Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefanudrea

Daca Ford se extinde nu credeti ca merita A12 si A6? Haideti sa pretuim ce avem ca sa nu ii pierdem!

Gendan

Ii scoatem la o cafea si facem cinste cu un PiSi.

istvan78

Problema nu-i daca "merita" ci daca pot primi prioritate in fata proiectelor deja prioritizate? Si raspunsul e nu. Cu A1 complet (care oricum e prioritatea 0), nici Dacia, nici Ford nu depind de A6. Nu zic ca n-ar ajuta pentru Ford, dar nu depind.


Quest

^ corect Istvan78. A doua strapungere a Carpatilor dupa PiSi trebuie sa fie ptr A8 nu A6.
Common sense will get you far !

stefanudrea


horatiu.cosma

Quest, tin sa te contrazic. A 3-a strapungere a Carpatilor dupa Lugoj-Deva si PiSi trebuie sa fie A8, nu A6. De ce? Pai de ce nu? Dupa Occidentali si Meridionali ar trebui sa urmeze Orientalii. Orice alta varianta de trecere a muntilor ar insemna sa ii discriminam pe cei din Moldova.

Ionut

Aveti spatiu suficient pentru discutiile astea pe thread-ul general de autostrazi. Va rog folositi-l. Aici doar A6. :cheers:

vancouver

#577
Necesitatea unei autostrazi deriva din depasirea capacitatii drumului existent. In nenumarate postari, frunzaverde v-a demonstrat ca nu este - deocamdata - cazul. Si nici nu este previzibil imediat, chiar si dupa marirea capacitatii uzinei Ford. Exista alte zone cu mult mai mult trafic.

Exista si exceptii, desigur - si aici m-am contrat putin cu frunzaverde. De ex. eu as face macar o prelungire a A6 de la Lugoj pana la Caransebes. De ce? 2 motive: 1 siguranta: drumul actual este relativ drept si se circula cu viteza mare, ceea ce duce la accidente grave. 2. costul: este o zona dreapta, de campie. Costul este asa de mic, incat pur si simplu merita.  Totusi, orice-ar fi, deja pe DN in acest moment circula destul de multe camioane si autocare. O autostrada de 41-42 km ar economisi 45-46 km de mers pe DN6. Ar reduce timpul si nervii, ar face un drum Lugoj-Craiova mai usor de suportat. Nu in ultimul rand, posibil sa duca si la o dezvoltare a spatiilor industriale sau logistice in zonele apropiate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

vancouver,
perfect de acord cu tine pentru Lugoj-Caransebes...
Cu argumentele tale de fapt. :)
Şi eu m-am gândit la asta, căci l-am şi "luat sub roţi"..
Dar... Zici "Costul este asa de mic încât pur si simplu merită"...
OK

Dar cine plătește costul ăla, chiar şi aşa mic cum este ?...
Şi cine stabilește că dacă plătim costul ăsta, nu vine alt proiect cu costuri la fel de mici, şi care merită ?...

Până la urmă cred că ăsta este rostul MPGT...

Atâţia bani avem, hai să stabilim ce facem întâi şi întâi...
Hai să le facem pe alea, şi dacă planul dă "cu rest" mai vedem ...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

Problema e ca si daca ar vrea toata tara A6 si daca ar fi bani tot ar dura minim 8-10 ani de azi sa o facem( 1 an licitatie SF, 2 ani un SF bun, 1 proiectare, 1-2 licitatie executie, AM si alte avize+ AC minim 1 an, vreo 4 -5 ani executia ca e greu sa o incepi toata odata). Si peste 10 ani de unde stim nu ce o mai fi... Nu doar cu Ford... Iar Ford daca chiar vrea sa faca 100000 Ecosport pe an are nevoie de A6 sau A12 maine nu peste 10 ani... Sau chiar de ieri... E greu ( imposibil poate) sa recuperam ce nu am facut in anii 90 sau 2000... Era buna azi A6 dar la ce se intampla cu infrastructura in Romania... Un exemplu e ce se intampla pe forum... Se discuta cel mai mult pe Autostrazi planuri si proiecte si asta din lipsa de lucrari... In loc sa facem poze pe Suplac sau pe Cm Turzii Tg Mures noi discutam de AC AM etc sa ca nu lucreaza constructorul etc...
Din pacate azi discutam doar de hartii sau vise... Asta e trista realitate Si atunci cum sa imi imaginez in viata asta ca se va face A6? Sau A nu stiu care... Ca o sa fiu alb in cap cand o sa circul pe PiSi...

s2002

#580
^

Mai exista un avantaj destul de important: Se face legatura pe autostrada cu aeroportul din Caransebes.

chr

Nu discut prioritatile A6 versus alte autostrazi, MPGT bun sau rau trebuie respectat.
Dar daca e sa discutam strict A6 si sa facem o prioritizare a tronsoanelor, cred ca Bucuresti-Alexandria este mult mai folositor decat Lugoj-Caransebes-DTS.
Si spun asta desi locuiesc la 20km de Lugoj si nu am absolut nici o simpatie pentru Dragnea.

TibiV

Deocamdata DN6 face fata multumitor pe Bucuresti-Alexandria (merg destul de des pe traseul asta), mai ales de cand s-a facut centura la Alexandria.
Daca s-ar face si centura Mihailesti ar fi super-OK, la costuri decente....

Cand va fi sa ne apucam de A6 cred ca trebuie inceput cu Lugoj-Caransebes si apoi cu zona montana....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

#583
^

Centură Mihăileşti, centură Drăgăneşti-Vlaşca + supratraversare cale ferată ( sau măcar supratraversarea)
Oricum, după părerea mea după autostrăzile "core" ar trebui o campanie "de masă" de scoatere a tuturor DN-urilor din localităţi. Din toate localităţile. Sigur, e de durată, dar efectele ar fi spectaculoase
(cred că ar fi mers mai bine la "drumuri")

vancouver

#584
Eu pledez pentru Lugoj-Caransebes ca proiect independent, pentru care sa se obtina autorizatie de mediu fara sa se stea dupa intregul traseu pana la Craiova sau Calafat. Asa cum s-a facut pe Bucuresti-Ploiesti. Ce vedem acum pe A3 de la Ogra pana la Suplacu de Barcau este o aberatie cu a cat oceanul Atlantic.

Lugos-Caransebes, ca proiect independent de autostrada se poate demara in 2018 cu proiectare, 2019 licitatie si constructie abia din 2021. Atentie: asa si este bine. Daca reusim sa absorbim toti banii din exercitiul financiar 2014-2020, atunci bagam Lugoj-Caransebes pe 2021-2027. Daca nu reusim (si probabil nu reusim, pentru ca Sibiu Pitesti nu este o gluma), atunci executam Lugoj-Caransebes din banii UE pe 2014-2020, pe care avem voie sa-i cheltuim pana la 31.12.2022.

Practic Lugoj-Caransebes va fi un proiect de tip "save the money". Nu numai ca nu va costa mare lucru, dar in situatia extrem de probabila a incapacitatii noastre pe alte autostrazi, VOM SALVA ASTFEL o parte din fondurile pe 2014-2020. As spune asa: avem niste bani. Putem sa-i aruncam la gunoi sau sa facem cu ei Lugoj-Caransebes.

PS. Nu trebuie sa fie singurul proiect "save the money", la fel de bine se poate baga aici si un proiect Constanta-Mangalia sau Ploiesti-Comarnic. Orice, care este simplu de executat, in 2 ani, asa cum au fost tronsoanele TL1+2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.