News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IonutPad

Dacă voi ziceți că A6 Drobeta-Lugoj se începe după 2040, eu zic că atunci nu va mai avea sens să-l faci.

Până atunci aderă Serbia la UE și ei oricum au planificat un drum expres de la Pojarevaț către Veliko Gradiște. De la Veliko Gradiște la Drobeta sunt cel mult 2 ore, pot trece și camioanele pe acolo. Mai mult, acel DEx se vrea să se continue spre Negotin (ocolind Cazanele Dunării) până lângă granița cu România și Bulgaria. Mai are rost după să urci spre nord pe A6 până la Timișoara, când poți s-o iei spre vest pe ruta scurtă via Belgrad?

tom_sawyer

#1966
Dacă intră Serbia în UE, traficul nu va mai trece deloc pe la noi, ai autostradă direct Belgrad-Sofia.

Legat de anul începerii construcției, pe PiSi avem 8 km de tunel, pe A8 montan 11 km, pe CoBra 12 km, Bistrița-Vatra Dornei 9 km, iar aici minim 24 km de tunel.
Licitația pentru PiSi2 a fost lansată în dec. 2020, hai să vedem când vor inaugura turcii lotul.


Are dreptate @pasadia, trebuie ca proiectanții să ia în calcul semi-profilul amenajat ca 2+1 alternativ, pentru a menține costurile în limite rezonabile. Eu chiar o să propun asta în formular.

Aceeași discuție ar fi fost foarte utilă pe A8 montan, numai că acolo nu s-a pus în dezbatere publică.
Totuși JASPERS a propus semi-profil pe Pașcani-Iași.

Feri

Despre Craiova - Calafat:

QuoteDirectorul general al CNAIR Cristian Pistol a anunțat sâmbătă că vrea să lanseze în acest an, proiectul autostrăzii Craiova – Calafat, drum care este parte din coridorul ,,Tracia", ce conectează România cu Bulgaria.

,,La fel de serios trebuie abordat proiectul autostrăzii Craiova – Calafat, obiectiv care trebuie lansat urgent anul acesta. Construcția acestui drum de mare viteză ar crește inclusiv importanța strategică și economică a României ca țară Dunăreană", a transmis Cristian Pistol.

Atât Craiova – Calafat, cât și Drobeta Turnu Severin – Calafat fac parte din TEN T CORE (coridorul principal), coridorul ,,Tracia", după cum este denumit în Planul Investițional 2021-2030.
economedia

nohablaespanol

Perechea Calafat-Craiova / Calafat-DTS, acest nou Braila-Buzau / Braila-Focsani...

Avem noi bani de asa ceva?

a.l.x

În primul rând nu s-a lansat nicio licitație și dacă se lansează nu e gata SF mâine deci nu e vorba de bani,deocamdată și față de Brăila-Buzău/Focșani, Calafat-DTS/Craiova sunt coridoare CORE, deci o să primească finanțare, când o să fie, într-un timp îndepărtat, gata documentațiile.

nohablaespanol

Ma refeream la oportunitatea de a face doua ramuri complet separate in detrimentul unui trunchi comun cu Y in capat.

mirceaeliade

Craiova continua sa primeasca atentie pe proiecte majore, in timp ce Iasi si Brasov continua sa fie cam evitate.....

voicul

Mai ales ca A13 e deja semnat si "Cristian Pistol: S-a avizat Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Târgu Neamţ – Iasi – Ungheni!"

Dar capra vecinului e intotdeauna best ever.

Probail daca daca NATo intra prin E spre V era problema ca nimeni nu leaga Oradea de V (si e la doar 5 km de granita!)

gruia88

Da pare ca in ultimele declaratii sunt planuri pentru zona Olteniei , Craiova - Pitesti , Ganeasa-Tigveni ,  Craiova-Tg Jiu   , Craiova - Calafat , daca baga astia in discutie si Craiova - Alexandria ne fac poll rutier .

Ca si alte zone din Romania nu suntem fruntasi la nivelul de trai , dezvoltare , somaj , educatie ,etc dar poate aceste proiecte o sa ajute o dezvoltare .

