[IS] Centura Iasi

Started by ovideatza, November 02, 2018, 02:31:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovideatza

#60
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/centura-uricani-dacia-va-avea-patru-benzi-studiul-este-gata--306609.html
https://www.bzi.ro/o-noua-sosea-de-trafic-usor-langa-municipiul-iasi-drum-cu-doua-benzi-pe-8-kilometri-in-jurul-orasului-foto-harta-4353707?utm_source=website&utm_medium=deschideri

Cred ca e ultima stire.
E la Comisia Zonala de Monumente Istorice:

Quote27.
Nr.reg.DJC IASI/CU
72 din 10.01.2022, C.U. 480 din 19.10.2021
OBIECTIVUL
Varianta de ocolire a municipiului Iași – Etapa 1 – Varianta Sud Obiect 4 – Varianta trafic ușor (sector km 0+000 – km 8+185) și penetrație Cartier Dacia.
ADRESA
județul Iași, municipiul Iași – intravilan și comuna Miroslava, sat Uricani și extravilan
NR. PROIECT
539/2021
FAZA   
D.T.A.C.
PROIECTANT/
ELABORATOR
Ing. Dan Sima, ing. Mircea Bobar, Ing. Bogdan Reziuc
S.C. NV CONSTRUCT S.R.L.
BENEFICIAR
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. PRIN DIRECȚIA REGIONALĂ DE DRUMURI ȘI PODURI IAȘI
Regim de protectie
DECIZIA COMISIEI

Asa de fun, intre timp Miroslava a latit la 4 benzi drumul din spate la Antibiotice (pe la Menneke, nici nu m-am prins cand au lucrat)  :lol:
Dar un amarat de proiect de sosea banala cu un podet dureaza 12 luni....


b1

CNAIR semnează contractul pentru proiectarea Centurii Iași Est. Șoseaua va avea aproape 30 de kilometri și un cost de aprox. 300 de milioane lei



Contractul pentru proiectarea Centurii Iași Este, o șosea cu o lungime de aproape 30 de kilometri și un cost estimat la aprox. 300 de milioane de lei urmează să fie semnat cu firma de proiectare SC Proiect Construct Regiunea Transilvania care a câștigat licitația cu o ofertă de 3,1 milioane de lei. Desemnarea ofertei câștigătoare a fost anunțată pe 5 aprilie, iar la termenul limită nu s-au depus contestații, a transmis fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu. De altfel, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice figurează doar răspunsul la o clarificare, anterior desemnării câștigătorului. Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (18 luni) a fost lansată în 5 octombrie 2021, obiectivul principal fiind rerutarea traficului greu din zona Bucium și în sudul aglomerării Iași.

Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a contractului având ca obiect: Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru ,,Varianta Ocolitoare Iași Est". Ofertantul desemnat câștigător este SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 3.169.569,49Lei fără TVA. Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora cel puțin următoarele documente:

,,Update procedură de licitație! Conform informațiilor nu avem contestații depuse la Varianta de Ocolire Iași Est! Cu alte cuvinte în curând se poate semna contractul și demara Studiul de Prefezabilitate + Studiul de Fezabilitate! Termenul contractului este de 18 luni. O investiție pe care am lansat-o în 2021 în calitate de Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor are șanse ca la finele anului 2023 să aibă o documentație matură! Soluția fundamentată va elimina traficul greu și de tranzit din sudul municipiului Iași și va salva viețile ieșenilor!" a transmis fostul secretar de stat Adrian Covăsnianu (mandatul Cătălin Drulă).

Soluția completă pentru zona Bucium include :
a) eliminarea traficului greu din zona Bucium-Poitiers
b) redimensionarea tramei stradale pentru încurajarea transportului public/alternativ
c) extinderea transportului public spre zona periferică
d) crearea de alternative de trafic (reamenajarea urbanistică a râului Vămășoaia – infrastructură alternativă, vascularizarea zonei Bucium-creare de alternative de transport – Gr.T. Popa)
e) pasaj subteran zona Granit + zona CFR Socola
Compania de Drumuri a estimat valoarea Studiului de Fezabilitate la o valoare cuprinsă între 4,1 și 4,9 milioane lei, oferta de 3,1 milioane lei fiind de doar 65 % din estimarea Companiei de Drumuri.

