Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

O intrebare sincera, fara ironie, pentru cei mai cunoscatori: daca se deschide DEx12 in intregime, ce avantaje ar avea A6 Buc-Alexandria-Craiova fata de A1+DEx12?  E ruta semnificativ mai economica la benzina? E cu mai mult de 20-30 de minute mai rapida?  Nu de altceva, dar nu inteleg cum de o "dublare" de genul asta poate sa fie echivalenta cu solutionarea situatiei perene de pe Valea Prahovei unde nu prea ai cum sa ajungi de la Bucuresti la Sinaia/Brasov decat prin pasul Rucar [mult mai anevoios] sau ocol pe la Boita pe A1+A13...  Ce imi scapa?

shift2rail

#1516
^ A6 e autostrada sudului* Romaniei (literally), impingerea ei catre un aliniament apropiat de acel Dx nu va face decat sa intretina (legitim) confuzia din intrebarea ta.

* prin Sud inteleg, explicit si exclusiv,  orasele de pe magistrala cfr 900 + toate porturile dunarene incepand cu Zimnicea pana la Orsova.

oneLess

^^ Doar A1 București-Pitești și Valea Oltului îți scapă.

mariusbalasa

@carutasul
Situl arheologic Romula de la Reşca - Rusca de la Pădure
Situl arheologic se află la 500 m vest de cabana de vânătoare, la 800 m nord de drumul Stoeneşti-Fărcaşele, la 2 km vest de Olt, la 1 km nord de pârâul Teslui.
Traseul se strecoara intre Rescuta si Hotarani cam intre 300m si 500m mai la sud de paraul Teslui...
RESCA_ site arheologic castru roman la Nord de Teslui



Powered by API/PUM imgur uploader

mariusbalasa

@mirceaeliade
A6 Buc-Alexandria-Craiova fata de A1+DEx12...?
De ce neaparat ,,doublare'' s-au una fata de cealalalta ?
DX12 nu are nimic de aface cu A6.A1+DEx12... este ca si cum te-ai scarpina in urechea stanga cu mina dreapta.
De aceea intretine (legitim) confuzia din intrebarea ta si din reflectia multora.
A6 cu un traseu cit mai scurt intre Bucuresti si Craiova va muta traficul de pe A1+DX12, va decongestiona traficul la intrarea si iesirea din Bucuresti, va ajuta traficul in general din Sudul Romaniei.
A6 este singura speranta de dezvoltare pentru Oltenia din toate punctele de vedere.
 

mariusbalasa

@mirceaeliade
M-am grabit...si am uitat ce vream sa precizez in primul rand:
A6 va fi de departe autostrada cea mai strategica din Romania din toate punctele de vedere indiferent din ce directie pericolul va veni intr-o zi.
Si atunci cind nu invatam nimic din nenorocirile care s-au abatut asupra Romaniei din 1877 incoace ... istoria se va repeta!!!

oc7avian

Pe București - Alexandria traficul justifică autostradă de ceva vreme. Alexandria - Craiova e mai subțire, deci nu critic. Asta nu exclude optimizări ale rutei existente, de exemplu pentru siguranță.

Doar că din avion 2 rute majore de tranzit par paralele, nu înseamnă că nu au trafic semnificativ independent. Pentru că nu trebuie să gândim doar lung parcurs.

Pe scurt: volumul de trafic (existent & preconizat) e un parametru esențial

horatiu.cosma

Mai trebuie să facem câteva mii de km de autostradă până să ajungem în lista de priorități la A6 Alexandria - Craiova.


mariusbalasa

,,Mii de km de autostradă până să ajungem în lista de priorități la A6 Alexandria - Craiova''...
Fiecare la timpul lor sint de acord, dar dupa A7 + A3 + A8... A6 cu SF-urile realizate ar fi prima pe lista U.E. la finantare.
Privit din Cluj si cu un succes rasunator la activ pentru A3 in constructie de peste 20 de ani este clar ca Sudul Romaniei nu conteaza.
Daca in zona Clujului harta Romaniei nu se prinde in cui ci se lipeste de Hungaria , atunci de ce sa dezvoltam zona de Sudului ca tot au reusit sa puna mana pe miliardele  de euros.
Ca dupa aceea sa ne intrebam ca prosti de ce Romania este pe ultimul loc in U.E. si de ce au emigrat aproape 5 millioane din  1989 si tinerii de azi viseaza la acelasi lucru.
In plus zona de Sud poate sa continue sa voteze PSD-ul si mai nou AUR...
Pina in 2027... A1 + A7 + A3 + A8 ar putea fi rezolvate.
De ce continui sa affirmi ,,mii de km'' ?
Ce vrem sa avem ca SF-uri gata terminate pe methoda romaneasca inaite de 2027 ?
Pentru ca noi nu sintem in stare nici sa construim un pod la Turnu Magurele, nici Calafat - Lougoj ( adica vreo 70% din A6)... cu 85% bani U.E. la dispozitie de vreo 10 ani...
Sigur arde tara, dar Clujul poate sa continuie sa-si construiasca 13 km de metrou, 40 de km de centura si multe altele... :lol:  :lol:  :lol:
Si tot ca prosti ne vom trezi peste citiva ani ca un alt Dragnea va mobiliza la vot pe cei muLti si uitati de soarta... pentru ca nu vrem sa invatam nimic din propria noastra istorie recenta...



carutasul

cu vreo patru centuri la localitățile dintre Roșiori și Caracal pe DN6 se rezolva pentru 15-20 de ani :)
Eu mi-am mai zis părerea, aș fi vrut un drum mai la sud, tocmai ca să nu concureze cu DN6; destinația principală ar trebui să fie podul de la Calafat, nu Craiova. Atât dinspre nord cât și dinspre est. Evident în momentul de față justificare ca autostradă ar avea doar până la Alexandria dar se pot gândi diverse forme incrementale în continuare, drumuri de rang mai mic care să poată fi inglobate în autostradă în viitor dacă va fi cazul. În prima fază un drum cu o bandă pe sens care să nu treacă prin localități ar fi suficient și probabil nu ar costa mult, s-ar putea face cu investiții mici dar constante. Sigur că trebuie legat și cu Craiova cumva, dar nu trebuie să meargă spre Craiova.  Presupun că de la Calafat spre Severin trebuie ceva mai mult de atât.

dumbravaandrei

@mariusbalasa

O spui de parca celelalte orase mari au avut vreo frana externa in a-si proiecta si realiza infrastructura mare (Iasi, Timisoara, Constanta, Brasov, Ploiesti Craiova, Brailati, Bacau).

