News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

eu am spus doar că vreau să văd traficul (adică cifrele) pe Severin-Calafat - care nu apar în harta postată de Horațiu.
Tocmai în ideea că s-ar putea ca bucata Lugoj-Severin-Calafat să fie cea prioritară .
Din păcate aș începe eu, doar că mi-ar mai trebui încă niște panduri ca să ajung la putere, așa că momentan mă mulțumesc să îmi dau cu părerea :)

abcxyz

Dacă ajută cu ceva: https://www.cestrin.ro/assets/pdf/recensamant%202022.pdf - caută după 56A (până la Maglavit, desigur). Circa 7600.

carutasul

deci aproape de București-Alexandria? (Bine, nu știu din ce an sunt datele de la Horațiu) . Ăsta ar fi un argument puternic pentru un traseu mai aproape de Calafat...

naivu

Bucuresti-Alexandria-Craiova si Bucuresti-Pitesti-Craiova au aceeasi lungime (237km conform Maps). Cu toate astea A6 nu e o dublare inutila a A1+DEx12.
1- A1 Bucuresti-Pitesti este suficient de aglomerat si, odata cu finalizarea A0, PiSi, A7, DX12, va fi si mai aglomerat. In plus, este un tronson vechi, construit dupa standarde din anii 70, si nu este exclus sa necesite candva o reparatie capitala. A6 ar putea prelua partial/total traficul de Bucuresti-Craiova, cuplat cu Craiova-Lugoj ar putea prelua partial/total traficul Bucuresti-Occident.
2- Ne-ar facilita conexiunea cu Bulgaria+Grecia. Cu A6 macar in stadiul de proiect matur, s-ar putea lua in calcul un pod la Turnu Magurele (sau Zimnicea) si conexiunea aferenta cu A6.
3- Este clar ca prioritare sunt finalizare A1+A0+A7+A8(si TgMures-vamaBors) si nu e cazul sa prioritizam altceva, dar asta nu este o scuza ca sa nu avem proiect matur pe A6 (tot A6 nu doar Craiova-Lugoj). E suficient sa ne gandim cum ar fi fost ca la final de 2019 sa fi fost gata de licitatie toate loturile A7 si A8, iar loturile de pe PiSi si Nadaselu-Biharia sa fi fost licitate pe proiecte mature nu pe varza indigesta de pe care au fost licitate. Loturile montane de 20-30km costa deja peste 1 miliard EUR fiecare (PiSi2, PiSi3, Meses), nici nu vreau sa ma gandesc cat va costa Tulghes-PoianaLargului; niste loturi de campie intre Alexandria si Craiova sunt maruntis care s-ar putea strecura printre miliardele de pe loturile prioritare.

mariusbalasa

A6 nu este o doublare la nimic...
Termenul acesta de ,,doublare'' a fost lansat ,,in spatiul informational mioritic'' de catre indivizi pe care ma abtin sa-i caracterizez aici la adevarata lor valoare.
Acesti indivizi cred si astazi in prostiile lor pentru ca nu au capacitatea de analiza si reflectie cit de cit partiala. Leur seul interes este de a incerce sa argumenteze refuzul lor de a sta strimb si a judeca drept.
Ei sint subiectivi pentru ca nu au facut si nu intetioneza sa faca nimic pentru A6.
Politicieni mediocri si coruptibili au decis sa se construiasca in prioritate DX12,... Oare am uitat atit de usor mafia PSD-ului din Olt si ajutorul lui Dragnea? Astazi Oltenia si nu numai... plateste aceasta greseala... dar continua sa voteze tot pentru ei din cauza saraciei materiale si intelectuale.
Imaginativa 2S daca s-ar fi inceput A6 ce soarta ar fi avut D12...
DX12 nu are nimic de aface cu A6. A1+DEx12... este ca si cum te-ai scarpina in urechea stanga cu mina dreapta. S-au... ''sa moara si capra vecinului''.
De aceea astazi sintem unde sintem... de fapt ne meritam soarta.



shift2rail

#1535
^aici dezbatem aliniamentul (nu necesitatea) A6 si par sa existe doua curente de opinie:

(i) primul, un traseul la nordul oraselor de pe magistrala M900 Rosiori/Draganesti-Olt/Caracal/Craiova, periculos de aproape de acel Dx Craiova-Pitesti ptr a da apa la moara celor care vorbesc de dublare, redundanta, etc

(ii) un traseu prin sudul oraselor respective, pentru conectia rapida a oraselor-port dunarene si o legatura cat mai rapida Bucuresti- (pod) Calafat-Vidin.

sunt pentru licitarea cat mai rapida a SF-ul, ptr a pune toate argumentele pe masa - strategice (va fi singura alternativa catre Occident la A1), traseul cel mai scurt, care nu e intotdeauna si cel optim pentru bazinele urbane!, Dunarea, aparitia unui nou pod Ro-Bg la Tr-Magurele, samd-  si transa definitiv problema.

