Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

#750
Asta cu interzisul iesirii pe DN are logica, dar nu cred ca se poate aplica in RO.

In alta ordine de idei, BG chiar vrea sa faca al 2-lea pod la Ruse si eu stiam ca au cam obtinut si aprobarea noastra, ca oricum ei se ocupa de tot. Asta pentru ca era un plan de Ruse - Veliko (pana in A2-ul lor) de autostrada nou.

Deci revenind mai la topic: eu sper ca urmatorul pod (probabil minim 10 ani) sa fie la Turnu Magurele.

Un A6 in format autostrada pana la Ghimpati ar fi bun acum, dar nu cred ca o sa il faca nimeni. Centura Mihailesti cred ca se face si restul sunt doar discutii pentru urmatorii 2 - 3 ani (parerea mea).

nitz

#751
@horatiu.cosma
Da, insa 25.000 e foarte mult pentru un drum cu o banda pe sens care trece prin localitati, si din experienta proprie, in vremuri normale fara pandemie sunt ambuteiaje aproape zilnice in zona Mihailesti, care se agraveaza in weekend.

Pe Draganesti-Vlasca - Alexandria, DN6 este in general drept, in campie, si in peste 20 km trece printr-o singura localitate mica si slab populata (Vaceni). Imi pare un candidat excelent la dublare la 2 benzi pe sens pe traseul existent. Nici nu trebuie sa aiba caracteristici de drum expres, un DN cu 4 benzi gen DN1 Ploiesti-Comarnic ar fi suficient.

Ar ramane 40km intre centura Mihailesti si Draganesti Vlasca unde e necesar un traseu nou.

Cat sunt valorile de trafic pe Ghimpati - Draganesti Vlasca si Draganesti Vlasca - Alexandria? Si oare cat e diferenta intre un drum expres pe traseu nou si dublarea la 2+2?

carutasul

Îmi e clar că primul pas ar fi să ne înțelegem cu bulgarii la un plan pe termen lung; cumva trebuie să cădem la pace, n-o să ne dăm la gioale încă o sută de ani pentru ce s-a întâmplat la 1918 sau 1940.... ( mă rog, trebuie să vrea și Grivei, dar Grivei e oarecum nevoit)
Probabil că București-Alexandria s-ar preta cel mai bine la o modernizare în etape către drum expres a drumului existent. De asta tot zic că o ieșire separată din București ( și zona între Bragadiru și Măgurele e relativ slab urbanizată, e posibil) ar fi o primă etapă.  Ar putea să se ramifice și către Dn5 și către DN6 ( ieșirea prin Jilava devine din ce în ce mai mult o porcărie, mai ales că Jilava și 1 Decembrie sunt în proces accelerat de urbanizare, pe măsură ce se îmbunătățește șoseaua crește și urbanizarea...) .După Ghimpați nu zic nici eu că ar mai fi foarte urgent, doar mi-ar place să existe un proiect în așa fel încât tot ce se mai construiește să țină seama de el. Zona până la Mihăilești eu cred că e mult peste cifrele din 2015, stau în zonă și simt creșterea an de an. La fel e și aici, accesul bun duce la urbanizare, urbanizarea încurcă traficul și mai mult ( și eu tot din cauza asta m-am mutat aici, la nivel de 2008 era o zonă cu acces optim ( două benzi, traversare peste centură și departe de traficul din nord...)

cristi5

#753
Quote from: vancouver on April 17, 2020, 07:53:16 PM
Ori dupa cum ne-au explicat ilustrii colegi in frunte cu @cristi5 la discutiile aprige legate de DN2 si transformarea in 2+1, un ambuteiaj de cateva ore vineri seara si unul duminica seara ESTE EGAL CU ZERO si poate fi ignorat, pentru ca in rest, in 97% din timp drumul e liber.

Cauta matale "accident sinesti" pe google. Vezi cate accidente mortale erau inainte pe zona aia si cate dupa ce s-a facut 2+1. Si numara vietile pierdute si estimeaza numarul membrilor familiilor distruse.

Uita-te pe filmarile de trafic din februarie (ca dupa aia o venit corona) si vezi cate ore de ambuteiaj au fost in total.

Da, service level 97% este excelent. Chiar daca inainte era 100% (si apropo nu era, ca ce se opreste acum acolo se oprea inainte la Afumati).

vancouver

Pai asta am zis si eu. A crescut siguranta si ambuteiajul nu conteaza. Deci si pe DN6 ambuteiajul nu conteaza, adica "service level 97%" este excelent.

