News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[BH] Centura Alesd

Started by tom_sawyer, June 24, 2018, 03:00:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

C0ndu

Centurile sunt motoare de prosperitate, atrag investiţii din cauza terenului adiacent care are valoare mică şi avantajului accesului imediat la infrastructura importantă de comunicaţii, care duc împreună la scăderea costului transportului reflectată în scăderea costului mărfii şi creşterea veniturilor la taxele locale.

ncb

O filmare de la Adi Savescu : Centura Alesd Jud. Bihor


andrei.obreja

Centura Aleșd apare acum și pe Waze și pe Maps, pe ambele aplicații rutează.

doodoo

O centura excelenta, care isi face treaba din plin....probabil singurii nemultmiti sunt cei care au casele fix la strada...

Iceman

Niciodată nu poți mulțumi pentru toată lumea..
În maxim 3 ani de zile lumea o să prefere să circule la Oradea spre Zalău și atunci centura va fi goală..
La noi dacă faci de ce ai făcut așa, dacă nu faci de ce n ai făcut nimic.... întotdeauna o să fie cârcotași😃

pasadia

 Spune-i și proprietarul casei de pe partea sud-estică a sensului giratoriu de la intersecția cu DJ764 să nu își mai vanda casa. Căci acum tronează mare bannerul cu "de vânzare".

Și nu pot zice că nu îl înțeleg - ți-ai făcut o casa într-o zonă liniștită și după câțiva ani te trezești vecin cu DN-ul.

În rest, pentru turisme, practic timpul de deplasare e similar. Prin oraș nu mai sunt tiruri, cu demaraje greoaie după opririle la trecerile de semafor, dar acestea sunt pe centura unde nu prea poți depăși.

afreddyapp

Quote from: Iceman on September 13, 2024, 10:03:02 AMNiciodată nu poți mulțumi pentru toată lumea..
În maxim 3 ani de zile lumea o să prefere să circule la Oradea spre Zalău și atunci centura va fi goală..
La noi dacă faci de ce ai făcut așa, dacă nu faci de ce n ai făcut nimic.... întotdeauna o să fie cârcotași😃
Ce volum de trafic e pe relația Oradea-Zalău...?... îl observăm imediat după Aleșd/Peștiș și e unul insignifiant,grosul merge spre Cluj și restul țării,plus de asta,nu știu de unde optimismul că în 3 ani vom avea A3 finalizat de la Oradea la Zalău vorba aia,să dea Domnu',dar greu de crezut.
Asta odată,iar apoi argumentul că ..."în maxim 3 ani...." este el însuși o scuză că s-a implementat un proiect prost gândit,adică vii și spui că știi că nu e ceva ok,dar lasă că peste câțiva ani o să fie în regulă.
Asta nu e nicio cârcoteală,este pura constatare că această centură "trasă" prin intravilan nu e deloc un model de bună practică,așa cum îi place cuiva să se laude când vine vorba de realizări.
De urmărit și ce soluție se dorește pt. continuarea părții nordice a inelului metropolitan Oradea,deja,atât cât a scăpat prin presă despre traseele propuse,a atras nemulțumiri în rândul riveranilor.

ijwtsh

In 3 ani nu va fi gata de la Oradea la Zalau. Dar daca e gata tot in afara de Nusfalau - cum s-o numi capatul lotului UMB si mai avem si centura Zalaului gata, e destul ca sa treaca lumea pe varianta asta. Apoi daca se adauga si Nusfalau - centura Zalau (fara tunel), cu atat mai mult. Nu mai dureaza chiar atat de mult pana se va trece pe varianta A3 de la Oradea la Cluj.

UMB sigur va termina munca pana in 2026, pentru ca PNRR. Emotiile mai mari sunt la Suplac - Chirbis si Chiribis - Biharia, din cauza lipsei de bani. Daca scoatem din ecuatie lipsa de bani, Suplac - Chiribis sigur va fi dat gata de Erbasu, iar pentru Chiribis - Biharia inca se dau lupte.