Cum a zis si colegul mai sus celelate mari zone nu sunt ignorate si au la fel proiecte in care sunt vizate.

Problema este ca la noi a inceput de la un nivel destul de jos si trebuie sa investesti masiv sa ajungi mai sus.


StefanCelMare

Din alte capete ale țării, Calafat pare un moft.
Vă zic de la Cluj, Calafat NU este un moft. Este singurul pod serios peste Dunăre de la Ruse/Giurgiu până aproape de Belgrad.
Trecerea peste porțile de fier nu poate duce traficul la nivel decent.
Ar fi logic ca in maxim 10-15 ani, Calafat să fie legat de ceva drumuri rapide in România.
Preferabil chiar mai repede, poate in palierul 5-10 ani.

Feri

Update harta CESTRIN București - Alexandria:

IN 26.07.2024 S-A APROBAT STUDIUL TOPOGRAFIC.
IN 07.08.2024 S-AU EMIS OBS ASUPRA SF FINAL.
IN 09.08.2024 S-A TRANSMIS RAPORTUL DE AUDIT DE SIGURANTA RUTIERA


JohannDB

#1976
CALAFAT   """... Preferabil chiar mai repede, poate in palierul 5-10 ani. """
  De preferat ar fi, fost deja, de acum 2-3 ani... Traficul pe Calafat s-a dezvoltat mai rapid decât au prevăzut/gândit/calculat/apreciat unii și totul a fost lăsat la stadiul "vom vedea", Calafatul sufocându-se azi .... În perioada asta secetoasă, când bacurile peste Dunăre au rămas la mal, traficul este "infernal" pe Calafat PTF.... Cozi..., cozi interminabile și așteptare de te ia cu pauze, că se duce naibii programul...
  Porțile de Fier I sunt  prea mici dimensional și înghesuit construite pentru a suporta un trafic intens peste frontieră......
  Portile de Fier II, par a fi "mai încăpătoare", însă aici n-am ajuns niciodată, până acum și nici nu este "o obișnuință" pentru foarte mulți, luând în calcul că Serbia nu e (încă)....UE.

Sorinus

Totusi, la nivelul RO, Severin/Craiova-Calafat nu leaga nimic. Bailesti, Segarcea si Calafat sunt toate 3 cat un cartier din Craiova. Zona e agricola si rurala.

A sau chiar DX full profile mi se pare overkill. Un half profile, chiar cu giratorii la intersectii, ar duce totusi multi ani. Eventaul full profile la capatul spre pod, din beton, cu parcari incapatoare si servicii pt TIR-uri.

Daca nu trece prin localitati, nu ai aproape deloc turisme si TIR_urile pot merge linistite alternativ.

De asemenea, poate de la Nadlac la Calafat si mai departe ar merge si un RO-LA. Mie imi place f mult solutia asta, si ii scuteste pe TIRisti de o zi de condus.

tom_sawyer

#1978
Quote from: tom_sawyer on December 31, 2023, 03:14:15 PM
Calafat-Drobeta


Quote from: tom_sawyer on May 28, 2024, 11:43:17 PM

Ține cont și că proporția TIR-urilor este >33% din total vehicule.

Economia la HP se face la structuri, la câmpie n-ai multe. În schimb, partea montană a A6 n-o văd făcută altfel decât HP.

StefanCelMare

Cu tot respectul pentru A6, Calafat - Craiova are sens dacă va duce din traficul de marfă spre Simeria via Petroșani.
Am postat și pe acel DX Filiași - Tg. Jiu, care pare-se e mai avansat decât orice pe A6 pe moment.

Calafat - Craiova - Tg. Jiu - Petroșani - Hațeg - Simeria pare a se contura mai rapid ca A6.
Cu excepția defileului Jiului, vreo 30-35 km, restul pare a fi atacabil.
Este un balcanism ce facem, cu rutare trafic în miezul unui parc național, dar pare să bată vântul de unde trebuie (politic) pentru această rută.