,,Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a contractului având ca obiect: Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru ,,Varianta Ocolitoare Iași Est". Ofertantul desemnat câștigător este SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 3.169.569,49 Lei fără TVA. Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora cel puțin următoarele documente:
- Elaborare Studiu de prefezabilitate;
- Elaborare Studiu de fezabilitate;
- Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;
- Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări." comunicat CNAIR din 5 aprilie 2022.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

harta asta nu prea se potriveste cu traseul A8 de pe harta proiectelor!
Aici, A8 pleaca de la nord de Ungheni si din ce stim pana acum va ajunge la sud de Ungheni!
Si cum centura pleaca din A8, inseamna ca va fi mai scurta cu 3-4 km si va avea in minus (fata de harta de aici) un pasaj peste CF si un pod post Jijia.

S-a modificat ceva la A8 si noi u stim, sau pur si simplu cele 2 proiecte sunt defazate?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/centura-mica-a-orasului-iata-traseul-final-din-zona-dacia-pana-in-nicolina--323082.html

QuoteProiectanţii au stabilit traseul final al drumului Uricani - Cicoarei, sector care va avea patru benzi, faţă de două cât are restul centurii Iaşului, şi care face parte din aşa-numita ,,centură uşoară", sau ,,mică", a Iaşului. Potrivit informaţiilor ,,Ziarului de Iaşi", în cadrul studiului de fezabilitate au fost analizate două alternative de traseu. Una dintre acestea va fi aprobată în perioada următoare de autorităţi. Conform planşelor obţinute de ZDI, traseul are 8,1 km şi face legătura între sensul giratoriu de la Uricani cu şoseaua Nicolina, respectiv zona de lângă Crucea lui Ferentz. În Cicoarei, va fi realizată şi o penetraţie spre cartierul Dacia, iar viitorul pod peste Bahlui, finanţat în cadrul aceluiaşi proiect al centurii uşoare, va intersecta strada Strămoşilor în zona Bicaz.





















mirceaeliade

#64
QuoteCompania de Drumuri a emis ordinul pentru începerea proiectării Centurii Iași Est, o șosea cu o lungime estimată de aproape 30 de kilometri și un cost de aprox. 300 de milioane de lei. Contractul pentru documentația tehnică (studiile de prefezabilitate și fezabilitate) a fost semnat cu firma de proiectare SC Proiect Construct Regiunea Transilvania pentru 3,1 milioane de lei și o durată de 18 luni. (n.r oferta proiectantului a reprezentat 65 % din estimarea CNAIR, de 4,1-4,9 milioane lei). Din cei aproape 30 de kilometri, 25 de kilometri vor fi pe un traseu nou, iar restul de 5 kilometri pe DN 24, șoseaua dinspre Vaslui care va fi modernizată. Studiul de Fezabilitate va stabili exact traseul, lungimea, costurile estimate și soluțiile tehnice de execuție.
 face parte dintr-o posibilă politică publică alcătuită din 10 pași:
1. Eliminarea traficului greu/de tranzit prin V.O. Iași Est.
2. Creștere frecvență transport public inclusiv cu ruta nouă pe direcția Bucium-Copou
3. Park'N'Ride la capăt Bucium (capacitate mare : 300-400 locuri mixt auto+punct inchiriere biciclete+conexiune la transport în comun)
4. Pistă de biciclete pe relația Bucium-Podu Roș-Centru (conexiune la viitoarea pistă velo Tudor-Independenței-Copou-Agronomie)
5. Park'N'Ride de dimensiune medie la baza pasajului auto Socola (200-300 locuri)
6. Materializare Centru Intermodal Socola (conexiune transport în comun+conectivitate la pista biciclete Bucium-Podu Ros+tren metropolitan -termen mediu).
7. Regenerare urbană și reconstrucție ecologică pârâul Vămășoaia-amenajare piste biciclete pe relația Bârnova-Bucium-TreiFântani (necesar protocol între PMI+ABA Prut-Bârlad).
8. Creare alternativă de trafic pe zona Vămășoaia-Trei Fântâni-pasaj subteran CF spre Calea Chișinăului
9. Park'N'Ride-urile de la capăt Bucium+pasaj Socola să fie gratuite pentru cei care achiziționează abonament la transportul public.
10. Transformarea șoselei Bucium din "coridor de trafic" în bulevard urban cu îndesirea trecerilor de pietoni, prioritate/bandă dedicată transport public, trotuare conform legii și traficului existent pietonal, integrare infrastructură velo în sistemul de management al traficului și al circulației.
Prin politica publică de mai sus, locuitorii aglomerării Iași (cartierele Bucium, Poitiers, areale (peri)urbane Vișan, Hlincea, Trei Fântâni, Păun, Bârnova) pot avea acces la serviciile și obiectivele socio-economice ale unui oraș cu veleități regionale! ". Centura Iași Est a fost inclusă anul trecut în lista de rezervă a PNRR.
https://economedia.ro/a-inceput-proiectarea-centurii-iasi-est-soseaua-va-avea-aproape-30-de-kilometri-si-un-cost-de-aprox-300-milioane-lei.html



