[BH] Centura Alesd

Started by tom_sawyer, June 24, 2018, 03:00:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristian 74


gicu

Știți cumva de ce e acea porțiune neatacată în zona mediană? E mai bine de 1 an de la începerea lucrărilor și nici măcar nu au decopertat acolo.

ijwtsh

Parca a postat Bolojan pe Facebook candva ceva legat de niste procese, daca bine tin minte. Poti cauta prin istoricul postarilor lui.

lucianluci96

E ceva proces la inalta curte parca, termen luna iunie sau iulie din cate imi aduc aminte.

gicu

Deci nicio șansă de finalizare anul ăsta.

alexa_adrian2001

Noa, dintre multele proiecte bune ale domnului Bolojan asta mi s-a parut ceva de genu: 'hai sa facem ceva repede si ieftin'. Si uite asa muta traficul din centru Alesdului printre curtile altor alesdeni! Aberan! O sosea de centura ar trebui sa ocoleasca intravilanul unei localitati. Aici o cam dat cu bata in balta prefectul nostru. :(

neobluenet

De fiecare data cand vad filmarile cu centura asta imi aduc aminte cat de mizerabila este solutia. Sunt de acord ca la Oradea a functionat modul incremental de a face o centura pentru ca orasul este mare si se afla la intersectia mai multor drumuri, insa Alesdul este de-a lungul DN1 si se inteapa in DN1H. Solutia aleasa este una foarte ieftina si vine cu niste compromisuri pe termen lung: trece printre case si nu exista o sansa la o alternativa care sa scoata traficul din oras pentru ca odata finalizat acest proiect este foarte dificil de justificat economic.

Normal ar fi fost sa se faca un plan al unui DX paralel cu DN 1, iar apoi sa se execute cate un segment plus legatura cu DN-ul. Astfel in 10-15 ani am fi avut o legtura Oradea - zona de munte paralela cu DN1. Chiar daca Bolojan are intentii bune, trebuie sa treaca la urmatorul nivel si sa vada imaginea de ansamblu a judetului si regiunii, nu trebuie sa fie concentrat in jurul localitatilor precum a fost in jurul Oradiei. Proiectul centurii Osorhei este un alt exemplu de carpeala pentru ca centura Oradea nu a fost gandita ca un drum care ocoleste mai mult de o localitate.

handrei

Quote from: neobluenet on April 24, 2023, 02:33:34 PMNormal ar fi fost sa se faca un plan al unui DX paralel cu DN 1, iar apoi sa se execute cate un segment plus legatura cu DN-ul. Astfel in 10-15 ani am fi avut o legtura Oradea - zona de munte paralela cu DN1.
Se face aceasta centura doar pentru ca Alesd este deocamdata pe ruta principala de tranzit dintre Cluj si Oradea. Insa exista deja o autostrada intre Cluj si Bihor in constructie(de mult timp, stiu). Cand aceasta va fi gata cam tot traficul de tranzit din Alesd va disparea.
Fara traficul acesta de tranzit, o centura mult mai scumpa care sa ocoleasca complet orasul nu s-ar fi rentat niciodata.

Sa zicem ca Bolojan investea intr-un proiect cu cateva zeci, sute de milioane de euro mai scump, cu viaducte, tuneluri, etc care sa ocoleasca complet orasul. Se termina mega-centura, se termina autostrada, si ramanea Alesd cu o mega-centura scumpa si goala, cu un trafic de drum comunal.

nenea_hartia

^ Hai să nu exagerăm. Varianta inițială a CNADNR nu prevedea nici tuneluri, nici viaducte, ci doar niște poduri. În general, prezența unei autostrăzi nu exclude ideea unor centuri decente, care să să scoată traficul de tranzit din localități, plus că acolo va mai dura mulți ani până să se facă autostradă.
Adevărul e că proiectul respectiv e foarte prost. Păcat.

bacovia

Intrebare

Cate dintre casele de pe traseul centurii credeti ca sunt construite cu acte in regula?

TibiV

@bacovia
Bună întrebare!...

Poate că pe hărțile celor care au făcut SF-ul (pe baza planurilor furnizate de primărie), acolo apărea "teren agricol/teren viran"...

Însă pe de altă parte...
Când proiectezi o centură, o duci din capul locului cât mai departe de potențialele dezvoltări imobiliare...

Capitol unde "unele autorități" din Moldova câștigă de departe....
"Cocoașa de la Focșani" vă sună cunoscut?!?!...  :D

CA SĂ "SUMARIZEZ" (?!?!...)
Unii fac cocoașe inutil de mari (pentru dromaderi supraponderali....), alții fac cocoașe "lipite de burtă" (pentru șoareci subnutriți)...


(Este drept, "cocoasa de la Focsani" s-a facut pe banii (mulți!...) ai statului român. Cocoașa lipsă de la Aleșd nu prea are finanțare de la BS...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Se stia foarte bine ca acolo sunt case construite, doar a fost si Bolojan in teren inainte sa se aleaga varianta asta. El a tinut-o pe a lui, ca tot timpul daca faci ceva nu exista sa nu deranjezi pe cineva, dar aici deranjul e mare atat pt localnici cat si pt soferi.

TibiV

OK, nu stiam asta...

Dar atunci de ce a preferat varianta actuala?!?!
Cred ca cel putin jumatate din costurile suplimentare ale unei centuri "complet exterioare" ar fi fost acoperite din reducerea costurilor cu exproprierile...

Sau cele două poduri suplimentare peste Crișul Repede ar fi dat peste cap șansele de finanțare?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

Pentru ca el face parte din filozofia "cat mai ieftin si pe repede inainte". Lucru care la proiectele regionale/nationale nu e cea mai buna optiune. 

Imi pare rau dar eu nu prea vad cum se imbunatateste situatia fata de ce e acum pe DN1. Va fi o strada 1+1 printre case cu intersectii in T si treceri de pietoni. Pe planse nu se vede cum rezolva intrarea in curtile oamenilor pentru ca proiectantii pare ca se fac ca acolo nu exista nimic desi plansele is de prin 2020.

nicolaem

pf, inca 2 pagini umplute pe dezbaterea celor 10 care de langa un drum.