Iceman

#203
Trebuie să fim realiști până la urmă și să recunoaștem că cel mai vinovat din această situație este primăria din Aleșd care a emis AC pentru aceste case deși știa că acel drum este unul de ocolire al orașului de mult timp... în țările occidentale prima oară se realizează infrastructura,exproprierile, drumul cu trotuarele împreună cu pistele de biciclete și ulterior se emit AC pentru case... la noi în România prima oară se fac casele,fiecare își pune gardul unde vrea și ulterior vedem ce mai rămâne pentru trotuare piste de biciclete și drumuri ;)
Adevărul este că trebuie să ne trezim la realitate..

voicul

#204
Stric si eu discutia: in care se spun doar vorbe.

Daca aveau casa pe varful Everestului atunci era ciudat.
In rest daca stai in oras ai zgomot si trafic (mai mare sau mai mic). Poti sa nu ai trafic daca vrei ulita prin fata casei. Daca ai asfalt sunt sanse sa creasca traficul si zgomotul (mai repede decat mai tarziu).
Ce poti sa faci e sa te muti cand te prinde "dezvoltarea din urma"

Depinde eu nu am panouri absorbante la bulevardul de langa, dar mi-au pus linia de start (adica semafor) ca sa nu zic ca RAR-ul prinde constant auto si moto cu decibelii peste limita de sus a oricarei limite. Deci ce facem mutam toti cetatenii din orase la sate sa nu mai fie trafic?

Ideea e ca se plange ca "unu" are probleme si din alta perspectiva cand mii stau in trafic ii dam nume A 4fun!

Sunt de acord ca se putea face mai bine aceasta centura sau alte lucrari, dar de moment asta e ce s-a facut.
Nu merge sa zici saracii ... astia care au centura la nas, fara sa zici, da saraci erau si aia din centru care aveau fix acelasi trafic.

afreddyapp

#205
@Iceman ...păi atunci hai să ne trezim la realitate și întreb,retoric,pe unde era traseul primei variante vehiculate prin 2010-2012,aia mai lungă și la prețuri exorbitante și care n-a primit finanțare decât pe hârtie.
Răspund eu,prin extravilanul orașului.
Ca atare de unde "știa" primăria pe unde urmează a se face actuala variantă,care,cel mai devreme a fost pusă în discuții abia în 2018?!?
Normal că între timp(peste 10 ani) să apară case acolo.
Apoi,ai tu date concrete că la momentul primei autorizații date în această zonă,se știa că va fi acolo centură?


StefanCelMare

Nu e soluția ideală la această "centură" care trece prin oraș, asta e clar.

Traficul de marfă va scădea, e drept, odată ce se termină din loturile A3 spre Oradea.
Asta pentru că A3 deși mai lung e mai rapid și ai mai puțină uzură (frâne pe curbe, prin orașe).

Traficul de mașini mici pe relația Cluj-Oradea, eu cred că nu va dispărea complet.
Vor fi care vor ocoli pe A3 pentru viteză și timpi, dar vor fi și destui care vor merge la consum pe actualul DN spre Oradea.

voicul

Offtopic (fara sa stiu distantele exacte), deci trebuie verificat, dar:
100 de km pe DN s-ar putea sa aiba consum mai mare mare decat 120 km pe A (chiar si strict de combustibil, dar in general si cu placute, cauciucuri - bine e greu sa cuantifici asa ceva ca simplu om, dar ...)

ijwtsh

@StefanCelMare, presupun ca ai condus de la Cluj la Oradea pe DN1. Cum poti sa spui asa ceva? Castigul ar fi infim, daca ar fi. Nimeni nu cred ca prefera serpentinele si dealurile. Drumul e foarte obositor. Pe langa asta, am vazut destui oameni cu 80-90 pe autostrada, deci poti sa mergi la consum si acolo daca e.

StefanCelMare

Când va fi gata A3 integral de la Cluj la Oradea, poate va dispărea complet traficul direct.
Până se face tunelul prin Meseș, câștigul de timp e discutabil la stil de mers la consum.
La kilometri, e avantaj pe drumul direct (DN).
De asta spun că vor fi încă destui care vor merge pe DN.