Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

Nu am nici o legatura cu sistemul si vrabiutele.  Eu fac doar "birdwatching" :).  De lotul 4 retin doar ca sunt ceva probleme la documentele cerute castigatorului si s-ar putea sa se decida un nou castigator.

a.l.x

Răspuns de la CNAIR pe legea 544/2001:

A6 București-Alexandria:
QuoteÎn data de 20.09.2022 a fost avizată în cadrul CTE C.N.A.I.R.-S.A. documentația Analiză Multicriterială de traseu Etapa 1.

În data de 13.01.2023 a fost avizată în cadrul CTE C.N.A.I.R.-S.A. documentația Analiză Multicriterială de traseu Etapa 2.

În data de 27.04.2023 a fost aprobat Studiul Geotehnic Partea 1 revizia 1.

În data de 06.07.2023 a fost aprobat Studiu Geo Partea 2 - rev 1.

În data de 26.07.2023 a fost aprobat Studiul Arheologic Etapa 1 Raport privind Evaluarea Preliminară.

Au fost emise Certificatele de Urbanism de la toate Consiliile Judeţene.
În perioada imediat următoare, informaţiile referitoare la acest proiect cât şi stadiul acestuia vor fi disponibile pe harta Cestrin.
A6 Filiași-Lugoj: Același răspuns ...antreprenorii încă nu au transmis toate documentele pentru verificare+semnare. Pentru cei care știu. Ce se va întâmpla dacă cei 2 antreprenori nu vor da actele pentru semnat?Au trecut deja 6 luni de când au fost turcii declarați câștigători...

GDC

Cred că e momentul să ne explice Grindă cum a făcut el SF-urile pe Craiova-Lugoj mai ieftine și mai rapide.

mariusbalasa

#1578
@shift2rail : Ideéa ca SUA ar fi interesanta sa finanteze ceva aici a fost lansata de un neghiob care a aterizat in politica balcanica de pe Dambovita... Nu mai visa la vreo finantare din partea SUA, pentru ca nu se va intampla niciodata.

In alta ordine de ideii... Grinda pe Euronews Romania despre Via Carpatia unde amesteca feroviar si routier sa de-a bine :
... la inceput spune : ... noi am cam rezolvat problema de finantare, in sensul ca sint prinse pe fonduri europene
... la sfarsit spune : ... partea de la Calafat la Lougoj ... bucati din acest proiect, SF si PT au fost scoase la licitatie, sint atribuite aceste lucrari....


shift2rail

#1579
Haos total in capul ministrulului, pe rutier nici Oradea-Arad, nici Lugoj-Calafat nu au finantare asigurata in exercitiul financiar curent (pana in 2030).

Pe feroviar, Oradea-Arad nu s-au licitat sf si executie, idem pe Craiova-Calafat. Finantare pnrr exista intr-adevar ptr Arad-Caranseb, nu sunt convins ca tronsonul Caransebes-Craiova intra in POT.

Via Carpatica poate fi o sansa pentru ambele moduri, rutier+feroviar, in contextul razboiului, sa asteptam rezultatul summit-ului de maine.

Xed

Si astepti de la summit ce anume, ca nu inteleg? Si pe Arad-Oradea zici de "investitori americani" de parca cad banii din cer din SUA doar pentru ca a zis acum 2 ani ambasadorul o chestie de ochii lumii.

Ok, ministrul e cum e dar de unde te mai astepti sa mai asiguri fonduri pana in 2030 asigurate atat pentru A6 cat si A11 in conditiile in care avem A1 montan, A3, A7 si A8 in lucru iar forta de munca existenta nu mai e sustenabila pentru a porni si alt proiect major? Ca sa nu mai zic ca drumurile anterioare deja au inghitit cam tot ce se putea. Deci de unde???

shift2rail

Via Carpatia (rutier) si Rail2sea ( feroviar) NU sunt proiecte cerute sau  impuse de Comisia Europeana ( doar se suprapun partial cu hartile TEN), au fost si sunt sustinute de SUA, imho, in principal din ratiuni militare.

Summitul 3 Seas si-a asumat aceste proiecte, in consecinta, astept solutii concrete de finantare.

alinuttt

Tronsonul de cale ferată Calafat-Craiova intră în PT2020-2027, toate cele 6 loturi sunt în licitație.

Despre Craiova-Calafat, cred că pot în mod rezonabil să îmi ridic și aici un mare semn de întrebare cu privire la utilitatea secțiunii. A9 Timișoara-frontieră-Belgrad pare o opțiune mult, mult mai logică și bună din multe puncte de vedere. E o rută facilă, spre deosebire de ruta A6 pe la Calafat care ocolește din cauza poziționării podului nou peste Dunăre într-un hal incredibil. Practic amplasamentul podului a ruinat posibilitatea ca A6 și linia ferată Craiova-Calafat să aibă o importanță mai mare decât cea locală. Nu conectează nimic strategic economic.

Da, secțiunea A6 Lugoj-Craiova este cu adevărat importantă, chiar prioritară, și aș spune că și A9 Timișoara-frontieră-Belgrad are un rol important, mai ales în perspectiva în care se va realiza și A/DX Arad-Oradea.

