[BH] Centura Alesd

Started by tom_sawyer, June 24, 2018, 03:00:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

#90
ca sa fie vorba de vreo vina trebuie sa fie o greseala, ori mare parte din noi consideram ca acest nou drum este bun si binevenit. o fi criticat fix de cele 30 de case pe langa care trece dar nu de cilalate sute (mii?)de pe strada principala.
cred ca e una din situatiile in care putem admite ca sunt 2 pareri pe subiect, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei.
dar nu exista una buna si una rea in situatia data.

mircea

Negrule, ce?!  :o

Deci un drum nou care se vrea centură și trece de fapt prin sat ( ok, fie, oraș), pe străduțe înguste, "nu e o greșeală, ci un lucru bun și binevenit"? Cine sunt acești "noi" despre care vorbești că apreciază lucrul ăsta?

Fantastic parkour mental la partea cu două păreri pe subiect...

ciprebbe

In anul 2022 ORICE centura NOUA pe un drum european ce trece prin oras , printre case, e o GRESALA !!!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

#93
doar ca in 2025 (2030 din cauza unor intarzieri) acel drum european nu va mai fi european deact pe hartie, fiind dublat de A3.

merita in 2022 sa arunci banii pe poduri peste Cris?
ar fi avut finantare centura mai scumpa?
cu cat era prelungita perioada de executie pe traseul preferat de tine?

daca in final se aruncau 50 milioane euro si finalizarea era in 2030.... prefer varianta actuala.

ca si comparatie Centura metropolitana a Clujului trece printre Blocuri in Floresti (capat Donat) printre blocuri in Colina parc, printre case in faget, printre case in cartier Borhanci etc.
aici la noi la Cj e ok?

LE sunt vreo 16 case in total in zona inghesuita:



ciprebbe

Mereu va fi trafic pe acolo si dupa ce e gata A3. O autostrada nu e minunea care ne scapa de tot traficul drept dovada astazi pe A1 daca mergi de la Sebes la Deva vei descoperi ca ai trafic.
Da merita Alesdul o centura in 2022 cu doua poduri peste Cris , in doua etape cum am mai spus si cu o suma nu cu mult mai mare si cu o executie ce nu ar fi durat in plus mai mult de 12 luni( o merita si cei din Alesd si cei care vor tranzita orasul).
Deci cu 50 mil in plus si 8 ani executie exagerezi.
Si CMC ul nu e intre blocuri nici in zona Donath nici LaColina...iar in Borhanci unde va trece e o zona cu restrictii impusa de aproape 20 ani cand pe acolo era pasune.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ijwtsh

Ilie Bolojan pe Facebook

QuoteSE MONTEAZĂ PRIMELE GRINZI LA PODURILE CENTURII ALEȘD
Azi a început montarea primelor grinzi la podul de la km 1+ 250, situat în aval de oraș, pe centura orașului Aleșd.
Azi s-au montat 4 grinzi de 24 metri lungime. Mâine se vor monta și celelalte 5 grinzi, apoi se va trece la realizarea armăturilor de la placa de suprabetonare.
Până la finalul acestui an sunt programate să fie livrate în șantier încă 40 de bucăți de grinzi, ce urmează să fie montate în amonte de oraș, peste valea ce curge prin Peștiș.
Până în prezent, la lucrările de la centura Aleșd au fost facturate și recepționate lucrări în valoare de peste 19 milioane de lei. Estimăm că până la sfârșitul acestui an valoarea lucrărilor realizate va ajunge la 30 milioane de lei.

In plus, cateva poze in postarea lui.

nicolaem

#96
din ce date avem e mult mai mare de 50 milioane (100M vs 25M). e drept si mie mi se pare mult, dar astea sunt singurele date pe care le am, vezi mai jos. poate sa o optimizezi, scurtezi dar cam acolo ajungi 50M+

acum dupa cum vezi acel proiect intradevar mai bun e pe stand-by din 2010 ramas la nivel de carioca.

astalalt va fi gata azi maine, din acest motiv il prefer, pt ca tot ce e f scump ramane in aer. vezi si centura Dej tot la noi in zona.
Ca sa ajung la of-ul meu, Tise, un presedinte de CJ pe care il critic cu orice ocazie in vreo 3 mandate nu a facut nici o mica centura buna/proasta in atatea localitati in judet.

