriza aici,trafic ridicat,viteza melcului
Valorile de trafic din prezent nu justifica "un drum de mare viteza" cap coada; solutia pentru urmatorii 30 de ani este DX: A0-Alexandria(aprox 60km)+prelungire centura Alexandria la standard actual pana dincolo de Rosiori,spre Craiova doar finalizat reabilitare DN6 si nimic altceva.

dr4qul4

DN6 este exemplul perfect de ce s-ar putea circula in Romania, daca am scoate traficul din localitati. Orice DN ar putea fi modernizat destul de usor. Doar ca eu as fi plusat si as fi adaugat a 3-a banda acolo unde terenul permite. Daca tragem si un separator...atunci ar fi deja de vis.
Insa va ramaen doar un vis, atat timp cat CNxxx nu intelege ca modernizarea unui DN necesita exproprieri (pt centuri si pt a 3-a banda) si sa nu se mai teama de ele ca necuratul de tamaie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Quote from: horatiu.cosma on June 04, 2019, 11:06:27 PM
Plata anuală de disponibilitate este estimată la 275 de milioane de euro fără TVA, ca să amortizeze lipsa traficului.

Pfai de mine, esti nebun? Pai bugetul actual alocat autostrazilor (partea statului) este mai mica de suma asta. De unde palaria mea se scot peste 5 ani, ANUAL, banii astia, numai pentru partea asta de PPP. Ca la restul presupun ca inca pe atat?

Si nu pe 20 de ani ca la CoBra, ci pe 25 si apoi poate pe inca 25. Adica 50 ani x 275 milioane = 13,75 MILIARDE EURO ... HO HO HO MOS CRACIUN ....
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

archaeus

Craiova Severin are nevoie doar de o centura la Filiasi, care a devenit un fel de Bals,  in rest este super ok. Severin Lugoj ar merge facut ceva, e plin de tiruri care vin de la Calafat via Vanju Mare. Ma multumesc si cu un tunel la Plugova si autostrada pana la Slatina Timis ca e terenul foarte usor. Dar pt astea trebuie ceva viziune, dorinta, si bani.

survola

Stăteam într-una din zilele astea în restaurantul OZN de pe DN1 și măsuram ochiometric traficul. Cu siguranță nici aici nu este trafic să justifice o autostradă în afară de perioada sărbătorilor si, poate, a week-end-urilor.
Separatori de trafic - da!

cezar-mario2012

^Dacă TIR-urile nu ar merge forțat pe DN1A să vezi atunci trafic pe DN1.

udar

#733
^^
Pentru Tunel Plugova am avut finantare pe care am pierdut-o pentru ca nu au fost in stare sa finalizeze actele necesare avize ,etc...
Era super ok daca se facea si el odata cu reabilitarea DN .
Sunt cazuri cand crezi ca urca sau coboara un tren pe acel deal asa sunt TIR-le lipite unul de altul .

Dominik

E brutal traficul in acea zona si mai ales la dealul respectiv, foarte multe accidente, singura solutie sigura este un tunel.
You're in Steelers Country