Sunt satul de abordari din astea ca pregatim ardealul de vanzare si singura contributie a sudului e sa-si scoata mortii la vot.

Se va face si A6 intr-un orizont suficient, asa cum s-au facut si celelalte proiecte.
Nu-i contesta nimeni prioritatea, dar e o idiotenie masiva sa opresti alte proiecte in derulare ca sa dai o lopata de pamant in alta parte doar din orgoliu politic, trezindu-te apoi cu 2 magistrale blocate.

Macar atat sa invatam din CoBra si A1 Sibiu-Pitesti. Era clar de la bun inceput care era prioritatea reala si care va fi gata prima. Numa ca am pierdut 20 de ani deampulea din orgoliul unor idioti ilustri.

Asa cum zicea si Horatiu, avem de terminat cam 1500km de drum expres de mare viteza , aflati acum in diverse stadii si apoi cu siguranta ii vine randul si lui A6.

Pana atunci, o putem proiecta, putem gandi strategic cum va arata sudul Romaniei, sa vedem ce ii mai trebuie si pe unde pentru a redeveni competitiv. Si pe alte considerente decat cele militare.

carutasul

@horatiu.cosma Nu poți da harta mai la dreapta să văd ce trafic e și pe Severin-Calafat? :) Aparent chiar și pe Craiova-Bechet e mai mult trafic decât pe DN6 în zona respectivă. Nu știu dacă intuiesc eu bine dar cred că necesitățile pe Nord-Sud sunt acum mai mari decât pe Est-Vest în zonă.

dr4qul4

voi vreti trafic pe Alexandria -Craiova?
Uitati ca drumul este "in modenizare" de vreo 15 ani?
Ultima data cand am trecut pe acolo erau cateva zone unde era ingustat la 5m.
De ce sa mergi pe acolo cand pe partea cealalta ai autostrada pe 90 de km? Dar in curand vom avea numai drum rapid pe partea cealalta, asa ca eu as vrea doar Bucuresti-Alexandria si ceva prin zona de sud (inca nu stiu ce, poate fi si un nou pod intre Bechet si Turnu Magurele, depinde si de ce fac bulgarii)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

a.l.x

După cum a zis și Horațiu, Craiova-Alexandria nu e prioritară acum și nici nu va fi pentru mulți ani de acum încolo. Trebuie rezolvate rapid ,,bubele" care ne dor , Craiova-Filiași-Lugoj+ Alexandria-București.Din păcate, accidentele și pierderile de vieți omenești sunt la ordinea zilei între Severin și Lugoj.

mariusbalasa

@dumbravaandrei
Mesajul meu nu are rost sa il intelegi ca pe abordarea pe care o cunosti.  ;)
Alexandria - Craiova reprezinta doar 110km daca sint proiectati cu cap pe un traseu cit mai scurt... la campie, singura problema fiind traversarea Oltului... de aceea am propus o solutie envisageabla astazi... Daca asteptam anii de zile sa facem un SF acolo, nu cred ca aceasta oportunitate va fi eternela... pentru ca o strategie pe termen lung nu se cunoaste pe plaiurile acestea.
Dupa @ViaMichelin:
Craiova - Lugoj sint 270 KM + ,,apendicita'' Calafat - DTS inca vreo 85 KM cit mai scurt... Bucuresti -Alexandria vreo 77 KM... deci vorbim de A6 cu un total de 550 KM.
Cit reprezinta Alexandria - Craiova din A6... 1/5...la campie.
Si din punct de vedere financiar probabil nici 1/15 s-au 1/20...
In ultimi 20 de ani de cind se tot vorbeste de aceasta autostrada si U.E. sint inca d'acord sa o finanteze pe cel putin 355 KM ... si daca se negociaza abil probabil si pe restul.
Ce s-a facut pina in ziua de astazi ???
Ce se pregateste pentru 2027 - 2033 ???
NADA
Nu vreau sa opresc nici alte proiecte ca sa fim clari.
O idiotenie masiva dpmdv este sa nu faci nimic.
Numai ca la noi este ca la nimenea... prea multi idioti. Este bine ca-ti revin unele amintiri A3 si A8 blocate... Eu i-mi aduc aminte de mai multe dar cum s-au ,,rezolvat in timp politici'' nu mai are ros sa revin la elle.
Recunosc ca poate m'am saturat sa aud ,,mii de km'' cind tocmai lucrurile au inceput sa intre pe un drum mai normal.
@carutasul
Vreti trafic pe Alexandria -Craiova?
Chiar nu am inteles cit valoreaza aceste cifre puse pe aceea harta de trafic?
Incepeti cu inceputul... un SF si traficul va creste exponential cind Bucuresti - Alexandria + A0 vor fi gata si traficul blocat timp de 8 la 10 ani de santierele pe Valea Oltului.
Incepeti cu Calafat - Lugos s-au Craiova - Filiasi ... dar numai sa se inceapa.