Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

in paralel s modernizeaza si magistrala feroviara DTS-Timisoara: de ce nu se envisajeaza un tunel de baza mixt rutier-feroviar ptr a evita complet defileul Dunarii si a-l reda naturii (vezi Legea ptr Restaurarea Naturii, trecuta recent prin Parlm Eur, prin care Ro s-a obligat sa aduca 30% din habitatele naturale la situatia dinainte sistematizarii comuniste)?

pe langa beneficiile de mediu evidente, s-ar obtine economii fin. importante din sinergia celor doua proiecte infra.

mirceaeliade

Un tunel de 9 km mi se pare o greseala. Strict dpdv tehnologic, dificultatea creste exponential cu lungimea.  La >9 km ar fi in top 50 cele mai lungi tuneluri rutiere din lume, si jumate din alea mai lungi sunt in China. In Europa ma sunt doar vreo 20, si cam toate prin Scandinavia si pe sub Alpi.  Pare naivitate sa se ia in considerare serios o asemenea optiune.

shift2rail

^nu cunosc topologia zonei Mehedinti, dar, din observatii proprii, Carpatii nu sunt Alpii si se poate profita de vaile dintre sub-lanturile muntoase, printr-o secventa de 9km tunel-viaduc-tunel-viaduc-etc, similar cu ce s-a propus la traversarea meridionalilor de catre Pitesti-Sibiu.




gruia88

^^^^^^ Tocmai asta am intrebat cand a zis @oneLess ceva de tuneluri ,exprorieri Sarbi :) credeam ca imi scapa mie ceva , stiind zona nici eu nu cred ca se putea face asa usor pe clisura Dunarii .

La fel cunoscand zona fara tuneluri si viaducte nu au cum sa strapunga pana la Valea Cernii ( Orsova ) .

Chiar sunt curios ce alternativa folosesc si daca nu era mai ieftin / eficient - DTS - Tg-Jiu - Petrosani-Hunedoara- A1

GIV


pasadia

Valea Jiului e si mai ingusta si mai abrupta decat zona DTS - orsova, in mod sigur nu ieseai mai ieftin pe acolo.

Dar da, si mie imi pare exagerata ideea unui tunel de 9k. Si eu cred ca se poate ajunge l ao solutie cu succesiuni de tunel - viaduct- tunel, solutie in care lungimile individuale ale tunelurilor sa fie mai "normale" (sa zicem 3 km).

BigZ

Din exprimare se intelege ca s-a decis deja (!?) ca va fi de fapt DX. Imi amintesc ca "fostul studiu" trebuia sa spuna ce fel de drum rapid va fi, in functie de datele inregistrate. Inteleg ca nu mai e cazul si s-a hotarat din pix ca DX e suficient. Stie cineva mai multe despre asta?

gruia88

Eu cred ca o sa mearga pe reteta : Craiova- DTS "A", DTS - Caransebes "DX" si Caransebes-Lugoj "A".

a.l.x

#1688
Nu s-a decis încă. Sunt doar declarații de politician neștiutor,la fel cum zice Grinda în multe cazuri.
Însă dezamăgitoare variantele de traseu.Variantele roz și albastru au fost făcute doar ca să fie la număr la amc, doar tunele la vest și est de Topleț,de la Orșova până la Herculane. Iar cea roșie ,aparent, este varianta rezultată din SPF-ul din 2013.
LE: ^Ar putea face ca DTS-Slatina Timiș să fie la profil de autostrada montană și restul autostradă profil normal.


shift2rail

Valea Cernii nu e Valea Oltului, nu stiu daca incape si o autostrada intre Orsova/Toplet si Herculane.

E motivul ptr care platim armata de functionari Cnair, proiectanti, autori de sf, samd: sa ia la picior, cu rucsacul in spate,  muntii Mehedintiului si sa gaseasca traseul optim intre DTS si Herculane.

a.l.x

Am pus și ieri , pun și azi . M-am chinuit să îmi dau seama cât de cât pe unde s-au băgat ei cu tunelurile și cam asta a ieșit. Culorile tunelurilor corespund cu variantele din pozele postate. Cele galbene sunt desenate de mine,iar traseul negru evită cele 2 tuneluri roșii.

Trebuie doar să deschizi Google Earth ca să vezi ce aberații au desenat ăștia ,nu ai nevoie să o iei la picior.


Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1691
Quote from: a.l.x_s on February 06, 2024, 06:58:38 PMLa o astfel de dezbaterea am participat astăzi, împreună cu primarul municipiului Drobeta Turnu Severin, Marius Screciu, reprezentanții CNAIR și proiectanții tronsonului Drobeta - Turnu Severin - Domașnea.

Între variantele de proiectare este  inclusă cea care presupune constituirea unui tunel cu o lungime de 9 kilometri.

Aladin Georgescu -FB

Remarc că soluția asta aparent fantasmagorică este luată în calcul de Egis, care voia să facă SF-ul pe tot traseul Craiova-Caransebeș.

Tot pe lotul lor se află celebrul Tunel Plugova (900 m), de care CNAIR/MT a fugit ca de tămâie.

Sa vedem ce trece mai departe la AMC2:

IN CURS DE REALIZARE ANALIZA MULTICRITERIALA A VARIANTELOR DE TRASEU ETAPA 1.
AU FOST ELABORATE 2 VARIANTE DE TRASEU, URMAND A FI FINALIZATA SI VARIANTA 3.
IN PERIOADA URMATOARE URMEAZA SA FIE ORGANIZATE SEDINTE DE CONSULTARE LA SEDIILE PRIMARIILOR U.A.T.-URILOR SI A CONSILIULUI JUDETEAN MEHEDINTI, CARAS SEVERIN, IN VEDEREA INDENTIFICARII EVENTUALELOR CONSTRANGERI.

shift2rail

^^ intre Orsova si Herculane nu poti arunca un ac pe Valea Cernii; unde sugerezi ca ar trebui amplasata autostrada?

a.l.x

#1693
Eu chiar nu îmi dau seama cum ai rezistat pe aici cu atâtea mesaje la mișto.

pasadia

@a.l.x_s am impresia că ești într-o eroare de interpretare.

Hărțile din pozele primare (cele puse de pesedistul local de la întâlnirea cu proiectanții) vorbesc despre tuneluri pe traseul dintre Drobeta Turnu Severin și zona Orșova / Topleț.

Interpretarea ta se uită la traseul dintre Orșova și Herculane (adică valea Cernei). Traseu pe care nu cred că se pune problema unor tuneluri (sau pe care oricum ar fi foarte scurte și s-ar datora mai degrabă necesității de a asigura anumite raze de curbură.

Valea Cernei in zona aia chiar e mai primitoare decât valea Oltului - și mai largă, și mai puțin antropizata.

Problema reală e sectorul paralel cu Dunărea, între DTS și Orșova. Zona in care mă aștept că autostrada să urce până la 200m altitudine cel puțin, tocmai pentru a reduce lungimea lucrărilor de artă (dar evident, asta va avea impact asupra zonelor protejate).