Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nohablaespanol

Totusi, miza A6 este strans legata de Via Carpatia si intregirea coridorului Sud-Nord (GR-PL) pe aria Romaniei. Noi denaturam cu scopuri politice Via Carpatia impartind-o in doua brate, adica (i) Moravita - TM - Arad - Oradea si (ii) Calafat - Filiasi - Simeria de unde devine de fapt preferabila ruta via Sebes - CJ - Zalau in detrimentul Lugoj - TM - Arad - Oradea.

Dpmdv e un pariu care va duce la ineficienta. Pe Serbia n-o vad in UE prea curand iar ruta (ii) descrisa mai sus e alambicata si inutil de dificila pentru traficul de marfa Sud-Nord si viceversa.

Xrailer

Indiferent de costurile imense la A6 Lugoj-Craiova(legate la tuneluri) UE v-a fintanta proiectu, a fost cerut inca din 2010. O sa intram in Schengen cat de curand si tot traficul de marfa o sa vina prin RO. Bulgarii o sa termine Sofia-Vidin in 1-2 ani.

tom_sawyer

#1982
Să sperăm că-l va finanța :) . Pe exercițiile financiare anterioare am avut cam 6 miliarde de euro alocate/cheltuite pe rutier.
Acum avem deja contracte semnate de 6 miliarde și altele în licitație de 11 miliarde. Deci următoarele 2 exerciții (14 ani) vor fi ocupate teoretic numai cu fazări (luăm cazul ideal în care vom primi la fel de mulți bani europeni ca și până acum).

Feri

Legat de TEN-T, prin revizuirile cele mai recente intrate în vigoare din iunie anul acesta, se prevăd o serie de măsuri pentru respectarea termenelor deja asumate (2030 pentru Core, 2040 Core extended și 2050 Comprehensive)

QuoteTo ensure timely completion — by 2030 for the core network, 2040 for the extended core network, and 2050 for the comprehensive network — the revised Regulation includes enhanced governance measures. This includes implementing acts for key cross-border sections and specific national sections along the nine European Transport Corridors. Improved alignment between national transport and investment plans and TEN-T objectives will ensure coherent infrastructure and investment priorities.
EU

Și având în vedere că funcțiile de comisar se rotesc între state, România sigur nu va mai avea Transporturile sau Dezvoltarea Regională. Grecia a anunțat deja că vizează Transporturile în noua Comisie, rămâne de văzut Bulgaria.

Semnalele par clare că va fi presiune mai mare pe RO pentru alocarea de resurse de bani europeni pentru execuția A6 vs alte proiecte non-Core.
Probabil că 2030 ar trebui să ne prindă cu A6 & A8 în construcție sau măcar atribuit în totalitate. Posibil ca mai apoi segmentele nefinalizate să se transfere la Core Extended 2040.

tom_sawyer

#1984
Dar EU nu spune că trebuie neapărat autostradă pe coridoare. Poți băga banii disponibili (câți or fi) în modernizare de DN. Ceea ce România deja a făcut, cu fonduri de preaderare (DN6).

Ideea e că nu primești bani fără număr ca să faci autostradă pe coridoare. Primești o sumă finită, dacă vrei să faci autostradă din ei și e pe cordior, e ok, se aprobă. Dar faci de la buget alte lucrări pe coridor, dacă ai consumat banii europeni (cum fac bulgarii cu autostrada spre Vidin).

"The revised Regulation sets ambitious targets for European transport infrastructure:". Niciuna nu se referă la coridoare rutiere/autostrăzi.

Feri

Păi da, dar deja se plătesc din bani europeni SF-uri care spun (sau vor spune) că se pretează A/DX. Deci cam greu mai apoi să finanțezi pe-acolo doar modernizare DN.

Dar se poate executa in primă fază half-profile cu separator median în baza acelui SF. Și ar corespunde standardelor.

Ce trebuie până în 2040 pe Core + Core Extended rutier:
QuoteArticle 29
Transport infrastructure requirements for the comprehensive network
...
2.Member States shall ensure that by 31 December 2050 the road infrastructure of the comprehensive network meets the following requirements:
(a)the road is specially designed, built or upgraded for motor traffic and:
(i)provides, except at special points or temporarily, separate carriageways for the two directions of traffic, separated from each other by a dividing strip not intended for traffic or, exceptionally, by other means;
(ii)does not cross at grade with any road, railway or tramway track, bicycle path or footpath; and
(iii)does not serve properties bordering on it.

...

Article 30
Transport infrastructure requirements for the core network and extended core network
...
2.Member States shall ensure that the road infrastructure of the core network and extended core network meets the requirements set out in Article 29(2), points (a), (c) and (d), by 31 December 2040.
...
eur-LEX

tom_sawyer

#1986
Finanțezi ce îți permit alocările. Până la urmă și un drum de genul acesta, cu centuri și pasaje, îți îndeplinește cerințele core/comprehensive:


voicul

Pe langa NATO (care de fapt ar fi greul), pe langa trafic marit dupa intrare in Schengen (care ar fi la greu de greu) ar mai fi si:
Ca o comparație, la uzina Ford de la Craiova au fost construite 190.964 de mașini în 2023, conform ACAROM
Ford Otosan estimează o producție mai mare cu circa 40% pentru uzina de la Craiova, în 2024, până la 250.000 – 270.000 de unități.
Sunt +60.000 de masini care ar putea insemna productia unei fabrici mai mici prin alte parti ale lumii.
Trebuie infrastructura pentru asta
+ faptul ca se da o alternativa la A1 si pentru Dacia.

Deci o dezvoltare "agresiva" prin zona Craiova nu e chiar asa intamplatoare.


dr4qul4

de ce pare aiurea un traseu Craiova-Calafat?
Intre Cluj-Napoca (Transilvania) si Sofia ar avea cam aceeasi lungime cu A6 Calafat-DTS-Lugoj.
Daca s-ar face si Ganeasa-Tigveni, ar fi chiar mai scurt.

Si ar fi o varianta si pentru Bucuresti - Belgrad
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Voicu

Quote from: tom_sawyer on August 27, 2024, 06:04:31 PMPână la urmă și un drum de genul acesta, cu centuri și pasaje, îți îndeplinește cerințele core/comprehensive:
Rara avis, @tom_sawyer, respect pentru folosirea corectă a părții subliniate :)

Dar sunt de acord și cu fondul mesajului, nu numai cu forma

a.l.x

S-a admis în parte contestația depusă de ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURA SRL.

Povestea continuă ...

a.l.x

#1991
Aflăm din presă CAON despre consultarea publică a variantelor de traseu Domașnea-Caransebeș care va începe pe 2 Septembrie.

Planuri de situație

Broșura de consultare publică

Lungime aprox. 36km.

Aici au inclus în AMC2 și varianta din studiul de prefezabilitate, puțin modificată. Din păcate nu au arătat și structurile care vor fi pe variantele de traseu.


PlayStation

o sa avem cocoasa si la caransebes....
traseul se opreste cu ~2km inainte de aeroport, dar fix perpendicular pe mijlocul ei, deci va trebui sa o ocoleasca cumva

a.l.x

Cred că așteaptă corelarea cu proiectul Caransebeș-Lugoj. Varianta din SPF 2013 trecea printr-un tunel de 1km la Vest de Caransebeș.