tom_sawyer

Trec aici ca să rămână în arhiva forumului:
[CN1033192] Contract de achiziție publică de servicii de proiectare constând în Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Execuție, Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire și DTOE, inclusiv verificarea tehnică a proiectului tehnic conform prevederilor în vigoare aferente proiectului și asistență tehnică pe timpul execuției lucrărilor "Înființarea centurii ușoare de ocolire a Municipiului Iași"

Data publicare: 23.07.2021
Autoritate contractanta: JUDETUL IASI
Valoarea totala estimata:
Valoarea totala estimata:6630056.92 Moneda: RON


1. Ofertant unic : DRUM POD INVEST,

2. Ofertant unic : SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA,

3. Ofertant unic : NV Construct S.R.L.,

4. Ofertant unic : GEO MYKE S.R.L.,

5. Asociere : SC SPC ELITE CONSULTING SRL (Leader),SPECIALIST SMART GROUP,

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100144359


Ofertant castigator
NV Construct S.R.L.

Valoare contract
4527632.37 RON

http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100377271


ovideatza


Drumul de legatura zice ca va fi realizat in cadrul VO Iasi Est. Nu stiu sincer cum a ramas, se proiecteaza in cadrul contractului de pe A8 Tg Neamt-Ungheni si se executa separat?

Faine serpentine facem spre DN24 Schitu Duca. Parca ne dorim si noi o centura de diamant. Chiar au de gand asa ceva?

ovideatza

Au trecut doar 6 luni, o campanie electorala si vine alta, de la ultima postare aici.
Nimic nou nu am auzit despre acest proiect.

Intrarea in oras si bd. Pacurari e "muci". Puneti si Dopul Iloaiei la socoteala, cu tot cu minunatele semafoare (intentie buna, ajuta clar la siguranta traficului pentru localnici, dar eu personal am facut o ora sa traversez intr-o sambata seara la 21.30 pentru ca se ocolea-se intra pe verde de pe laterale, coloana se bloca degeaba avea verde ca nu avea unde inainta, si tot asa. Am sunat la politie, a intrat faxul...Ce o fi asa complicat sa trimiti 3 politisti locali sa dea din maini la orele de varf sau in weekend-uri/ sa detasezi de la politia judeteana/ rutiera/ etc..nu stiu) si drumul pana la Tg Frumos dureaza intre 40 min si 2-3 ore, dupa noroc.

Revenind la centura, nimic nou sub soare privind conexiunea cu rondul de la Uricani a orasului, care ar ajuta orasul extraordinar de mult.

Cei de la Era (privati) au anuntat ca sunt dispusi sa faca un drum sa isi conecteze complexul cu viitorul traseu, acum drum de pamant. Parca au si scos ceva documentatii pentru un podet necesar.

Avand in vedere investitiile preconizate acolo (mall-ul e in extindere majora, Ikea in cativa ani, altele probabil pe raza Era, in apropiere Kaufland, parcurile industriale facute de Miroslava) fluxul va creste exponential in 3-5 ani.