Deci dupa logica asta, luati-va adio de la autostrada paralela cu DN6 si nici vreo largire nu are rost. Cel mai bine nici sa nu se mai reasfalteze, ca mai scade viteza si creste siguranta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Cred că ești un pic "pricinos". La DN2 există perspectiva apropiată a  A7, din cauza asta o lărgire la două benzi ar putea fi considerată o investiție cvasiinutilă. La DN6 nu suntem în această situație.

cristi5

#756
@vancouver

Nu, nu asta a fost logica. N-a zis nimeni sa nu se largeasca DN2 la 2+2 sau sa nu se faca A7. E vorba doar de cresterea dramatica a sigurantei pe infrastructura existenta. Dar asta nu inseamna ca nu vrem sa se faca infrastructura noua. Sunt investitii de tipuri si magnitudini complet diferite.

Cum ai masurat service level pe DN6?

DN6 este 1+1 adica siguranta de secol 19 langa capitala europeana. E clar ca e nevoie de o solutie mai sigura si pe platforma actuala nu e posibil de obtinut asa ceva. Pe DN2 se poate.

Dominik

#757
Ce se mai stie de A6 ?? un traseu important spre granita cu Bulgaria si pana in Oltenia. Pe DN6 intre Caransebes si Orsova sunt accidente saptamanal si in ultima perioada aproape zilnic !!!
You're in Steelers Country

udar

intre Caransebes si Orsova nu o sa vedem nimic in urmatoarea perioada de 10 ani , poate pana la Caransebes ca este campie si se poate face ceva repede si usor .
si daca nu se pierdea finantarea pentru tunelul de la Plugova pentru ca acolo se gatuie si se formeaza coloane de TIR-ri ..........inca se circula binisor fata de alte zone in tara unde chiar sunt mai urgente decat A6.
si eu sunt pentru A6 ca circul foarte des pe el dar nu le putem avea pe toate odata , am pierdut 30 de ani si trebuie sa recuperam acum .

voicul

Ca salavare de fonduri UE ar fi o treaba A pana la Caransebes si simplu si repede de facut, dar nu ar salva foarte mult ca si timp/nu are avea utilitate prea mare.

Oricum nu prea cred ca se ajunge la A6 prea repede. Abia am inceput cu A1, A0, A3 si urmeaza A7.

Dominik

Pana la Sadova Veche e campie, deci mai 15-20 km dupa Caransebes, e pacat ca nu se continua A6 macar pe traseul Lugoj-Sadova Veche sunt in jur de 65 km relativ usor de construit. Dar segmentul dificil pana in Orsova ramane in aer... :(
You're in Steelers Country

adiarc

am fost si eu Sibiu-Orsova pe Caransebes,Hateg...

am mers chiar bine cu exceptia zonei Plugova.....asa ca ,cred ca acolo este prioritatea zero a acestui sector.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Si eu ma gandesc tot la tunelul Plugova (si sigur nu suntem singurii). Nu stiu in ce stadiu este proiectul, dar de cand s-a tot studiat, ar trebui sa fie macar la fel de bine pregatit ca DX12 si A10.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

E clar ca A6 nu este proiect prioritar, dar asta nu inseamna ca nu se poate strecura pe bucati. Esential este sa fie suficient de pregatit, sa aiba un SF+PT pe baza caruia sa se poata lansa licitatii pe bune (nu cum e la Nadaselu-Zimbor unde nu se mai termina clarificarile; potrivit sintezei lui horatiu, A6 nu are asa ceva) si, cand proiectele prioritare nu absorb tot bugetul MT, se poate lansa licitatia pe cate un lot. Si ar fi ideal sa inceapa cu un tunel la Plugova (plus un nod inainte, unul dupa si portiunea dintre ele); ar avea cel mai mare impact asupra traficului Calafat-Lugoj!
Primul pas este licitarea unui SF+PT profesionist; din pacate, se pare ca in ultimul timp se lanseaza atatea proiecte de elaborare SF+PT, ca in curand nu vor mai fi suficienti proiectanti sa le lucreze pe toate.

razvan96

Cu SF+PT pe bani putini si proiectanti cum sunt la noi pe o autostrada asa dificila omori proiectul din start, la fel cum se va intampla pe Bacau-Brasov.  De bine de rau pe FIDIC galben cum e pe A3 se pot corecta prostiile din SF, daca aveam acolo PT aprobat si era de nota 4 la fel ca SF-ul, la ce teren e acolo vedeam Nadaselu-Zimbor terminat in 2050 dupa nspe runde de rezilieri si relicitari (nu zic ca acum nu s-ar putea intampla asta, dar sansele par mai mici). SF+PT e o solutie acolo unde se dau bani ca lumea la proiectare, adica NU in Romania anului 2020. Cand o sa vedem sume serioase la licitatiile de proiectare atunci da, se va putea si SF+PT.