mariusbalasa

Pentru A6 ... liniamente pot exista si 1000 insa nu servesc la nimic daca continuam sa credem ,,ca trebuie'' Bucuresti - Calafat si alte bazaconii type ,,porturi dunarene: Zimnicea; Turnu Magurele; Corabia si Calafat...
De ce un transportator din Bucuresti ar face du turism routier nerentabil prin Calafat? Este o aberatie!
De ce nu ma credeti ca mi-am petrecut ani buni din viata prin porturile acestea ... inainte de '89 si dupa'90. In anii aceia inca mai exista putin transport naval, de atunci este egal cu ZERO...si nici o sansa sa apara ceva in viitor. Dar daca nu va intereseaza cruda realitate, atunci pot sa va dau nr de tph de la capitaniile din aceste porturi, citiva colegi inca mai sint pe acolo.
,,Apendicita''Calafat - DTS cit mai scurt pina la NE de Cerneti unde ar trebui nodul cu A6... Ar justifica si finantarea Craiova - Lugoj cu 85% bani U.E.
Bucuresti - Alexandria este batut in cuie si apreciez faptul ca s-a ales la Nord de Alexandria.
Asta inseamna ca nu au inceput A6 cu stangul...
Traseul trebuie sa fie cit mai scurt pentru a fi interesant.
Nu ma intereseaza ca trece pe la Sud s-au pe la Nord atita timp cit nu arata ca pisatul boilor s-au centura pentru nu stiu ce politician local...
Personal nu am nici un interes si stiu de ce spun asta... insa ma doare capul sa observ ca unii chiar  nu inteleg mare lucru.
Cine a calculat citi km putem obtine print-un traseu interesant intre nodul cu A0 si nodul cu centura de Est a Craiovei (s-au zona aeroportului daca aceasta va fi 2+2) ?
RESTUL ... e timp pierdut din pur masochisme!

pasadia

Poate ar fi bine să înțelegi că argumente de genul "va spun eu, am petrecut ani de zile pe aici, așa vreau eu" nu valorează nimic.

mariusbalasa

Si de unde a-i inteles ca asa vreu eu?

Ionut

Hai să terminăm discuția, cred că e suficient.

misiekwas

Quote from: shift2rail on July 02, 2023, 03:09:17 PM(ii) un traseu prin sudul oraselor respective, pentru conectia rapida a oraselor-port dunarene si o legatura cat mai rapida Bucuresti- (pod) Calafat-Vidin.

Dunarea, aparitia unui nou pod Ro-Bg la Tr-Magurele, samd-  si transa definitiv problema.

Argumentul privind porturi dunărene e neconvingător. Lipsa autostrăzii nu este cauza principală declinului lor (vezi caz Călărași). Autostrada nu prea va schimba acest lucru. În ceea ce privește podul la Turnu Măgurele, problema este ca trebuie sa facă conexiune cu CEVA pe partea Bulgariei, iar podul TM ar face conexiunea cu nimic.

naivu

^Este oul și găina. Dacă noi nu facem podul nici bulgarii nu vor face CEVA. Și până la acel CEVA (o conexiune de 50-70km până la A2 bulgărească) există DN34 Nikopol-Plevna. Dacă se luau bulgarii după conexiunile Calafatului nu mai vedeam pod acolo!

oneLess

#1542
^ Bulgarii au tot interesul să se facă 100+ poduri peste Dunăre. Ajung mai ușor în Europa. Sârbii nu vor intra în 10 ani în UE. Schengen ce să mai zic! Românii nu au interes să le ajungă cetățenii români mai repede și mai sigur pe plajele bulgărești sau grecești. Era o vorbă prin Craiova legată de podul de la Calafat făcut de bulgari, cum că ai noștri aleși nu îl voiau, au tergiversat și modernizarea legăturilor Calafatului cu Craiova [DN56] și cu DTS/Șimian [DN56A], pentru că dacă fac bulgarii și turcii de la DTS spre Giurgiu în plus peste 200 de Km rămân mai mulți bani în țară din accize/taxe, decăt dacă ar ieși mai civilizat pe la Calafat și traseul invers evident... Poveste sau nu!
La giratoriul de la Șimian [DN6 Craiova-DTS  cu DN56A spre Calafat] se stă acum cam cum se stătea în Balș, mai nou ca în Filiași.
Șimian-Calafat mi se pare mie cea mai mare urgență. Va exista și un Calafat-Craiova pentru a crește valoarea DEx12 și A6 pe unde va fi el.
Dar indiferent pe unde va fi A6 Alexandria-Craiova și unde vor face ei pot, pot trage un drum de legătură spre A6 în sus pe hartă de la podul virtual încă.
Ar prinde bine totuși un SF Alexandria-Craiova care să prindă un nod cu legătură spre Calafat dinspre Craiova, SF-ul semnat pe Filiași-DTS să prindă pe la Șimian un nod cu legătură spre Calafat, ca să nu le mai dărâmăm ca la Sibiu/Șelimbăr, Bacău Sud/Nord și multe altele. Zicea un coleg că ar fi bine să ne prindă pregătiți cu documente un eventual PNRR_2. De... vise de oltean!

shift2rail

^bulgarii NU au vrut pod la Turnu-Magurele, iar faptul ca podul s-a construit in locatia lor preferata (Vidin) spune multe despre raportul de forte Ro-Bg..dincolo de ce ne place sa credem despre asta.

carutasul

păi dacă l-au făcut doar din banii lor (europeni, dar ai lor) normal că l-au făcut unde au vrut. Cred că mai degrabă spune ceva despre faptul că politicienii de pe ambele maluri sunt la fel de bătuți în cap :)
Evident, pentru noi un pod peste Dunăre nu era la fel de important ca pentru ei...