Cât despre finanțare, cred că doar bugetul de stat+fondurile UE vor fi opțiunea sustenabilă pentru România pentru o lungă perioadă de timp în continuare. Nu știu ce fundament au ideile astea despre o ipotetică finanțare a SUA. Nu am văzut să finanțeze SUA vreo autostradă în Europa.

a.l.x

Quote from: mariusbalasa on September 06, 2023, 03:40:36 PM... la sfarsit spune : ... partea de la Calafat la Lougoj ... bucati din acest proiect, SF si PT au fost scoase la licitatie, sint atribuite aceste lucrari....
Vai de capu' lui sau mai bine zis vai de noi ...


alinuttt

Dar asta nu inseamnă că au sursă de finanțare.

horatiu.cosma

În fiecare an în perioada Inițiativei celor Trei Mări au apărut, apar și vor apărea 5 știri cu titlul "Se face DX Arad-Oradea și A Lugoj-Calafat în cadrul Inițiativei". Doar că viața bate filmul, show me the money. Fără bani, se face doar pe vorbe. Iar variantele de finanțare sunt cam sărace: fonduri europene supraîncărcate deja cu alte proiecte sau împrumuturi (de la cine, cu ce dobânzi?) care se pun pe deficitul bugetar care deja crapă.

mariusbalasa

Subiect ,,des travaux dirige''... : A anuntat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu ...
1 / ,,Drumul Expres Oradea – Arad și ,,Autostrada Calafat – Lugoj" au fost incluse în Proiectul Via Carpatia, iar cele două proiecte au o valoare de aproximativ 2,5 miliarde euro, a anunțat joi, la Parlament, în cadrul Forumului de Afaceri al Inițiativei celor Trei Mări, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.''
Q :  a/  Via Carpatia are 3 ramuri, ? însumând 1700 de kilometri de autostradă și drum expres...
 În proiect au fost introduse sectoare de drum care nu erau prevăzute în programele de investiții. Este vorba despre tronsonul Oradea-Arad care are aproximativ 120 de kilometri respectiv Lugoj-Calafat care are în jur de 250 de kilometri lungime, întregind astfel întregul traseu principal de pe teritoriul României cu aprox. 470 de kilometri de autostradă. Valoarea însumată a celor două proiecte este de 2,5 miliarde de euro. Ambele proiecte sunt demarate", spune Grindeanu.
       b/ Ramura principala este Vama Bors - Drumul Expres Oradea– Arad și ,,Autostrada Calafat – Lugoj" ... 120 km + 250 km = 370 km  s-au 470 km ?
       c/  2,5 miliarde euro pentru 370 km ?
       d/  Legat de proiectul Via Carpatia, noi am obținut finanțare de 100 %, fonduri europene și este 35 % realizat ...
Licitația pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad va fi lansată până la sfârșitul anului, conform estimărilor președintelui CJ Bihor Ilie Bolojan.
În privința Autostrăzii spre Lugoj, proiectul este Filiași – Lugoj (A6) și sunt semnate contracte pentru realizarea studiilor de fezabilitate doar pe primele două loturi.
      e/  470K M POUR 2.5 MILLIARDE EUROS ambele INCLUSE en Programul Transport 2021 – 2027 ...
În domeniul rutier, Via Carpatia va asigura rutele de transport care vor tranzita România pe sectoare noi de drum de mare viteză (Oradea – Arad și Lugoj – Calafat).
Feroviar : ...
      f/   Dar și pe traseul sudic (Calea Ferată Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – Calafat). Componentele ambelor proiecte care tranzitează România beneficiază de finanțare europeană"...
      g/  Totul este bine si frumos, ... oare ?


shift2rail

^ nu exista finantare europeana ptr cele doua proiecte, cel putin nu pana in 2030. Nu avem ziaristi  care sa stapaneasca suficient dosarele incat sa il confrunte pe Grindeanu cu propriile dezinformari, din pacate.


Mai putin in cazul in care acest summit este doar un exercitiu pur de imagine, ar trebui sa atraga ceva finantare non -fonduri europene, de ex pe modelul reactoarelor Nuscale ( via US Exim Bank). Daca e musai sa ne iubim intre cele 3 mari, e nevoie de bani 8)

oneLess

Se pare că o se revină la titlul original : autostrada Calafat – Lugoj

ziuadevest.ro

Veste mare pentru Arad și Timiș! Drumul expres Oradea – Arad și autostrada Calafat – Lugoj, incluse în Proiectul Via Carpatia

QuoteVeste mare pentru județul Arad și Timiș! Un obiectiv extrem de important va fi finanțat din fonduri europene, în cadrul proiectului Via Carpatica.

Ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat faptul că drumul expres Oradea – Arad și ,,autostrada Calafat – Lugoj" au fost incluse în Proiectul Via Carpatia, iar cele două proiecte au o valoare de aproximativ 2,5 miliarde euro.

Drumul expres Arad – Oradea traversează zone deschise: terenuri agricole și pajiști.

Proiectul traversează cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru, prin intermediul unor poduri.

În zona Chișineu Cris, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier în așa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zona.

Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei (10.710.315.053,99 lei), inclusiv TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.

Carpatia ... Carpatica ... meserie te halesc ...