Dej, Huedin, Gilau, Floresti, drum Floresti-Baciu, Centura Baciu (drum Tetarom1-Baciu vest la sud de calea ferata)...
Toate astea sunt necesare in Cluj si sunt frustrat ca Tise nu face nimic. De asta cand vad in vecini ca se fac vreo 7 intr-un mandat nu pot sa nu ma bucur. Pt ca realist vorbind poate peste 6 ani se pensioneaza Bolojan si ne intoarcem la carioci, asa ca sa il ajute sanatatea sa faca deastea la toate orasele din Bihor.


ciprebbe

Varianta 1 daca o scoti intre Tinaud si Alesd e pana in 6km si mult mai ieftina decat estimarea.
Nu s-a vrut. Nu s-a studiat pt ca decizia era luata si trebuie executata cum zice beneficiarul.
Comparatia cu Tise e inutila....total deacord.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

silaghi.paul

Din ce am inteles eu una din marile probleme la varianta cu 2 poduri peste cris era finantarea si timpul de executie. Proiectul trebuie finalizat in 2023 altfel se pierde fiantarea si presepun ca eu mers pe ideea decat sa fac nimic si sa astept cine stie cat pentru o alta oportunitate de finantare mai bine fac acest struto-camila la care am finantarea asigurata. O fi bine sau o fi rau parerile sunt destul de impartite dar presupun ca timpul ne va da raspunsul.

marinul


pasadia

O sa imi scriu si eu parerea aici privind traseul centurii Alesd chiar daca ultima discutie pe tema asta, intre @ciprebbe si @nicolaem, e destul de veche - insa am impresia ca ati ratat un amanunt important - combinatul Holcim de la Alesd (ma rog, Chistag).

Altfel spus, DA - probabil ca in 10 ani nu va mai fi acelasi nivel de trafic pe DN1 sau pe aceasta noua centura Alesd intre Cluj si Oradea caci se va fi mutat pe A3. Insa trafic spre si dinspre combinat va fi in continuare, si va distruge in continuare aceeasi infrastructura oraseneasca / judeteana si viata locuitorilor din zona. Si de asta cred ca traseul 1, cel lung cu 2 poduri peste Cris era mult mai potrivit si mai ales ar fi trebuit imbunatatit inclusiv cu un drum de legatura spre pasajul peste CF de la intersectia DJ108I cu acel DC183 ce duce spre combinat.

Da, stiu, combinatul are CF si foloseste mult CF-ul atat pentru aprovizionare cat si pentru livrari. Dar tot exista si un trafic insemnat, atat de oameni cat si de marfa. Nu trebuie sa ma credeti pe mine - vedeti ce coada lunga a gasit masina Google la intersectia DJ108I cu DJ762 - aceea coada mergand apoi spre Alesd si urmand sa se verse in DN1.

Iar noi facem o centura pentru oras si nu gandim o conexiune catre principalul operator economic din zona? Lasam traficul cu O/D la combinat sa treaca tot prin aceleasi intersectii, pe aceleasi drumuri si printre aceleasi case? Stupid!

Gaghito

Quote from: pasadia on January 26, 2023, 04:10:49 PMNu trebuie sa ma credeti pe mine - vedeti ce coada lunga a gasit masina Google la intersectia DJ108I cu DJ762 - aceea coada mergand apoi spre Alesd si urmand sa se verse in DN1.

Acele imagini te pot induce in eroare. De fiecare data cand are loc un accident grav pe E60 intre Tileagd si Alesd, traficul este redirectionat pe DJ108I. Cel mai probabil acest lucru s-a intamplat si in ziua cand au trecut cei de la google pe acolo (se pot observa si doua masini de politie stationate langa intersectie). Cunosc destul de bine acel drum, iar imaginile respective nu sunt reprezentative pentru nivelul real al traficului.

pasadia

Se pare ca ai dreptate, era inchis DN1 de la Alesd spre Oradea - aici se vad politistii in intersectia din Alesd directionand traficul. Dar pe de alta parte, am circulat si eu pe 108I, am avut chiar O/D la combinat de vreo cateva ori. Asa ca nu prea as fi de acord dac aai spune ca NU E trafic pe acel DJ sau ca traficul spre combinat (marfa si persoane) nu ar fi meritat o conexiune directa in centura, astfel incat sa scapi localitatea de el. 

danvoicu

Lucrare de saraci care ne va face si mai saraci. Centura de sud e mai mult o strada decat o centura.

marinul

Stadiu lucrari 19.03.23
Fara activitate pe santier fiind duminica